حداد عادل در جمع خبرنگاران :

رأی اعتماد به همه وزرا مشروط است

نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه رأی اعتماد مجلس به وزرا مشروط است، دلیل حضور خود و تعدادی از نمایندگان مجلس در جلسه معارفه وزیر علوم را به معنای نقطه پایانی مسائل مجلس و دولت در رأی اعتماد به وزیر علوم اعلام کرد.
کد خبر: ۷۴۳۶۴۹
رأی اعتماد به همه وزرا مشروط است

غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه معارفه وزیر علوم در جمع خبرنگاران گفت: مجلس تا حدود زیادی به این باور رسیده است که فرهادی می‌تواند موفق باشد، ما هم در مجلس همانطور که رأی اعتماد نشان دادیم آماده همکاری هستیم.

وی ادامه داد: حضور من و عده دیگری از نمایندگان در جلسه معارفه وزیر علوم با وجود جلسه علنی مجلس به این معنی است که نقطه پایانی باشد بر مسائل مجلس و دولت در رأی اعتماد به وزیر علوم و نقطه آغازی برای فرهادی باشد تا این وزارتخانه را اداره کند.

حداد عادل تصریح کرد: وزارت علوم همیشه یک فضای داغ و پرتنش سیاسی بوده است و هیچ وقت نمی‌شود سیاست را از دانشگاه جدا کرد. حساسیت مجلس در ابتدای کار وزیر علوم نسبت به مسائل سیاسی طبیعی است.

وی ادامه داد: امیدواریم بعد از این حساسیت این چنینی وجود نداشته باشد و میدان همکاری مجلس و وزارت علوم، میدان کار و برنامه‌های اجرایی باشد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه برخی در جلسه اعتماد به وزیر اینگونه مطرح کردند که بین مجلس و فرهادی تعاملی صورت گرفته است، گفت: داد و ستدی صورت نگرفته، مسلم بدانید اگر منظور از تعامل، تفاهم است، آن را قبول داریم، اما اگر قول و قرار و داد و ستدی بین مجلس و وزیر بوده است قطعاً آن را قبول نداریم.

حداد عادل در مورد انتقاد مجلس نسبت به وزیر جدید گفت: قانوناً همه چیز ممکن است ولی ما هرگز آرزو نمی‌کنیم وقت وزیر را با کارت زرد و قرمز بگیریم، یا بیش از حد درگیری و مسائلی در این زمینه داشته باشیم، اما رأی اعتماد نمایندگان مجلس به همه وزرا مشروط است.

وی در رابطه با تحقیق و تفحص مجلس از دانشگاه آزاد گفت: ضرری ندارد اگر عیب و نقصی در این دانشگاه است رئیس و مدیران آن با مسائل آشنا شوند و اگر هم عیب و نقصی نباشد، مجلس اعلام می‌کند در تحقیق و تفحص به چیزی نرسید. بنابراین دانشگاه آزاد نباید نگران باشد، چون نمایندگان نسبت به تحقیق و تفحص نظر شخصی ندارند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها