یک فوق‌تخصص غدد گفت: چاقی‌های شکمی برای سیستم متابولیکی و قلب و عروق بدن بسیار خطرناک محسوب می شود و افراد باید برای حفظ سلامت جسمی خود به رفع چربی‌های شکم اقدام کنند.
کد خبر: ۷۳۱۹۰۲

دکتر سیدحسین صمدانی‌فرد در گفت‌گو با جام‌جم افزود: در واقع مهم‌ترین کارکرد داشتن رژیم غذایی و انجام ورزش نیز معطوف به رفع چربی‌های انباشته شده در شکم است، اما نکته مهم آن است که چربی‌های تجمع شده در نواحی دیگر بدن از جمله ناحیه ران‌ها اگر از حد مشخصی بیشتر نباشد نه تنها برای سیستم عروقی مضر نیست بلکه در خانم‌ها به تعادل هورمونی و تقویت سیستم خون‌سازی در بدن نیز کمک می کند. به بیان دیگر وجود مقادیری چربی، بویژه چربی‌های خوب در بدن لازم است. وی تاکید کرد: به همین دلیل بهره‌گیری از روش‌های نوین رفع سلولیت برای از بین بردن چربی‌های انباشته شده موضعی در نواحی‌ به غیر از شکم توصیه نمی شود و حتی برای کوچک کردن شکم نیز کم عارضه‌ترین و موثر‌ترین روش، انجام ورزش‌های اصولی در کنار داشتن رژیم غذایی مناسب است.

دانش‌آموزان، مواد غذایی کافئین دار نخورند

یک متخصص تغذیه توصیه کرد که دانش‌آموزان از ترکیبات غذایی محرک کافئین‌دار استفاده نکنند، چرا که در یادگیری آنها تاثیر سوء دارد.سعیده نهاوندی در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: دانش‌آموزان باید دقت کنند که از خوردن تنقلاتی نظیر چیپس، پفک و نوشیدنی‌های گازدار پرهیز کنند و سعی کنند از نان و پنیر و سبزی و اگر مقدور بود از مغزهای خوراکی همچون گردو، بادام وفندق استفاده کنند، چرا که یک غذای کامل محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: نان و غلات با وجود پروتئین‌ها و ویتامین‌ها باعث بالا رفتن هوش دانش‌آموزان و میزان یادگیری آنها می‌شود. همچنین در کنار همه اینها خوردن میوه را فراموش نکنند. همچنین والدین باید سعی کنند در کنار فرزندان خود به صرف صبحانه بپردازند، چرا که این فضای گرم موجب می‌شود بچه‌ها با اشتهای بیشتری صبحانه خود را بخورند و با معده خالی در کلاس درس حضور پیدا نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها