اسکان موقت زلزله‌زدگان هرمزگانی

مدیرعامل هلال احمر هرمزگان با اشاره به تخریب 51 واحد مسکونی در زلزله 5.4 ریشتری عصر دوشنبه در بخش فارغان این استان گفت: زلزله‌زدگان این بخش از توابع شهرستان حاجی‌آباد با تلاش نیروهای امدادی اسکان موقت یافتند.
کد خبر: ۷۳۷۳۶۶

علی اعما با بیان این‌که کانون زلزله در روستاهای سیرمند، بهرود و سردر بخش فارغان حاجی‌آباد در شمال هرمزگان بوده است، در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پس از وقوع زلزله 42 نفر در قالب تیم‌های عملیاتی و ده دستگاه خودرو از جمعیت هلال‌احمر در منطقه زلزله‌زده حضور یافته و سه کمپ نیز در محله پا قلعه فارغان، سیرمند و سردر دایر شد.

ضمن این‌که 65 چادر، 160موکت شش متری، 460 تخته پتو، 30 شعله چراغ والور و هزار بطری آب بین زلزله زدگان این منطقه توزیع شده است.

مدیرعامل هلال احمر هرمزگان یادآور شد: بر اثر زلزله 5.4 ریشتری روز گذشته 103 واحد مسکونی در این روستاها ترک خورده و 51 واحد آن هم تخریب شده است که از این تعداد واحدهای تخریبی 20 مورد در روستای سردر، 27 واحد در سیرمند و چهار واحد در بهرود گزارش شده است.

اعما با اشاره به این‌که در مجموع 616 نفر از جمعیت این روستاها تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند، گفت: خوشبختانه زلزله در ساعتی از روز بوده که مردم بیدار بودند، به همین دلیل به کسی آسیب جانی نرسیده است.

ارسلان بهاری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز در این باره گفت: کارشناسان هم‌اکنون سرگرم بررسی و دیدار از وضع خسارت به واحدهای مسکونی در روستاهای بخش فارغان هستند. از ابتدای امسال تاکنون 18 زلزله بالای 4 ریشتر و یک زلزله بالای 5 ریشتر در هرمزگان روی داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها