شکست‌های پی در پی داعش در عراق

دیالی در آستانه آزادی کامل

با تصرف سد بزرگ العظیم درشمال شرق بغداد به دست نیروهای ارتش و داوطلبان مردمی زمینه آزادسازی کامل استان دیالی فراهم شد، در صلاح الدین نیز تعدادی از فرماندهان داعش دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۳۸۸۹۵
دیالی در آستانه آزادی کامل

به گزارش واحدمرکزی خبر از بغداد، سد العظیم که در نزدیکی نقطه تلاقی دو استان دیاله و صلاح الدین واقع شده است، در پنج ماه گذشته تحت اشغال ترورذیست های داعش بوده است.

به گفته مسئولان امنیتی عراق ، تروریست ها از این سد و مناطق اطراف آن بعنوان پایگاه اصلی خود برای حمله به سه استان دیاله ، صلاح الدین و کرکوک استفاده می کردند.

مسئولان امنیتی عراق معتقدند: با آزادی سد العظیم حدود نود درصد مناطق استان دیاله ازپایگاه های تروریستی پاکسازی و زمینه آزادی دیگرمناطق اشغالی این استان و استان همجوارکرکوک فراهم شده است .

تروریست ها پیشتر با بستن دریچه های خروجی این سد ، مانع از آب رسانی به بخش هایی ازاستان دیاله شده و درعین حال آب را به سمت مناطق مسکونی هدایت و موجب آبگرفتی این مناطق می شدند.

سد العظیم سومین سد بزرگ عراق است که یک و نیم میلیارد متر مکعب آب را درخود جای می دهد. آزادی سد العظیم ، دومین موفقیت نیروهای ارتش و داوطلبان مردم عراق در یک هفته گذشته محسوب می شود.

ارتش عراق وداوطلبان مردمی پنجشنبه گذشته توانستند، محاصره پالایشگاه بزرگ بیجی دراستان صلاح الدین را شکسته و شهربیجی را آزاد کنند.

گفته می شود نیروهای عراقی در استان صلاح الدین توانستند بخش های وسیعی را در منطقه رفیعات در غرب شهرستان البلد آزاد کنند، دهها تن از افراد داعش را به هلاکت برسانند و تعدادی از فرماندهان داعش را که به ارتکاب جنایت علیه شهروندان اذعان کرده اند، اسیر کنند.

هلاکت ۴۰ تروریست داعش درموصل

نیروهای پیشمرگ در درگیری با گروهک تروریستی داعش در شمال شهر موصل چهل تن از آنان را به هلاکت رساندند.

نیروهای پیشمرگه در منطقه «تلکیف» با حمایت جنگنده های نیروهای ائتلاف ، ضمن دفع حمله داعش ، شش خودرو زرهی آنان را نابود کردند.

هلاکت تروریست‌های داعش در کرکوک و تکریت

«وستا رسول» از افسران نیروهای پیشمرگ اعلام کرد: «در حمله نیروهای ائتلاف به پایگاه های داعش در جنوب شهر کرکوک ،بیست نفر کشته شدند.»

سایت العهد لبنان نیز نوشت نیروهای ارتش عراق دو خودروی گروه داعش را در جنوب تکریت منهدم کردند و سرنشینان آن ها را به هلاکت رساندند.

هلاکت یک تروریست پاکستانی و دو فلسطینی عضو داعش

در این حال رسانه های گروهی عراقی از کشته شدن والی این گروه در حوض حمرین به نام ابو زکریا پاکستانی خبر دادند.

وی که یک هفته پیش در اطراف منطقه جلولاء شمال شرقی بعقوبه زخمی شده بود براثر شدت جراحات کشته شد.

سایت العهد لبنان همچنین نوشت دو نفر از افراد مسلح گروه موسوم به داعش به نام های محمد سمیر ابو عون و شادی الداهودی در درگیری با نیروهای ارتش عراق در منطقه بیجی شمال تکریت به هلاکت رسیدند. این دو نفر از شهر رفح بودند و تابعیت فلسطینی داشتند.

بازداشت 14 تروریست مسلح بدست سازمان اطلاعات کربلا

رسانه های عراقی همچنین گزارش دادند نیروهای سازمان اطلاعات کربلا و مبارزه با تروریسم، در عملیات امنیتی در مناطق الدوره، المحمودیه و الیوسفیه در جنوب بغداد چهارده فرد مسلح داعش را بازداشت کردند.

هلاکت 22 تروریست داعش در کرکوک

منابع خبری از کشته شدن 22 تروریست داعش در حمله هوایی در غرب استان کرکوک عراق خبر دادند.

به گزارش العراقیه، بیست و دو تروریست گروه داعش در حمله هواپیماهای جنگی فرانسه به پایگاههای این گروه در غرب استان کرکوک کشته شدند. در این حمله پایگاههای آموزشی داعش و انبارهای سلاح و تجهیزات این گروه در مناطق دبس و الحویجه هدف قرار گرفت.

حمله داعش به تاسیسات گازی کرکوک

به گزارش پایگاه اینترنتی البشیر ، افراد مسلح وابسته به گروه داعش دیشب تاسیسات شرکت گاز منطقه شمال عراق را در کرکوک واقع در 250 کیلومتری شمال بغداد ، هدف اصابت چند خمپاره قرار دادند که به آتش کشیده شدن چند مخزن سوخت منجر شد اما به کسی آسیب نرسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها