سرمربیان قدرت‌های فوتبال از عملکرد شاگردانشان مقابل حریفان صاحب نام می‌گویند

زورآزمایی میلی‌متری بزرگان

در جریان بودن رقابت‌های انتخابی یورو 2016 و انتخابی جام ملت‌های آفریقا و همچنین در پیش بودن پیکارهای کوپا آمریکا و جام ملت‌های آسیا، بهانه‌ای بود تا تیم‌های ملی سراسر دنیا از فیفادی اخیر نهایت بهره را ببرند و در این میان قدرت‌های سنتی با برگزاری دیدارهای حساس مقابل هم یا برابر حریفان صاحب‌نام حسابی خود را محک بزنند.
کد خبر: ۷۴۰۴۲۰

همزمان با بازی‌های دوستانه تیم‌های آسیایی و آفریقایی، در دو روز گذشته اکثر قریب به اتفاق قدرت‌های سنتی دنیای فوتبال دیدارهای تدارکاتی بسیار جدی را پشت سر گذاشتند، دیدارهایی که مرور نتایج میلی‌متری آنها خالی از لطف نیست و ارزیابی مربیان این تیم از شرایط تیم‌هایشان در نوع خود خواندنی است.

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای برگزار شده اسپانیا و آلمان در مسابقه‌ای نفسگیر برابر هم صف آرایی کردند، دیداری که یادآور رقابت نزدیک دو قدرت برتر سال‌های اخیر فوتبال دنیاست. در پایان این دیدار که با گل دقیقه 89 تونی کروس به سود ژرمن‌ها خاتمه یافت، یواخیم لو سرمربی آلمان که با این پیروزی به حسرت چهارده ساله برد آلمان مقابل اسپانیا پایان داده است، این گونه به اظهار نظر پرداخت:بهتر از این نمی‌شد به فعالیت‌‌مان در سال 2014 خاتمه دهیم. از نظر کار دفاعی بسیار راضی هستم. در بخش هجومی نیمه نخست عملکرد خوبی نداشتیم اما در 45 دقیقه دوم تیم بهتر کار کرد. ما باید همچنان به پیشرفت ادامه دهیم و در یک‌سری چیزها بهتر کار کنیم. به نظرم امروز شروع خیلی خوبی برای آینده تیم ملی بود.

در سوی مقابل ویسنته دل بوسکه که گویی شاگردانش هنوز اعتماد به نفس شکسته شده ناشی از ناکامی در جام جهانی را به دست نیاورده‌اند، گفت: ما در مرحله گذار قرار داریم و با خوشبینی، به امید پیشرفت در آینده هستیم. گرچه نتیجه دلخواه را کسب نکردیم ولی بازی برابری بود. در دقایقی نشان دادیم که می توانیم جلوی بازی آلمان‌ها را بگیریم، اما باید بگویم که گل تونی کروس عالی بود.

نه مسی، نه رونالدو

دیگر دیداری که در کانون توجه قرار داشت بازی آرژانتین ـ پرتغال بود و خیلی‌ها گلزنی مسی و رونالدو را به انتظار نشسته بودند، اما در این بازی نیز یک نتیجه نزدیک یک بر صفر به دست آمد و طی آن رافائل گوئررو دقیقه 90 برای پرتغال گلزنی کرد. فرناندو سانتوس، سرمربی پرتغال در این باره گفت: در 20 دقیقه ابتدایی خیلی بد بازی کردیم. بازی در دقایق بعدی با توازن بیشتری ادامه یافت. در نیمه دوم چند تعویض انجام دادم چون تعدادی از بازیکنان خسته شده بودند. بهتر دفاع کردیم، ولی در حمله با مشکل روبه‌رو بودیم. در 15 ـ ‌10 دقیقه آخر مسابقه، بالاخره توانستیم گل برتری را به ثمر برسانیم.

این در حالی بود که خراردو مارتینو سرمربی آرژانتین گفت: غیر از نتیجه‌ای که در این بازی رقم خورد آرژانتین از هر نظر بر پرتغال برتری داشت و تنها در نتیجه نهایی شکست خورد.

او گفت: نمی‌دانم چرا رونالدو تنها یک نیمه برای پرتغال بازی کرد ولی ما به خاطر این‌که مسی 90 دقیقه مقابل کرواسی بازی کرده بود، از پیش برنامه‌ریزی کرده بودیم که در این مسابقه تنها در 45 دقیقه اول در ترکیب حضور داشته باشد.

ایتالیا و فرانسه هم با نتیجه مشابه یک بر صفر برابر آلبانی و سوئد به برتری دست یافتند، نتایجی که در پایان آن آنتونیو کونته سرمربی لاجوردی پوشان به انتقاد از باشگاه‌های ایتالیا به‌دلیل همکاری نکردن با تیم ملی پرداخت و گفت: از پیشرفت ایتالیا در مدتی که وارد این تیم شده ام، راضی هستم، ولی از باشگاه سری A احساس ناامیدی می‌کنم. ما پنج مسابقه از شش دیدار قبلی را برده ایم و باید به تلاش خود ادامه دهیم. ما فقط یک روز و نیم فرصت برای تمرین داشتیم، در حالی که آلبانی با تیم اصلی خود بازی می کرد. با وجود این ثابت کردیم که اگر بخواهیم می توانیم موفق شویم.

همچنین دیدیه دشان، سرمربی فرانسه هم گفت: مقابل سوئد موقعیت‌های زیادی داشتیم اما هر بار دروازه‌بان یا مدافعان حریف مانع گلزنی ما شدند. به نظرم می‌توانستیم بیشتر از یک گل بزنیم. با این حال همین برد یک بر صفر نیز نتیجه‌ای زیباست. خوشحالیم سال 2014 را با برد به پایان می‌رسانیم.

برزیل و انگلیس؛ سخت و آسان

اما در شرایطی که برزیل به زحمت و با نتیجه 2 بر یک از سد میزبان خود اتریش گذشت، انگلیس 3 بر یک و با یک گل چمبرلین و دو گل وین رونی از سد اسکاتلند گذشت و یک پیروزی روحیه بخش کسب کرد. در پایان این دو دیدار کارلوس دونگا، سرمربی برزیل گفت: فکر می‌کنم چیزی که باعث ایجاد تفاوت در تیم ما شده، کاری است که در حال انجام آن هستیم و تلاش برای افزایش اعتماد به نفس بازیکنانی که در جام جهانی حضور داشتند. در عین حال قصد داریم به بازیکنانی که در این تورنمنت نبوده‌اند هم فرصت دهیم. خون تازه‌ای به رگ‌های تیم ما تزریق شده و همه در تلاشند جای خود را در تیم پیدا کنند.

اما روی‌هاجسون، سرمربی تیم ملی انگلیس پس از برتری مقابل اسکاتلند گفت: در مسابقات یورو 2016، اگر بهتر از این نباشیم، بدتر هم نخواهیم بود. می‌توانیم بهتر شویم زیرا بسیاری از بازیکنان هنوز خیلی جوان هستند و تا زمان مسابقات یورو 2016 بازی‌های بیشتری را انجام خواهند داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها