رییس کل بانک مرکزی هشدار داد:

سپرده گذاری در موسسات غیرمجاز ممنوع

سخنگوی دولت گفت: هشت سناریو برای قیمت نفت بین ۷۰ تا ۸۰ دلار پیش‌بینی کردیم و براساس برخی از این سناریوها، ما سال آینده حدود 2.5 تا ۳ درصد رشد اقتصادی خواهیم داشت.
کد خبر: ۷۴۰۴۳۵

به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه دیروز هیات وزیران در جمع خبرنگاران درباره قیمت نفت در بودجه 94 افزود: در سال گذشته برای محاسبه منابعمان درباره واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای یا همان درآمدهای نفتی، به‌ازای هر بشکه 104 دلار در نظر گرفتیم. البته ما صد دلار در نظر گرفته بودیم اما عملا به 104 دلار رسید.وی ادامه داد: در شش ماهه اول سال میانگین قیمت نفت فروخته شده 104 دلار و در هفت ماهه امسال، 102 دلار بود. امروز هم قیمت‌هایی که دریافت می‌کنیم حدود صد دلار است و هنوز به عدد پیش‌بینی شده بین 70 تا 80 دلار نرسیده‌ایم اما تا پایان سال به این اعداد خواهیم رسید.

وی با بیان این‌که این اعداد برای سال آینده تثبیت خواهد شد، تصریح کرد: ما هشت سناریو پیش‌بینی کردیم و آثار انتخاب هریک از قیمت‌های هر بشکه نفت میان 70 تا 80 دلار را در نظر گرفتیم و امروز می‌دانیم که براساس هریک از آنها رشد اقتصادی در سال آینده چه‌مقدار خواهد بود. براساس برخی از این سناریوها ما برای سال آینده حدود 2.5 تا 3 درصد رشد اقتصادی خواهیم داشت و تورم ما در همه این سناریوها زیر 15 درصد خواهد بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: ما یک عدد مطمئن را تعیین و در دولت تصویب خواهیم کرد زیرا بستن بودجه براساس اعداد مطمئن بسیار بهتر است تا این‌که به‌طور خوشبینانه اعدادی را ببینیم که تحقق نیابد. پیش‌بینی ما این است که متوسط فروش هر بشکه نفت خام تا پایان سال به 82 دلار برسد که میانگین امسال 93 دلار خواهد بود.

نوبخت با اشاره به آثار افت قیمت نفت بر بودجه نیز گفت: حدود 7 درصد کاهش درآمدهای نفتی را می‌توانیم با تخصیص بهینه جبران کنیم؛ بدون این‌که کسری بودجه داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها