وزیر کشور از افزایش 6 درصدی میزان مرگ و میر افراد معتاد خبر داد.
کد خبر: ۷۴۰۹۱۶

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی افزود: مرگ و میر معتادان به علت سمی بودن موادمخدر صنعتی است، زیرا این مواد در محیط‌های آلوده و ازسوی افرادی که هیچ تجربه‌ای نداشته، دوره‌ای ندیده‌اند و فقط به دنبال سودجویی هستند، ساخته می‌شود. وی عنوان کرد: در بحث ضربه زدن به پیکره اقتصادی قاچاقچیان ضعف قانونی داریم، طوری که قاضی نمی‌تواند تشخیص دهد آیا کسب مال فرد از راه مجاز بوده است یا خیر؟

رحمانی‌فضلی با بیان این‌که 98.5 درصد جمعیت کشور پاک هستند، اظهار کرد: هر چند فقط 1.5 درصد جمعیت کشور آلوده به موادمخدر است، اما باید یک مصون‌سازی عظیم منبعث از اعتقادات مردم داشته باشیم. وی ادامه داد: بهترین راه مقابله با این موضوع پیشگیری است، زیرا در خوشبینانه‌ترین حالت درمان فقط در 20 درصد جواب می‌دهد و در 80 درصد موارد بهبودیافتگان به چرخه اعتیاد برمی‌گردند.

وزیر کشور با اشاره به این‌که 46 درصد زندانیان مربوط به موادمخدر است، تاکید کرد: اگر مقوله موادمخدر را کنترل کنیم 46 درصد زندانیان آزاد می‌شوند. همچنین 51 تا 52 درصد بزهکاری‌ها از قبیل سرقت، همسرآزاری و قتل وابسته به این موضوع است که اگر رفع شود، دیگر چنین موضوعاتی نخواهیم داشت. وی یادآور شد: 80 درصد فروشندگان موادمخدر خرده فروشان هستند که اگر نباشند عمده‌فروشان نمی‌توانند خودشان اقدام به فروش کند. به گفته این مقام مسئول، 53 تا 54 درصد معتادان شاغل هستند، اما اگر بیکاری در این مقوله اثرگذار است پس باید در رفع آن بکوشیم.

آخرین آمارها از جمع‌آوری معتادان خیابانی

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در مجموع 70 هزار معتاد متجاهر در سطح کشور از سال 90 تاکنون جمع‌آوری شده‌اند که 15 هزار نفر از این آمار مربوط به امسال است.

علیرضا جزینی در گفت‌و‌گو با ایسنا، افزود: بیشترین معتادان جمع‌آوری شده مربوط به استان تهران است که شمار آنها در هفت ماهه امسال به 30 هزار نفر رسید و 40 درصد از این آمار را به خود اختصاص داد.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این‌که ماهانه 740 نفر معتاد متجاهر را از سطح کشور جمع‌آوری می‌کنیم، عنوان کرد: برای ساماندهی این معتادان در تهران هفت میلیارد تومان هزینه‌ کرده‌ایم.

جزینی یادآور شد: از میان افراد معتاد جمع‌آوری شده 46 درصد سابقه پذیرش در مراکز درمانی ما را دارند. 61 درصد این آمار یک مرتبه، 26 درصد دو مرتبه، 8 درصد سه مرتبه و حدود 5 درصد آنها بیش از سه مرتبه به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند. این مقام مسئول درباره پرداخت وام به معتادان بهبود یافته نیز اظهار کرد: پرداخت وام خوداشتغالی به معتادان بهبودیافته را از طریق صندوق مهر امام رضا(ع) پیگیری می‌کنیم و امیدواریم سریعا به نتیجه برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها