یک مقام مسئول در سازمان بورس از روش جدید عرضه اولیه در معاملات آنلاین خبر داد.
کد خبر: ۷۳۹۷۶۱
روش جدید عرضه اولیه در معاملات آنلاین

محمود رضا خواجه نصیری-مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس-در خصوص مشکلات معامله گران آنلاین در عرضه های اولیه گفت:در حال حاضر روش های دیگری در عرضه اولیه پیگیری می شود به طوری که قرار است سیستم ثبت سفارش راه اندازی شده و مشکلات فعلی برطرف شود.

وی توضیح داد: در سیستم ثبت سفارش،سفارشات در فرصت بیشتری امکان ثبت دارند بنابراین رقابت به شکل فعلی وجود ندارد و هرکس به هر میزان که علاقمند باشد می تواند سفارشات خود را ثبت کند زیرا در این معاملات قرار است "تقسیم به نسبت" صورت گیرد و آنچه باقی مانده است بین متقاضیان تقسیم می شود و دیگر اینگونه نخواهد بود که سهام در روز اول به برخی از سهامداران برسد و به برخی نرسد.

خواجه نصیری ادامه داد:هچنین در این روش با توجه به اینکه سطح سفارش ابتدا بدون محدودیت صورت می گیرد و بعد معاملات انجام می شود، معامله گران فرصت چند ساعته دارند و اولویت زمانی هم وجود ندارد لذا به کلیه ی کسانیکه در عرضه اولیه سفارش ثبت می کنند متناسب با "تقسیم به نسبت" سهم تخصیص داده می شود و از این نظر هیجان و رقابتی که منجر به بروز مشکلات در روش قبلی می شد، در این سیستم وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که این سیستم در چه مرحله ای قرار داشته و چه زمانی اجرایی می شود؟گفت:این روش از طرف شرکت مدیریت فناوری در دست اجرا بوده و طی 2 ماه آینده اجرایی می شود.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها