شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۳۷۸۹۹
ایجاد 30 پست مشاوره فراتر از قانون

کیهان: تدبیرهای کاملا ویژه جناب معاون برای گرد کردن مطبوعات

روزنامه کیهان نوشت: معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد خاطر همه روزنامه‌نگاران را از بابت جشنواره مطبوعات راحت کرد! حسین انتظامی که در برنامه تلویزیونی «زنده‌باد زندگی» و به مناسبت نمایشگاه مطبوعات سخن می‌گفت اعلام کرد امسال جشنواره مطبوعات را نخواهیم داشت و این برنامه به سال بعد موکول می‌شود.

وی گفت: دلیل این مسئله هم این است که اصحاب نظر و متخصصین رسانه معتقدند که جشنواره مطبوعات نیازمند بازنگری است ضمن اینکه آنها بر این باورند که در حال حاضر متغیر بحرانی رسانه‌ها، بحث اخلاق حرفه‌ای است.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد تاکید کرد: باید به جای تاکید و تکیه بر مسائل فنی و تکنیکی مانند انتخاب بهترین گزارش یا بهترین مصاحبه، به مسائل زیربنایی‌تر در حوزه مطبوعات و رسانه‌ها پرداخته شود.

یادآور می‌شود معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد سال گذشته نیز از برگزاری نمایشگاه مطبوعات طفره رفت و به عنوان اتفاقی نادر نمایشگاه مطبوعات دایر نشد. امسال نیز نمایشگاه مطبوعات با تأخیر و اما و اگرهای فراوان دایر گردید.

آقای انتظامی توضیح نداده که اگر بهانه لغو جشنواره امسال مطبوعات بازنگری در آن و بحران اخلاق حرفه‌ای است، جناب ایشان در طول 14-15 ماهی که مسئولیت معاونت مطبوعاتی را برعهده داشته، چرا تدبیری برای این امر نیاندیشیده‌ است؟!گفتنی است معاون مطبوعاتی روز سه‌شنبه در اقدامی شائبه‌برانگیز و بی‌سابقه و در حالی که برخی نامزدها به نشانه اعتراض انصراف داده بودند، به عنوان نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات انتخاب شد. از 4 هزار مدیرمسئول تنها حدود 300 نفر در این انتخابات نمایشی شرکت کرده بودند. منتقدان می‌گویند دولت خود در هیئت نظارت بر مطبوعات نماینده دارد و دولتی کردن نماینده مدیران مسئول به عنوان یک نهاد مدنی نقض غرض و شائبه‌برانگیز است به ویژه اینکه معاونت مطبوعاتی در یک سال اخیر و در موضوع توزیع یارانه‌ها ناعادلانه رفتار کرده است. عجیب اینکه برخی نشریات همسو یا تحت نظر معاون مطبوعاتی، سهم‌های خاص از این یارانه‌ها برده‌اند! همچنین با فشار برخی مطبوعات دولتی در همین مدت برخی نشریات منتقد مانند وطن امروز، 9 دی و یالثارات‌الحسین با محدودیت، تهدید و توقیف موقت روبرو شدند.

روزنامه وطن‌امروز در واکنش به دولتی کردن انتخاب نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات نوشت: آنچه خبرگزاری‌ها از ماجرای انتخاب نماینده مدیران مسئول مطبوعات روایت کرده‌اند، تصویری از یک اتفاق حقیقتا تاسف‌بار را ارائه می‌کند.وطن امروز می‌افزاید: انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد است. امور مربوط به رسانه‌ها نیز توسط معاونت تحت مدیریت او انجام می‌شود. به زبان بسیار ساده، از یارانه نقدی گرفته تا سایر حمایت‌های دولتی از رسانه‌ها در اختیار اوست. کاندیداتوری معاون مطبوعاتی دولت شائبه‌برانگیز است. آنکه و آنچه از این شائبه و اتهام آسیب می‌بیند، شأن و اعتبار معاونت مطبوعاتی و دولت است.نویسنده خاطر نشان کرد: نگاه و رفتار دولت نسبت به رسانه در این مدت کاملا آشکار شده است. حداقل رسانه‌های منتقد نسبت به سختگیری‌های بیش از اندازه دولتی نسبت به انتقادات، گلایه دارند. تذکرات پیاپی، اخطارهای مکرر و در برخی موارد توقیف نشریات، آن هم در یک بازه زمانی کوتاه از آغاز به کار دولت، نشان داد این دولت میانه خوبی با رسانه‌ها ندارد اما وقتی معاون مطبوعاتی همین دولت، به عنوان نماینده اهالی رسانه در هیئت نظارت بر مطبوعات انتخاب می‌شود، در واقع رفتار دولت نسبت به اهالی رسانه تایید می‌شود!

وطن‌امروز نوشت: چطور باید انتظار داشت یک وکیل‌الدوله، مدافع‌ امور رسانه‌هایی باشد که عموما منتقد دولت هستند؟ اساسا ماهیت رسانه با تکلیف آقای انتظامی سازگاری ندارد. بر همین اساس اگر فردا روز، حسین انتظامی در جایگاه نماینده اهالی رسانه در هیئت نظارت بر مطبوعات، رای به توقیف یک روزنامه منتقد دولت داد، آیا آبرویی باقی می‌ماند؟!

معاون اوباما: یهودی نیستم اما یک صهیونیست هستم!

کیهان آورده است: معاون باراک اوباما گفت: من یک صهیونیست هستم.به گزارش العالم و العربیه جو بایدن در مصاحبه با سی‌ان‌ان اظهار داشت: وقتی یک سناتور جوان بودم می‌گفتم که اگر یهودی بودم صهیونیست می‌شدم ولی من یک صهیونیست هستم و نیازی نیست که برای صهیونیست بودن یهودی باشی.وی می‌گوید: پدرم به من گفته بود که یهودی بودن پیش شرطی برای صهیونیست شدن نیست، این من هستم، یک صهیونیست. اسرائیل برای امنیت یهودیان جهان یک ضرورت است.معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، خاورمیانه را به یک منطقه سخت و پرمشکل تشبیه کرد و گفت: «موشک‌های حزب‌الله در مرزهای شمالی اسرائیل در کنار برنامه اتمی ایران، در این منطقه هستند.»

بایدن همچنین مدعی شد آمریکا به جمهوری اسلامی ایران اجازه دستیابی به جنگ‌افزارهای اتمی را نمی‌دهد.او خاطر نشان کرد آمریکا روزانه 8.5 میلیون دلار، به اسرائیل ارائه می‌دهد تا به اسرائیل در مسائل امنیتی‌شان در منطقه در شش سال آینده، کمک کند.بایدن چندی پیش نیز اعلام کرد باراک اوباما بیشترین خدمت‌ها را به اسرائیل کرده و حتی اگر اسرائیل وجود نداشت ما در آمریکا باید خرج می‌کردیم و این دولت را تأسیس می‌کردیم.

پایان بی‌نتیجه مذاکرات مسقط

کیهان نوشت: منابع رسانه‌ای غرب می‌گویند مذاکرات مسقط بدون نتیجه و پیشرفت به پایان رسید.با پایان این دور از مذاکرات، مذاکرات بعدی به وین و تاریخ 27 آبان موکول شده است.خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: مقام‌های وزارت خارجه آمریکا در مورد مذاکره کری با همتای ایرانی گفتند نگرانی‌ها بابت اختلاف‌های واقعی هنوز باقی است.آسوشیتدپرس افزود: مقام‌های آمریکایی گفتند نگرانی در خصوص مواردی که کری پیش از نشست به عنوان «اختلاف‌های واقعی» از آن یاد کرد، هنوز وجود دارد.پیش از این تصور می‌شد مذاکرات عمان می‌تواند نتایج مذاکرات بعدی در وین را مشخص کند، اما دو مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که با کری در سفر عمان همراه بودند نشست‌ها را «دشوار، بی‌پرده و جدی» توصیف کردند.

همچنین خبرگزاری رویتر در گزارشی از دو مبدأ مسقط و پکن نوشت: چند روز مذاکرات ایران، آمریکا و اروپا بی‌نتیجه تمام شد.خبرگزاری فرانسه نیز در گزارش مفصلی از مسقط نوشت: مذاکرات وزرای امور خارجه ایران و آمریکا، در حالی پایان یافت که هیچ یک از آنان در مورد موضوعات حل نشده باقیمانده برای دست یافتن به توافق جامع هسته‌ای توضیحی ندادند.این خبرگزاری افزود: هر یک از طرفین در بیش از 10 ساعت مذاکرات خصوصی مطالبات خود را بیان کردند، تردیدهای طرف مقابل را کاهش دادند در حالی که نگرانی‌ها از بابت دست نیافتن به توافق تا زمان ضرب‌الاجل افزایش یافته است.علی واعظ کارشناس مسائل ایران در گروه بحران بین‌الملل، به خبرگزاری فرانسه گفت: «توافق جامع هسته‌ای ایران تا زمان پایان ضرب‌الاجل به دست نمی‌آید، آنچه هنوز قابل دستیابی است موفقیتی است که براساس آن بتوان زمان فعلی را تمدید کرد.»

همزمان لیندسی گراهام سناتور آمریکایی گفت؛ کنگره مانع تصویب هرگونه توافق بد با ایران خواهد شد. کنگره به تحریم رأی داده و با لغو آن مخالفت خواهد کرد.کری و اوباما گفته‌اند حاضر نیستند به خاطر توافق با ایران کنگره را دور بزنند.در همین حال خبرگزاری ایسنا در گزارشی نوشت: در حالی که ایران بر لغو کامل تحریم‌های یک‌جانبه و همه‌جانبه غرب در مذاکرات هسته‌ای تأکید دارد، ولی به نظر می‌رسد برخی از اعضای 5+1 سعی دارند نامی از تحریم‌ها در جریان مذاکرات به میان نیاورند یا به جای واژه «لغو» تحریم از واژه «خوب نبودن» افزایش تحریم‌ها در ادامه مذاکرات و توافق احتمالی جامع سخن گویند! ایران و 5+1 کمتر از یک سال قبل در سوم آذر 1392 بر سر یک برنامه اقدام مشترک (توافق ژنو) به تفاهم رسیدند که یکی از مهم‌ترین اهداف این تفاهم «رسیدن به راه حل جامع شامل یک فرایند متقابل و گام به گام است و به رفع همه‌جانبه تمامی تحریم‌های شورای امنیت، تحریم‌های چندجانبه و تحریم‌های ملی مربوط به برنامه هسته‌ای ایران می‌انجامد.»ایسنا از قول کارشناسان نوشت: براساس آنچه تاکنون مطرح شده، آمریکا سعی دارد به هر بهانه از هدف ترسیم شده در چارچوب این برنامه برای برداشتن همه‌جانبه تمامی تحریم‌ها علیه ایران به ویژه در سطح رسانه‌ها شانه خالی کند. آمریکا در پی آن است تا نامی از تحریم‌ها به میان نیاورد و مشکل اصلی در مذاکرات هسته‌ای را موضوع غنی‌سازی ایران و اختلاف نظرها بر روی آن نشان دهند.

این خبرگزاری تأکید کرد: اما رفتار آمریکا و متحدانش در مذاکرات هسته‌ای نشان می‌دهد آنها به بهانه وجود قوانین داخلی و مشکلات سیاسی یا ارجاع این موضوع به تأیید آژانس و گزارش‌های آن درباره فعالیت‌های هسته‌ای، سعی دارند واژه «لغو» تحریم‌ها را به «تعلیق» یا «افزایش ندادن» آنها در توافق احتمالی کاهش دهند که نقض کامل توافق اولیه ژنو است.

اشک تمساح رژیم صهیونیستی برای ان‌پی‌تی

کیهان آورده است: معاون وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفت ایران تهدید بزرگی است که می‌تواند با موشک‌های دوربرد اسرائیل را مورد هدف قرار دهد.ضاحی هانگبی به روزنامه دی‌ولت آلمان گفته است: تهران با موشک‌های دوربرد خود قادر است اسرائیل را مورد هدف قرار دهد. بزرگ‌ترین خطر این است که رژیم ایران بنیادگرایانه و نامعقول عمل می‌کند.در حالی که رژیم نامشروع اسرائیل از عضویت و نظارت ان‌پی‌تی طفره می‌رود و صاحب چند صد کلاهک اتمی است، هانگبی مدعی شد: اگر غرب غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایرانی‌ها را بپذیرد، هر کشور دیگری نیز چنین تقاضایی را مطرح خواهد کرد و این یعنی پایان معاهده «ان‌پی‌تی».(!!)یادآور می‌شود سال گذشته قرار بود کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای با هدف فشار بر صهیونیست‌ها و نظارت بر فعالیت‌های اتمی این رژیم در هلسینکی برگزار شود که با فشار آمریکا لغو شد.بر اساس معاهده ان‌پی‌تی، اعضای آژانس حق غنی‌سازی اورانیوم را دارند.

مقام صهیونیست: خطر اصلی برای غرب محور شیعه است

کیهان نوشت: رئیس سابق کابینه وزارت دفاع رژیم صهیونیستی گفت: کشورهای غربی به شدت به همکاری ایران نیاز دارند.میخائیل هرزوگ در مصاحبه با اوروا درباره مذاکرات هسته‌ای غرب با ایران و توافق ژنو گفته است: بیلان این وضعیت از یک سال پیش تاکنون متغیر است. از یک سو، این توافق باعث آن نشد که برخی فعالیت‌های اتمی ایران متوقف شود اما تردیدی نیست که توافق مقدماتی پیگیری‌های بهتری نسبت به برنامه اتمی ایران به دنبال داشت و اکثر تحریم‌ها همچنان به قوت خود باقی است.

وی درباره اختلافات موجود بر سر تعداد سانتریفیوژها و تعلیق تحریم ها می‌گوید: ایران زیر بار کاهش 10 هزار سانتریفیوژ به 1500 سانتریفیوژ نرفت. دومین اختلاف بزرگ به مدت زمان توافق بازمی‌گردد. غرب به یک بازه زمانی بلند مدت تا 20 سال فکر می‌کنند، در حالی که مقامات ایرانی در تلاش‌اند تا این مدت را به 10 سال تقلیل دهند.

هرزوگ اذعان کرد: در غرب هیچ علاقه‌ای به رویارویی با ایران وجود ندارد؛ برعکس، کشورهای غربی در این برهه از زمان به شدت به همکاری ایران در مقابله با داعش نیاز دارند.

وی ادامه می‌دهد: موضع رسمی اسرائیل این است که یک توافق خوب منجر به آن خواهد شد که ایران به توان غنی‌سازی اورانیوم در خاک خود دست نیابد، سانتریفیوژ نداشته باشد و ذخایر اورانیوم‌اش از بین برود.این مقام سابق صهیونیست همچنین تصریح کرد: مقامات اسرائیلی می‌گویند، و من فکر می‌کنم حق با آنهاست، که شما نباید به ایران برای همکاری علیه داعش باج بدهید؛ چرا که این در نهایت به نفع خود ایران تمام خواهد شد. ولی مهم‌ترین نکته‌ای که اسرائیل بیان می‌کند این است که خطر محور تشیع که تحت حمایت ایران قرار دارد، کمتر از تهدید داعش نیست.این محور افراطی اسلام‌گرا، برخلاف داعش از سوی یک قدرت منطقه‌ای حمایت می‌شود که دارای بلند پروازی‌های بسیاری، از جمله تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای و تامین 100 هزار راکت برای حزب‌الله لبنان است.

ایران: نقل قولی در مورد تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد

روزنامه ایران نوشت: مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهوری خبر داد «فرهاد دانشجو» مدیریت پیشین دانشگاه آزاد درخواست تعلیق تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد را داشته است. «محمدرضا صادق» درحاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور به آنا گفت: من اطلاع دارم که در دوره قبل هم دکتر دانشجو درخواست تعلیق این کار را داشت.

آقای دانشجو به بنده نیز گفت که در این خصوص می‌خواهد با نمایندگان مجلس و کمیسیون آموزش مکاتبه و مذاکره کند و از آنان این درخواست را داشته که تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی معلق شود و به بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم موکول شود.

ایجاد 30 پست مشاوره فراتر از قانون

ایران آورده است: روزنامه رسالت افشا کرد که دولت قبل 40 پست برای مشاوره به رئیس دولت قبل تعریف کرده بود.

این روزنامه در شماره روز گذشته خود در مطلبی با عنوان «پست سازمانی رئیس جمهوری سابق» نوشت که دولت قبل 40 پست سازمانی با عنوان «مقام کارشناس عالی» در دبیرخانه شورای مشاورین رئیس جمهوری ایجاد کرده بود که حقوق و مزایای آنها با حقوق و مزایای معاونان وزرا، استانداران و سفرا همتراز بود.

رسالت با تأکید بر اینکه «قانونگذار حداکثر تعداد مشاوران رئیس جمهوری را 10 نفر تعیین کرده است» افزود: در جوف همین مصوبه 8 کارشناس عالی برای شورای ایرانیان خارج از کشور و 19 مشاور عالی برای مرکز ملی رقابت افزوده شد.

نکته قابل تأمل که این روزنامه به آن اشاره نکرد این است که به اعتراف و اذعان وزرا و اعضای کابینه نهم و دهم، رئیس دولت قبل حتی به نظر وزرای خود هم وقعی نمی‌نهاد و معلوم نیست کار واقعی این مشاوران چه بوده است و به چه دلیل اندازه وزرا حقوق می‌گرفتند؟!

اعتراض کدخدایی به معترضان یک نظر

ایران نوشت: مشاور عالی شورای نگهبان اعلام کرد آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان درباره «اعدام» کاندیداهای معترض به انتخابات سال 88 به عنوان «شهروند» اعلام نظر کرده است.

به گزارش مشرق، «عباسعلی کدخدایی» درحاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور با اشاره به اعتراض‌های گسترده به خاطر این اظهار نظر جنتی گفت: اگر ما مدعی آزادی هستیم، هر کس می‌تواند نظر خود را اعلام کند و به عنوان شهروند این نظر قابل بیان است. حالا آیت‌الله جنتی نظری را مطرح کردند و اگر کسی این نظر را قبول ندارد، می‌تواند استدلال کند، ضرورتی ندارد هجمه وارد کنند.

حذف مأموران متخلف گشت امنیت اخلاقی

ایران آورده است: رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی اعلام کرد مأموران متخلف گشت امنیت اخلاقی از سیستم حذف خواهند شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ «محمدمسعود زاهدیان» در حاشیه نمایشگاه مطبوعات گفت: مأموری که در حوزه فعالیت خود خارج از دستور سازمانی عمل کند و با مخاطب برخورد شخصی داشته باشد از سیستم حذف خواهد شد.

وی افزود: البته در برخی موارد عده‌ای با اهداف خاص و از پیش تعیین شده سعی در تحریک مأمور نیروی انتظامی برای تهیه فیلم، تصویر و انتشار در فضای مجازی می‌کنند تا از آن به عنوان اهرمی علیه نظام استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها