معاون آب، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص 130 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سطح کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۳۳۲۰۶

سید رحیم سجادی با بیان این‌که این اعتبار صرف اجرای این سامانه در سطح بیش از 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خواهد شد، افزود: زمینه‌های اجرای این طرح هم اکنون فراهم شده است و با اجرای طرح سیستم‌های آبیاری نوین، تحول بزرگی در بخش کشاورزی کشور به‌وجود خواهد آمد.

معاون آب، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با تامین این اعتبار در سال‌های آینده، موضوع اجرای طرح سامانه آبیاری نوین اراضی کشاورزی در کشور با هدف استفاده بهینه از منابع آبی تداوم داشته باشد.وی با اشاره به این‌که تامین آب و صرفه‌جویی در مصرف تنها ملاک نیست، بلکه آنچه بیشتر از این دو موضوع باید مدنظر قرار گیرد، افزایش تولید در هکتار برای سود کشاورز است، خاطرنشان کرد: بهترین روش آبیاری زمین‌های کشاورزی استفاده از شیوه تحت فشار است و در کنار آن از روش‌های کم فشار و انتقال آب با لوله و شبکه‌های فرعی و تجهیز و نوسازی نیز می‌توان بهره برد.‌‌/‌‌ایرنا

‌رونق گردشگری در چشمه‌های آبگرم دهلران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گفت: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی گردشگری چشمه‌های آبگرم دهلران رونق می‌گیرد.

عبدالمالک شنبه‌زاده افزود: یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد امکانات رفاهی در محل چشمه‌های آبگرم دهلران اعلام آمادگی کرده که اینک در حال پیگیری مقدمات اولیه طرح است.

به گفته وی، با توجه به مخروبه‌بودن بخشی از سالن‌های پیرامون چشمه‌های آبگرم دهلران، توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد امکانات رفاهی مناسب در این منطقه از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال بررسی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تصریح کرد: سالانه تعداد زیادی گردشگر به دلیل خواص درمانی این چشمه‌ها به استان ایلام و شهرستان دهلران سفر می‌کنند که در صورت توسعه امکانات، علاوه بر رونق گردشگری باعث معرفی بیشتر ناشناخته‌های استان به مردم کشور می‌شود.

وی یادآور شد: چشمه‌های آبگرم دهلران که سال 55 توسط محیط‌زیست ثبت ملی‌شده‌، دارای خواص گوگردی بوده و طبق بررسی‌های کارشناسان استفاده از آنها در درمان انواع بیماری‌های پوستی و مفصلی مناسب است.شنبه‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به ارائه طرح توجیهی سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌ها در محل چشمه‌های آبگرم، ایجاد تأسیسات گردشگری، استخر، امکانات رفاهی و تفریحی و فضای سبز برای این طرح مورد توجه قرار گرفته است.‌‌/‌‌ ایسنا

افزایش سرانه آرد عشایر کشور

مدیرکل امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایری کشور گفت: سهمیه آرد عشایر کشور از هفت به ده کیلوگرم در ماه افزایش یافت.

محمد کریمی با اشاره به جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری عشایر کشور افزود: جامعه عشایری به دلیل نوع زندگی، وابستگی بالایی به مصرف نان به عنوان منبع اصلی غذایی خود دارند. بنابراین میزان نیاز آنان به آرد و نان نسبت به جامعه شهری و روستایی که در سبد غذایی مصرفی خود از تنوع غذایی گسترده‌تری بهره می‌برند، بیشتر است.

به گفته وی، متاسفانه در سال‌های گذشته، میزان اختصاص آرد سهمیه‌ای به خانوارهای عشایری از سرانه ماهانه 12 به هفت کیلوگرم و حتی به پنج کیلوگرم کاهش یافته بود که با پیگیری‌های سازمان امور عشایر و همکاری شرکت مادر تخصصی بازرگانی داخلی، سهمیه سرانه آرد عشایر کشور از هفت به ده کیلوگرم در ماه افزایش یافته و امیدواریم با ایجاد زمینه مناسب برای تخصیص سهمیه واقعی سرانه آرد عشایر به 12 کیلوگرم در ماه، مشکل کمبود آرد این جامعه تولیدکننده برطرف شود.‌‌/‌‌ ایلنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها