متهمان برای گرفتن دیه، تصمیم گرفتند خودروی سرقتی را از صاحب آن خریداری کنند

سارقان با پای خود به محل سرقت بازگشتند

پولدار شدن ناگهانی مرد روستایی، راز سرقت‌های سریالی از دامداری‌ها را فاش کرد.
کد خبر: ۷۳۷۰۶۶

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی روستایی با حضور در پلیس آگاهی استان زنجان و ارائه شکایتی عنوان کرد: وقتی برای سرکشی به دام‌هایم به دامداری کوچک خود رفتم، متوجه شدم سگ‌های نگهبان بیهوش شده‌اند و 50 راس گوسفندی که در آنجا داشتم به سرقت رفته است.

با شکایت این مرد، کارآگاهان برای بررسی موضوع به دامداری وی رفته و در بازرسی آنجا مشخص شد سارقان، با غذای مسموم سگ‌های نگهبان را بیهوش و اقدام به سرقت کرده‌اند.

همزمان با شروع تحقیقات، دامداران دیگری هم با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. بررسی این پرونده‌ها نشان می‌داد، در تمام سرقت‌ها، سارقان با گوشت مسموم سگ‌های نگهبان را بیهوش کرده‌اند.

جستجو‌ها در این باره ادامه داشت، تا این‌که در روز‌های پایانی هفته گذشته ماموران سرنخ‌هایی را به دست آوردند که نشان می‌داد یکی از روستاییان وضع مالی‌اش خوب شده و در زمینه فروش احشام فعالیت‌هایش را شروع کرده است. ماموران با اطلاع از این موضوع رفت و آمد‌های مرد روستایی را زیر نظر گرفته و با هماهنگی قضایی او را دستگیر کردند.

متهم به افسر بازجو گفت: با رفت و آمد به دامداری‌های روستاییان از وضع آنجا و تعداد احشامی که نگهداری می‌کردند، مطلع می‌شدم و بعد این اطلاعات را در اختیار چهار همدست سابقه‌دار که در زمینه سرقت احشام تخصص داشتند، قرار می‌دادم. آنها شب‌های بعد وارد دامداری‌ها می‌شدند و با خوراندن غذای مسموم به سگ‌های نگهبان، آنها را بیهوش کرده و دست به سرقت احشام می‌زدند. در برخی مواقع در فروش دام‌های سرقتی به آنها کمک می‌کردم و پول می‌گرفتم.

با ثبت اظهارات متهم، همدستان وی تحت تعقیب قرار گرفته و در عملیات پلیسی دستگیر شدند. متهمان با انتقال به پلیس آگاهی به جرایمشان اعتراف کرده و گفتند از سال گذشته در روستاهای شهر زنجان سرقت‌هایشان را آغاز کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها