رئیس فراکسیون اصول‌گرایان مجلس با بیان اینکه آمریکا گمان نکند با تهدید و تطمیع می‌تواند در انتخابات مجلس آینده دخالت کند، گفت: ما به تیم مذاکره کننده خود اطمینان داریم که بر سر منافع ملی با دشمنان استقلال ایران معامله نمی‌کنند.
کد خبر: ۷۴۴۱۲۲
تهدید و تطمیع در مذاکرات در انتخابات آینده مجلس تاثیر ندارد

غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس و رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز پارلمان در سخنانی گفت: ملت شریف ایران و نمایندگان مجلس، فردا دهم آذرماه، سالروز شهادت عالم ربانی و مجاهد بزرگوار آیت الله سیدحسن مدرس است.

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران سالروز شهادت آیت الله مدرس روز مجلس نامیده شده است. ما نمایندگان مدرس را الگو و اسوه خود می‌دانیم و به وجود او افتخار می‌کنیم.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه روحانیت ایران به وجود آیت الله مدرس افتخار می‌کند تأکید کرد: باید گفت که مدرس افتخار ملت ایران است. او به خوبی تشخیص داده بود که رضا خان را انگلیسی‌ها برسر کار آوردند تا استقلال ایران را تباه کنند و بر مقدرات ملت ایران حاکم شوند.

حدادعادل اظهار داشت: آیت الله مدرس که می‌گفت سیاست ما عین دیانت ما است و دیانت ما عین سیاست ما است با پاکی و آزادگی در مقابل رضا خان و دولت انگلستان ایستاند و هرگونه خطری را به جان خرید. دو بار آیت الله مدرس را ترور کردند اما به قول خودش به کوری چشم دشمنان زنده ماند و به مبارزات خود ادامه داد و سرانجام شهربانی رضاخان او را دستگیر کرد و بیش از 9 سال در قلعه مخروبه‌ای در شهر خاف زندانی بود.

وی با اشاره به تعبیر شهید مدرس در زندانی که در آن زندانی بده است گفت: شهید مدرس درباره این زندان گفته است مسلمان نشنود و کافر نبیند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: در نهایت پس از اینکه شهید مدرس را از خاف به کاشمر انتقال دادند در روز 10 آذر سال 1316 مطابق با 26 ماه رمضان با زبان روزه وی را به فجیع ترین وضعی در زندان به شهادت رساندند.

حدادعادل با تأکید براینکه شهید مدرس از سوی علمای نجف پس از انقلاب مشروطه و تأسیس مجلس به عنوان مجتهد تراز اول جهت حضور در مجلس انتخاب و معرفی شده بود تصریح کرد: او 18 سال در عرصه سیاست داخلی و خارجی ایران برپایه احکام و معارف عالیه اسلام و با الهام از شجاعت و شهامت جدش، حضرت سیدالشهدا(ع) در برابر ظلم و بی عدالتی استکبار مردانه ایستاد.

وی افزود: امام خمینی(ره) از آغاز جوانی، شیفته شخصیت شهید مدرس به عنوان یک روحانی شجاع و بصیر بود که ایشان درباره وی می‌فرماید که در جوانی گاهی از قم به تهران می‌امدم و به مجلس می‌رفتم تا از جایگاه تماشاچیان مجلس شاهد نطق‌های مدرس باشم. امام در نطق خودشان در مسجد اعظم قم درسال 1343 درباره مدرس فرمودند "من الآن در حال انقلاب هستم و حافظه‌ام درست کار نمی‌کند و نمی‌توانم مطلب را به خوب بیاد بیاورم اما در مجلسی از مجالس سابق و در مجلس سوم که مرحوم سیدحسن مدرس وکیل بود دولت روسیه اولتیماتومی به ایران داد که اگر طرح ما را که در قضیه ای که الآن به یاد ندارم اخراج شوستر آمریکایی را نپذیرید از راه قزوین حمله کرده و تهران را می‌گیریم.

نماینده مردم تهران همچنین با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در مورد شهید مدرس گفت: امام خمینی می‌فرمایند که " دولت وقت به مجلس فشار آورد که این طرح را تصویب کند. یکی از مورخین آمریکایی می‌نویسد یک روحانی دست به عصا، امد پشت تریبون ایستاد و اظهار کرد: اکنون که بناست از بین برویم چرا سند نابودی خود را شخصا امضا کنیم.مجلس جرأت پیدا کرد و طرح را رد کردو مدرس با شجاعت و شهامت بسیار در مورد قرارداد ننگین 1919 وثوق الدوله با انگلستان ایستادگی و مخالفت کرده بود".

وی خطاب به نمایندگان مجلس اظهار داشت: امروز تصویر و تمثال شهید مدرس در مجلس و در برابر چشمان ما قرار داد. او مدافع استقلال ایران بود و جان خود را برسر ایمان و آرمان خود نهاد. سخن مدرس و پیام او به ما نمایندگان مجلس و به همه ملت ایران این است که شما نیز به پیروی از امام خمینی(ره) مدافع استقلال ایران باشید.

حدادعادل باتأکید براینکه ما امروز در مذاکرات هسته‌ای و تحریم‌ها در موقعیت خطیری قرار داریم افزود: ما نمایندگان مجلس که خود را فرزندان معنوی و سیاسی مدرس شهید و امام راحل خود می‌دانیم، به پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به آمریکایی‌ها با صراحت تمام می‌گوییم که مباداگمان کنید که با تحریم ظالمانه‌ای که به بهانه موضوع هسته ای به ایران تحمیل کرده اید دوباره در ایران راه نفوذی پیدا کنید.

وی در همین زمینه خطاب به آمریکایی‌ها گفت: مبادا گمان کنید که می‌توانید در قضیه مذاکرات با تهدید، تطمیع و تمدید در انتخابات مجلس آینده دخالتی کنید و تأثیری به نفع خود ایجاد کنید.
نماینده مردم تهران اضافه کرد: ملت ایران که در انقلاب اسلامی یک میلیون شهید، جانباز و آزاده تقدیم اسلام کرده است تا استقلال خود را بدست آورد هرگز فریب شما را نخواهد خورد. هر جماعتی که خود را متمایل به شما نشان دهد و یا شما خود را متمایل به آن جماعت نشان دهید، منفور ملت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران استقلال خود را به رفاهی که شما به او وعده می‌دهید نخواهد فروخت. ما به تیم مذاکره کننده خود اعتماد و اطمینان داریم که برسر مصالح و منافع ملی با دشمنان استقلال ایران معامله نخواهند کرد. ملت ایران اجازه نخواهد داد.

وی با بیان اینکه ملت ایران اجازه نخواهد داد که آمریکا مثل سال‌های قبل از انقلاب بار دیگر در سیاست ایران و انتخابات ایران و در سرنوشت ملت دخالت کند تصریح کرد: تا خدا، ایمان و ملت حاضر در صحنه و کار و تلاش و اقتصاد مقاومتی هست، ما چشم به دست آمریکا نخواهیم دوخت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی چنانکه در ماه‌های اخیر در قضیه استضاح و رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی علوم نشان داد، مجلسی است مدافع استقلال کشور و اصولگرا و منسجم و متحد و در همه امور به‌ویژه در موضوع فتنه، تابع رهبری انقلاب است؛ البته دولت هم بداند که مجلس قصد مخالفت و کارشکنی در کار دولت را ندارد، بلکه پشتیبان دولت است. مسلم است که مجلس اگر مستقل و مقتدر باشد هم به سود دولت و هم به سود کشور است. خدا را شکر می‌کنیم که مجلس نهم چنین مجلسی است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها