دیروز روز نخست و افتتاحیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها بود. تجربه همیشگی که از گذشته وجود داشته این است که معمولا در روز افتتاحیه این گونه نمایشگاه‌ها چندان با استقبال مردم مواجه نمی‌شود. چرا که هم معمولا به دلیل حضور مقامات ارشد در مراسم افتتاحیه، محدودیت‌های رفت و آمد برقرار است و هم بسیاری از شهروندان خبر کاملی از برگزاری نمایشگاه ندارند. البته برخی امکانات و غرفه‌های نمایشگاه نیز آماده نیست؛ کما این که دیروز عصر که رئیس مجلس و وزیر ارشاد در حال بازدید از نمایشگاه بودند، هنوز برخی غرفه‌ها مشغول عملیات نصب و راه‌اندازی غرفه‌شان بودند.
کد خبر: ۷۳۶۲۰۱

با این حال، چنین تجربه‌ای در افتتاحیه نمایشگاه بیستم مطبوعات کمتر دیده شده است. با وجود این که دیروز بعد از پایان هفته‌ای نیمه‌تعطیل، روز اول کاری بود، اما از عصر دیروز حضور جمعیتی که مردم و مخاطبان رسانه‌ها بودند، در نمایشگاه چشمگیر بود و این چشمگیری نشاطی غافلگیرکننده همراه داشت، نشاطی که شاید رسانه‌ها و بیشتر مطبوعات در سال‌های اخیر کمتر تجربه کرده‌اند.

غرفه روزنامه جام‌جم نیز از این نشاط بی‌بهره نبود و افزایش مراجعان روز نخست و پرسش‌ها، گلایه‌ها، قدردانی و نکاتی که درباره محتوا و کم و کیف روزنامه مطرح می‌کردند، حکایت از این داشت که جام‌جم به عنوان رسانه‌ای مردمی، مورد توجه خانواده‌ها قرار دارد.

تا آنجا که به گروه اقتصاد مربوط است، پرسش‌ها و گلایه‌های مردم حول‌ محور موضوعاتی چون تورم، گرانی، بیکاری و درخواست برای ورود صریح‌تر و شفاف‌تر به مشکلات آنها اختصاص داشت.

به هر حال نخستین روز نمایشگاه بیستم، در حالی بانشاط و استقبالی غافلگیرکننده مواجه شد که به مثل «سالی که نکوست از بهارش پیداست»، می‌توان پیش‌بینی کرد این استقبال در روزهای آینده افزایش یافته و به فعالیت رسانه‌ها تحرکی ویژه بدهد.

سیدعلی دوستی / دبیر گروه اقتصاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها