شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۳۹۲۵۳
دستور دولت برای کمک به سیرک خلیل عقاب

دستور دولت برای کمک به سیرک خلیل عقاب

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس درخواست چندی پیش سیرک بین المللی خلیل عقاب از یکی از مسئولان مهم اجرایی مبنی بر صدور مجوز ورود برخی تجهیزات خاص انتقال حیوانات به کشور، این درخواست مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت ورود وسایل مذکور به دلایلی چون عدم تولید توسط سازنده داخلی و مشمول نبودن آن بر اساس آیین نامه اجرایی تبصره 12 قانون خودرو، از سوی این مقام مسئول بلامانع اعلام شده است.

درخواست برخی مسئولان برای افزایش حقوق در وزارتخانه های ادغامی

خراسان آورده:بر اساس نامه هایی که توسط برخی اعضای کابینه برای مسئولان ارشد اجرایی کشور ارسال شده، پیشنهاد شده است با توجه به تفاوت حقوق و مزایای کارکنان رسمی و پیمانی وزارتخانه های ادغام شده توسط دولت سابق که با مصوبات سالهای گذشته نیز مرتفع نشده، این پرداختی با استفاده از ظرفیت های قانونی ماده 89 قانون مدیریت خدمات کشوری افزایش یابد.

خودداری از مناظره با مطهری و پزشکیان

رونامه ایران نوشت:الیاس نادران و علی زاکانی دو نماینده مخالف وزیر پیشنهادی علوم حاضر به مناظره با علی مطهری و مسعود پزشکیان نشدند. به گزارش دانا، انجمن اسلامی یکی از دانشگاه‌های تهران قصد داشت برای روشن شدن مواضع مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی علوم مناظره‌ای را برگزار کند اما نادران و زاکانی حاضر به انجام این مناظره نشدند.

فروش تابلوی «روحانی» به نفع بهزیستی

ایران نوشت:تابلوهای منقّش به تصویر رئیس جمهوری که شرکت‌کنندگان در نمایشگاه بیستم مطبوعات روی آن پیام‌هایی برای حسن روحانی نوشتند، برای فروش به نفع نیازمندان به سازمان بهزیستی اهدا شد. به گزارش آریا این تابلو که با عنوان «سخنی با دکتر حسن روحانی» طراحی و در چند قطعه یک‌شکل در معرض دید بازدیدکنندگان نمایشگاه قرار گرفته بود، انعکاس دهنده نظرات و پیام‌های مردم و فعالان عرصه‌های مختلف فرهنگ و هنر، سیاست، ورزش و حتی مسئولان به رئیس جمهوری بود.

سؤال الف از دلواپسان رابطه با امریکا

ایران آورده:سایت الف متعلق به احمد توکلی در یادداشتی با اشاره به راهپیمایی ضد امریکایی در 13 آبان از موضع استکبار ستیزی دوگانه برخی‌ها انتقاد کرده و پرسید: «چین و روسیه چه فرقی با امریکا دارند؟» این یادداشت با اشاره به سابقه تاریخی روسیه در جدا کردن استان‌های ایران سؤال کرد: «آیا روسیه حتی یک قطعنامه علیه ایران را وتو کرده است (کاری که امریکا براحتی درباره متحد خود انجام می‌دهد)، آیا به ما اورانیوم داده یا اینکه همین نیروگاه بوشهر را هم آنقدر طولش داد که به قول یکی از کارشناسان مطلع روسی (در یک برنامه مستند) صنعت ورشکسته هسته‌ای روسیه بعد از چرنوبیل با کمک ایران زنده شد.»

این یادداشت می‌افزاید: «بازار ما دروازه بزرگی برای کالاهای چینی است، نفت ما را می‌گیرند و به جای پولش به ما کالاهای نامرغوب خودشان را می‌دهند. از خوراکی و سم غیرمجاز گرفته تا قطعات خودرو و ابزار که خدا می‌داند چقدر از تلفات و معلولیت‌های ما ناشی از لاستیک و قطعات نامرغوب است و چقدر مردم ما هزینه‌های فراوان برای خرابی‌های زودهنگام قطعات می‌دهند یا سم‌های نامرغوب چه با سلامت ما می‌کند.آیا چین به ما خدمت کرده؟ آیا چین هیچ قطعنامه‌ای را وتو کرده؟

استقبال بی‌نظیر امریکایی‌ها از ثبت‌نام در قطار توریستی ایران

روزنامه ایران نوشت:امریکایی‌ها نیمی از ظرفیت قطار عقاب طلایی دانوب که به ایران می‌آید را رزرو کردند. به گزارش عصر ایران توریست‌های امریکایی 45 درصد 7 قطار بعدی به مقصد ایران را خریده‌اند. قیمت بلیت این قطار توریستی 2 هفته‌ای که حرکت آن از بوداپست مجارستان آغاز می شود و با عبور از رومانی، بلغارستان و ترکیه به ایران می‌رسد، برای شهروندان امریکایی 40 هزار دلار است.«جوزف چیونز» یکی از شهروندان امریکایی که اخیراً همراه همسرش به ایران سفر کرده به ان بی‌سی گفت: پیش از آمدن به ایران ایمیلی هشدار‌آمیز از یکی از همکارانم دریافت کردم که نوشته بود، شما تصمیم گرفته اید به خطرناک‌ترین کشور دنیا بروید. وی افزود: خب ما آمدیم و با خطری مواجه نشدیم. درست است که تفاوت‌های فرهنگی بین دو کشور وجود دارد از جمله اینکه نظارت‌های مذهبی روی شهروندان زیاد است و زنان باید حجاب داشته باشند، اما نقطه مشترک ایران و امریکا این است که هر دو کشور مردمانی مهربان دارند.

زیر پوست شهر چیزهائی وجود دارد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:اتفاقاتی که دیروز در تشییع جنازه یک خواننده جوان در تهران افتاد، نشان داد رسانه ملی در نوع خبررسانی موارد حساس با مهارت عمل نمی‌کند، مدیریت شهری تهران نمی‌تواند وقایع غیرمنتظره را به درستی مدیریت کند و در کار مسئولانی که وظیفه پیش‌بینی رویدادها را برعهده دارند نیز کاستی‌هائی وجود دارد. این واقعیت که دیروز خیابان‌های مرکزی تهران تا ظهر قفل بودند، مشکلات زیادی برای مردم پیش آمد و عده‌ای توانستند شرایط غیرعادی پدید آورند، نشان می‌دهد زیر پوست شهر چیزهائی وجود دارد که باید به آنها با دقت توجه شود.

حکم مرتضویی عملا نا کارآمد است

جمهوری اسلامی نوشت:حکم قاضی سعید مرتضوی متهم اول وقایع کهریزک به انفصال دائم از قضاوت و 5 سال محرومیت از مشاغل دولتی، موجب تعجب مردم شده است. این تعجب به ویژه به این دلیل است اکنون با گذشت مدت زیادی از زمان آغاز تعقیب قضائی وی، حکم محرومیت از مشاغل دولتی عملاً ناکارآمد است و او بعد از مدتی می‌تواند در دستگاه‌های دولتی مشغول به کار شود!

سخنرانی متفاوت نامزدانتخاباتی بحرینی

جمهوری اسلامی آورده: یکی از نامزدهای انتخابات بحرین با لهجه‌ای متفاوت با مردم این کشور، درباره برنامه انتخاباتی خود سخنرانی کرد؛ درحالی که اطلاعات موجود نشان می‌دهد وی یمنی تبار است و رژیم حاکم آل خلیفه تابعیت بحرینی به وی داده است. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نامزدی به نام "نایف الجاسم" در سخنرانی خود در استان جنوبی بحرین گفت که اخذ تابعیت بحرینی و کسب رضایت حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه این کشور اهمیت بسزائی دارد و مسأله جالب این است که وی در میان گروه زیادی از کارگران کشورهای آسیائی سخنرانی می‌کرد کارگرانی که پاکستانی، هندی و بنگلادشی هستند. سایت خبری منامه پست خاطرنشان کرد احتمالاً افراد حاضر در آن جمع به تازگی تابعیت بحرینی اخذ کرده‌اند، زیرا آنان با مترجم زبان اردو سخنان این نامزد را می‌فهمیدند. انتخابات مجلس و شوراهای شهری بحرین روز اول آذر ماه درحالی برگزار خواهد شد که تعداد زیادی از مردم و گروه‌های سیاسی و انقلابی این انتخابات را تحریم کرده‌اند. مرکز ملی مستقل همه پرسی تعیین سرنوشت در بحرین نیز اعلام کرد زیر نظر سازمان ملل متحد همزمان با برگزاری انتخابات اقدام به برگزاری همه‌پرسی برای تعیین سرنوشت خواهد کرد.

استقبال مفتی تروریست‌ها از اظهارات هاشمی

روزنامه کیهان نوشت:یوسف قرضاوی مفتی معلوم‌الحال مصری از اظهارات مظلوم‌نمایانه هاشمی درباره علت پیدایش گروه‌هایی مانند داعش استقبال کرد.به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، قرضاوی در بیانیه‌ای که از سوی دفترش صادره شده است، اظهارات هاشمی رفسنجانی را «غیرمنتظره و دیرهنگام» دانسته و با این وجود از وی به خاطر این اظهارات «آزادانه و شجاعانه» تقدیر کرده است.قرضاوی در ادامه با فرصت‌طلبی، از رفسنجانی خواسته تا از طریق کنار گذاشتن آنچه «سیاست‌های ایران علیه اهل سنت» نامیده است، به اظهاراتش جامه عمل بپوشاند.مفتی قطر در ادامه به تکرار اتهام‌های تکراری افراطیون و وهابی‌ها علیه ایران پرداخته و مدعی شده که «در گذشته ما بارها به برادران شیعه‌مان درباره آنچه اخیرا آقای رفسنجانی به این نتیجه رسیده‌اند، تذکر دادیم و این امر را در چارچوب اصول ده‌گانه تقریب میان مذاهب اسلامی تدوین کردیم.»

وی در ادامه بیانیه خود، باز هم با فرافکنی فتواها و اظهارات فتنه‌انگیز و تروریست‌پرور اخیر خود، اقدامات سال‌ها و دهه‌های پیش خود را یادآور شده و با اشاره به اینکه «اسلام فراتر از مذاهب و امت اسلامی فراتر از فرقه‌هاست»، اظهار می‌دارد: با همین هدف در دوره دوم ریاست‌جمهوری آقای خاتمی به ایران رفتم و در همه دیدارها در تهران و سایر شهرها بر این مفاهیم تاکید کردم.قرضاوی همچنین با اشاره به مناظره تلویزیونی چند سال پیش خود با رفسنجانی مدعی شد: من و ایشان در این مناظره شرکت کردیم تا به وظیفه‌ای که به عنوان عالم مسلمان به عهده داریم، عمل کنیم؛ اما گرایش‌های ملی‌گرایانه بیش از وابستگی دینی، بر آقای رفسنجانی غلبه دارد.وی افزود: در صورتی که آقای هاشمی و همراهان ایشان به این باور رسیده‌اند، ما از آنها انتظار داریم به جای قول، عمل کنند.یادآور می‌شود که هاشمی رفسنجانی اخیرا با انتقاد از توهین به اصحاب پیامبر(ص) گفته بود: از لعنت گفتن به صحابه به داعش رسیدیم هی دامن زدیم به اختلافات - سنی و شیعه و عمرکشون و لعنت به صحابه.

این اظهارات در حالی بود که اولا داعش یک پدیده طبیعی نیست بلکه محصول هماهنگی سرویس‌های اطلاعاتی غرب و استخبارات سعودی به انضمام دلارهای نفتی برخی رژیم‌های مرتجع است و در ثانی همچنان که کمر به قتل شیعیان بسته، از نسل‌کشی سلفی‌ها، کردها و ایزدی‌ها نیز دریغ نمی‌کند و در اصل نسخه‌ای از اسلام آمریکایی برای اسلام‌هراسی در روزگار استقبال از اسلام در جهان است.

واگذاری پست به یک فعال فتنه در سازمان نظام پزشکی

کیهان نوشت:فعال فتنه 88 و عضو فراکسیون افراطیون در مجلس ششم در سازمان نظام پزشکی پست گرفت!به گزارش «دانا» علی تاجرنیا با حکم علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی به‌عنوان دبیر شعبه دوم هیئت عالی انتظامی این سازمان منصوب شد، و این در حالی است که وی سابقه محکومیت در دادگاه انقلاب به خاطر نقش‌آفرینی در فتنه و آشوب 88 را دارد. وی از اعضای حزب مشارکت و فراکسیون مشارکت در مجلس ششم بود.

معرفی وزرای از رده خارج برای کتمان ناکارآمدی دولت

کیهان آورده:دولت گمان می‌کند با حاشیه‌سازی در قبال مجلس می‌تواند ناکارآمدی خودش را به دوش مجلس بیاندازد.احمد بخشایش اردستانی، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفت‌وگو با آریا درباره وزیر پیشنهادی علوم گفت: بنده بعید می‌دانم آقای آشتیانی بتواند با مجلس تعامل داشته باشد چرا که جو مجلس به نفع ایشان نیست. وی افزود: آشتیانی دوست صمیمی دکتر معین است و تا آنجا که من از ایشان شناخت دارم، می‌دانم خطی فکر می‌کند.وی ادامه داد: در خصوص تعامل آقای روحانی با مجلس ما دو بحث را مطرح می‌کنیم اول اینکه با توافق هسته‌ای تا حالا ناموفق بوده است و از آنجایی که این مسئله یک نوع ناکارآمدی برای دولت محسوب می‌شود لذا ایشان با معرفی گزینه‌های اینچنینی درصدد است ذهن مردم را به مباحث حاشیه‌ای میان دولت و مجلس معطوف کند.اردستانی گفت: آقای روحانی درصدد است ذهنمردم و افکار عمومی را به سمت دعوای مجلس و دولت بکشاند به همین دلیل افرادی را برای وزارت علوم معرفی می‌کند که مطلوب نیستند.

بخشایش گفت: چون دولت عملکرد مثبتی نداشته لذا گمان می‌برد با این کارها ناکارآمدی خودش را به دوش مجلس بیندازد.وی تاکید کرد: انتظار می‌رود ایشان قبل از معرفی وزیر با مجلس مشورت داشته باشد.دانش‌آشتیانی نامزد معرفی شده برای وزارت علوم پیش از این در مصاحبه‌ای که در کتاب خاطرات معین (تاریخ شفاهی آموزش عالی) منتشر شده، حضور بسیج در دانشگاه را با حضور سربازان شاه در دانشگاه مقایسه کرده‌! و تاکید می‌کند که به خاطر مخالفت با این موضوع از سوی برخی دوستانش متهم به خیانت شده است.گزافه‌گویی دانش‌آشتیانی در حالی است که برخلاف ادعای وی قرار نبوده کسی نیروی نظامی به دانشگاه بفرستد بلکه تشکل‌هایی نظیر بسیج دانشجویی و بسیج اساتید به عضو‌گیری اختیاری در میان اساتید و دانشجویان می‌پردازند و از سوی دیگر بسیج یک تشکل مردمی است که با ابتکار حضرت امام(ره) تشکیل شد و موجب توفیقات بزرگ در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، دفاعی و فرهنگی شد.

افزایش نمایندگان منتقد و آرزوی ناکام ایجاد فراکسیون وکیل‌الدوله‌ها

کیهان نوشت:یک نماینده حامی دولت برای چندمین بار می‌گوید فراکسیون حامیان دولت در مجلس تشکیل می‌شود.ابراهیم نکو در مصاحبه با خبر آن لاین از جمله دلایل رأی عدم اعتماد به احمدی نیلی‌آبادی برای تصدی وزارت علوم را اظهارات «آشنا» عنوان کرد و گفت: اظهارات برخی افراد متأسفانه باعث شد که تغییراتی در میدان رأی به وجود آید یعنی اظهارنظرهایی که به جایگاه مجلس به نوعی لطمه وارد کرد که البته صحت و سقم آن چه بود را نمی‌دانم و چون تکذیب هم نشد برخی نمایندگان را وادار کرد که به خاطر آن اظهارنظر، زهر چشمی از وزیر پیشنهادی بگیرند اما در مجموع من فکرمی‌کنم که این رأی عدم اعتماد برای رئیس جمهور و دولت پیامی داشت که به درستی دریافت کنند تا مبادا در معرفی وزیر پیشنهادی بعدی با مشکل مواجه شوند.

وی می‌افزاید: نمی‌توانیم این اتفاق را به یک گروه خاصی دهیم چرا که در این زمینه میزان رأی عدم اعتماد به دکتر نیلی قابل توجه و بالا بود که مسئله نشانگر این بود که طیف‌های مختلف وزیر پیشنهادی را قبول نکردند، پس این نمی‌تواند صرفاً یک رأی سیاسی باشد.وی با بیان اینکه فعالیت ضعیف وزارتخانه‌ها و معاونان پارلمانی و اطرافیان دولت موجب شد فراکسیون نزدیک به دولت شکل نگیرد، می‌افزاید: از سوی دولت شاهد هیچ تحرک قابل قبولی برای تشکیل فراکسیون هوادار نبودیم البته در بحث فراکسیون اعتدال نشست‌های خوبی داریم اما هنوز اقدام به تشکیل فراکسیون صورت نگرفته است.نکو یک موضوع را نیز فاش کرده و آن اینکه «دولت در انتخابات مجلس آینده تلاش خواهد کرد که مجلس متناسب با دیدگاه‌های خودش را روی کار بیاورد و در حوزه‌های مختلف فعالیت خود را خواهد داشت».

یادآور می‌شود رأی نامزدهای وزارت علوم از سال گذشته که مجلس به فرجی رأی اعتماد داد تا امسال که وی را برکنار کرد و به نیلی‌احمدآبادی نیز رأی عدم اعتماد داد، از حدود 155 موافق به 160 مخالف رسیده و دولت به خاطر عملکرد خود با کاهش حداقل 80 موافق روبرو شده است.نکو پیش از این اذعان کرده بود ممکن است فراکسیون حامیان دولت با حضور حتی 10 نماینده تشکیل شود اما عدم استقبال نمایندگان و نگرانی از انگشت‌نما شدن فراکسیون وکیل‌الدوله‌ها مانع از این اتفاق شد.

سلامتی: تشکیلات ندا نشانه تضاد در میان اصلاح‌طلبان بود

کیهان نوشت:دبیر کل حزب منحله سازمان مجاهدین (انقلاب) گفت: رفتار دولت نباید باعث هماهنگی طیف‌های مختلف اصولگرا شود.محمد سلامتی به ایسنا گفته است: دولت نباید طوری رفتار کند که باعث هماهنگی و وحدت عمل بین افراطیون و معتدلین اصولگرایان در مجلس شود.او همچنین گفته است: آقای روحانی جلساتی با اصلاح‌طلبان داشتند که یکی در ماه رمضان و دیگری در حدود دو ماه قبل از آن برگزار شد و بعد از آن جلسه‌ای برگزار نشده است اگرچه اصلاح‌طلبان از طریق کانال‌های دیگر همچون افراد اصلاح‌طلبی که در دولت حضور دارند نقطه‌نظرات خود را منتقل کرده و می‌کنند.سلامتی همچنین درباره تشکیلات تازه تأسیس ندا اظهار داشت: اینها در ابتدا کاری انجام دادند که بحث‌برانگیز بود. کاری که یک عده را به شکل اجتناب‌ناپذیر به موضع‌گیری انداخت. اسمی که آنها برای خود انتخاب کردند (نسل دوم اصلاح‌طلبان) تداعی کننده وجود نوعی تضاد درون اصلاح‌طلبان بود و بعضی از مصاحبه‌ها نیز موضوع تضاد را عیان‌تر نشان می‌داد چه ضرورتی داشت که آنها این اسم را برای خود انتخاب کنند و موضع‌گیری مبتنی بر تضاد داشته باشند؟ مفهوم ظاهری این نامگذاری این بود که به جامعه اعلام شود که ما با نسل اول اصلاح‌طلب مخالفیم و به خاطر همین، از آنها جدا شده‌ایم. بدیهی است چنین موضع‌گیری باعث عکس‌العمل افراد دیگری می‌شود.

وی افزود: با این وجود همه علاقه‌مند هستند که چنین تشکل‌هایی سامانه قوی پیدا کنند اما با نگاهی به اعلام مواضع این تشکیلات می‌بینیم که چنین مواضعی، مواضعی نیست که یک تشکیلات سیاسی قوی را در پی داشته باشد. محور مصاحبه‌های انجام شده و بخصوص بیانیه شماره یک آنها فاقد معیارهایی است که از یک تشکل سیاسی اطمینان‌بخش قابل انتظار است.

احتمال ضعیف توافق در وین غرب تعلیق80 درصد سانتریفیوژها را می‌خواهد!

کیهان نوشت:محافل رسانه‌‌ای غرب می‌گویند توقع آمریکا از ایران کنار گذاشتن 80 درصد سانتریفیوژها و 90 درصد ذخایر اورانیوم است و به همین دلیل چشم‌انداز روشنی در مذاکرات وین دیده نمی‌شود.آخرین دور مذاکرات در مهلت باقی‌مانده تا سوم آذر، 27 آبان در وین برگزار می‌شود.مذاکرات هفته گذشته در مسقط به خاطر زیاده‌خواهی آمریکا و از جمله حل نکردن موضوع لغو تحریم‌ها بی‌نتیجه ماند.روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف در این باره نوشت: اغلب کارشناسان معتقدند که ایران در این مذاکرات با حذف بخش اعظم سانتریفیوژهای خود موافقت نمی‌کند و این بدان معناست که شانس حصول توافق نهایی در وین اندک است.این روزنامه نوشت: دیپلمات‌ها در دور جدید مذاکرات که سه‌شنبه این هفته در هتل «کوبورگ» شهر وین اتریش برگزار می‌شود، به دنبال یک توافق جامع هستند.

این روزنامه نوشت: در توافق نهایی بایستی ایران اقدام به کنار گذاشتن بسیاری از دستگاه‌های سانتریفیوژ خود بکند که در حال حاضر برای غنی‌سازی اورانیوم مورد استفاده قرار می‌دهد.دیلی تلگراف افزود: اولی هاینونن بازرس و معاون سابق آژانس در تعریف حفظ زمان گریز 12 ماهه، می‌گوید برای این کار تعداد سانتریفیوژهای ایران باید بین 2 هزار و 4 هزار دستگاه و میزان ذخایر اورانیوم با غنای پایین آن نیز حداکثر یک تن باشد. این در حالی است که در حال حاضر ایران 19 هزار و 500 دستگاه سانتریفیوژ و 8/4 تن اورانیوم با غنای 5 درصد دارد و بر این اساس دیپلمات‌های آمریکایی در وین، از ایران خواهند خواست که حداقل 80 درصد از سانتریفیوژها و 90 درصد از ذخایر اورانیوم خود را به کنار بگذارد.

دیلی تلگراف به نقل از «هاینونن» نوشت: ایران بایستی بخشی از توانمندی‌های جاری‌اش را از بین ببرد و اصل مشکل در همین جاست.این روزنامه با بیان اینکه مقامات غربی با آگاهی از حساسیت‌های ایران،‌ به دنبال یافتن فرمولی آبرومندانه(!) برای نیل به توافق با تهران هستند،‌ اضافه کرد:‌ این مقامات می‌گویند رسیدن به «زمان گریز یک سال»، ممکن است الزاما نیازمند برچیده شدن سانتریفیوژها نباشد و راه حل جایگزین آن شامل کاهش ذخایر اورانیوم و همچنین عقیم کردن (حذف اتصالات آبشارها) و غیرفعال کردن سانتریفیوژها است.دیلی تلگراف نوشت: اغلب کارشناسان معتقدند که ایران با حذف بخش اعظم سانتریفیوژهای خود موافقت نمی‌کند و این بدان معناست که شانس حصول توافق نهایی در وین اندک است. مارک فیتز پاتریک کارشناس امور عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای در موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی می‌گوید احتمال موفقیت در دور آتی مذاکرات، 30 درصد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها