ناصر جعفری از قم: سیستم من مجهز به ویندوز 7 و اکس‌پی است. روی ویندوز اکس‌پی هیچ مشکلی با کارت گرافیک ندارم، اما ویندوز 7 کارت گرافیک را نمی‌شناسد. مدل کارت گرافیک Geforce GT 240 است و از نرم‌افزارهای مختلفی هم استفاده کرده‌ام اما موفق به نصب درایور نشدم. بعد از نصب ویندوز و درایور هنگام بالا آمدن ویندوز، عملیات در صفحه دسکتاپ متوقف می‌شود و فقط کلیدهای Ctrl+Alt+Delete عمل می‌کند.
کد خبر: ۷۳۱۷۹۱

چنانچه ویندوز بوت و گرافیک دستگاه نیز شناسایی می‌شود، نمی‌توان مشکلات را کاملا به درایور ربط داد اما به شما توصیه می‌کنیم نسخه جدید درایور را از سایت سازنده محصول دریافت کنید.

برای این کار به لینک زیر مراجعه کرده، در کادرهای به‌نمایش درآمده به ترتیب گزینــــه‌های Geforce، Geforce 200 Series، Geforce GT 240، Windows 7 32-bit را انتخاب کنید و در نهایت روی Search کلیک کنید.

در صفحه جدید روی گزینه دانلود کلیک و درایور GeForce 340.52 را دانلود کنید. (درایور مربوط به سه ماه پیش است.)

http:‌/‌‌/‌www.nvidia.com‌/‌Download‌/‌index.aspx?lang=en ـ us

امین قاسمی از کرج: مدتی است درگیر بازیابی رمز عبور یک فایل فشرده هستم که سه گیگابایت حجم دارد. از چند برنامه نظیر RAR Password Unlocker استفاده کرده‌ام، ولی چون تعداد حروف کلمه عبور را نمی‌دانم، به‌دست آوردن رمز خیلی دشوار است. لطفا برنامه‌ای قوی برای بازیابی رمز فایل‌های فشرده که قابلیت توقف و ادامه در زمان دیگر را داشته باشد، معرفی کنید.

همان‌طور که خودتان نیز اشاره کردید، به‌دست آوردن رمز فایل‌های فشرده بخصوص فایل‌های rar بسیار دشوار و زمانبر است، چرا که در بیشتر موارد این رمزها به روش Brute-forceکشف می‌شوند و تمام گزینه‌های احتمالی ‌باید بررسی شود.

به‌شما پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به منبع دریافت فایل، با دقت ‌دنبال رمزعبور باشید چرا که مطمئنا در منبع اولیه یا بخش نظرات آن راحت‌تر می‌توانید رمز احتمالی را به‌دست آورید.

البته نرم‌افزار Elcomsoft Advanced Archive Password Recovery را نیز برای بازیابی رمزهای عبور به شما پیشنهاد می‌کنیم. این نرم‌افزار از انواع فایل‌های فشرده پشتیبانی می‌کند و حتی قادر است رمز فایل‌های ایجاد شده توسط نرم‌افزار Winzip را کمتر از یک ساعت در اختیار شما قرار دهد.

توقف در زمان دلخواه و طی ادامه عملیات رمزگشایی در زمان‌های آتی از دیگر امکاناتی است که این برنامه در اختیار شما قرار می‌دهد.

http:‌/‌‌/‌www.elcomsoft.com‌/‌archpr.html

حمید از تهران: ممکن است توضیح دهید کار نرم‌افزار Hotspot Shield چیست و آیا برای نصب روی سیستم‌عامل مطمئن است؟

نرم‌افزار ذکر شده برای مخفی نگاه‌داشتن هویت شما در اینترنت کاربرد دارد. در بیشتر موارد از این نرم‌افزارها برای عبور از تحریم‌ها و گذر از فیلترها استفاده می‌شود؛ اما در حالت کلی امکاناتی مانند پنهان کردن آدرس آی‌پی، مرور ناشناس صفحات وب، مرور امن صفحات و محافظت در برابر سایت‌های مخرب را در اختیار شما قرار می‌دهد. طبق قوانین رایج کشور ما، استفاده از این نرم‌افزارها ممنوع است. در پاسخ به بخش دوم پرسش شما نیز این را بگوییم که میلیون‌ها کاربر به استفاده از این نرم‌افزار می‌پردازند، اما همواره باید توجه داشته باشید استفاده رایگان از این قبیل نرم‌افزارها برخلاف ادعاهای موجود می‌تواند مشکلات و خطرات امنیتی بسیاری برای شما به‌همراه داشته باشد.

محمد محمدی از تبریز: مدتی است صفحه‌کلید رایانه من دچار مشکل شده است. برای مثال وقتی کلید «د» را فشار می‌دهم حرف «ی» تایپ می‌شود اما حروف انگلیسی درست نوشته می‌شود. راه‌حل چیست؟

به ‌احتمال زیاد تنظیمات زبان نوشتاری روی صفحه‌کلید شما به‌هم ریخته است. در نسخه‌های مختلف ویندوز دسترسی به تنظیمات زبان متفاوت است. در بیشتر موارد ‌باید ابتدا به کنترل‌پانل بروید، سپس به بخش Region and Language وارد شوید. در پنجره به‌نمایش درآمده تب Keyboard and languages را انتخاب کرده و روی Change Keyboard کلیک کنید. صفحه‌کلیدهای فعال در بخش Installed Services را حذف کرده (با کلیک رویRemove ) و با استفاده از گزینه Add، زبان English (United States) ، Persian را اضافه کنید.

در پایان با کلیک روی Apply, OK تغییرات را ذخیره کنید. این مراحل مربوط به ویندوز 7 است، در دیگر نسخه‌های ویندوز نیز روش مشابهی را پیش‌رو خواهید داشت.)

حمید حکاک‌زاده از یزد: من یک تبلت اندرویدی 2/2/4 دارم. با مرورگر پیش‌فرض اندروید به اینترنت متصل می‌شوم و یک صفحه فارسی را باز و آن را ذخیره می‌کنم تا در موقع لزوم از آن استفاده کنم، اما در کمال تعجب وقتی آن را باز می‌کنم قابل خواندن نیست و فونت عجیبی دارد. کدینگ رمز را هم تغییر دادم اما نتیجه نداشت. لطفا راهنمایی کنید.

همیشه نباید ‌دنبال راه‌حل‌های پیچیده باشید. مرورگر پیش‌فرض اندروید در دستگاه‌های مختلف باتوجه به تغییراتی که در رم‌ها توسط سازندگان ایجاد می‌شود، ممکن است مشکلات این‌چنینی به‌همراه داشته باشد. به‌شما پیشنهاد می‌کنیم از مرورگر کروم یا فایرفاکس کمک بگیرید تا نه تنها این مشکل رفع شود، بلکه با سرعت و امکانات بیشتری بتوانید به مرور صفحات وب بپردازید.

چنانچه به‌طور مداوم از این قابلیت استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم نرم‌افزار Instapaper را نیز یک‌بار مورد استفاده قرار دهید. کار اصلی این نرم‌افزار ذخیره آفلاین صفحات برای مطالعه در زمان دلخواه است. (لینک حساس به حروف کوچک و بزرگ)

http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌JttikQ

احمد قدمی از کرمانشاه: من گوشی نکسوس 4 دارم که از OTG پشتیبانی نمی‌کند. آیا از طریق روت کردن می‌توان کاری کرد که OTG را پشتیبانی کند یا روش دیگری برای این کار وجود دارد؟

تغییرات نرم‌افزاری و محدودیت‌های سخت‌افزاری (محدودیت ولتاژ مورد نیاز برای عملکرد صحیح دستگاه‌های متصل به کابل OTG ) موجب شده‌ تا نکسوس 4 از این قابلیت بی بهره بماند. روش‌هایی برای دسترسی به این قابلیت در نکسوس 4 وجود دارد که معتبرترین آنها در آموزشی که در لینک زیر وجود دارد قابل دسترس است. توجه داشته باشید انجام کارهای اشاره شده در آموزش به دقت فراوان نیاز دارد؛ چرا که روت کردن دستگاه، ایجاد تغییرات در رم و ساخت کابل OTG سفارشی است. (لینک حساس به حروف کوچک و بزرگ)

http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌eK4gMZ

محمدرضا شیرزاد: من یک لپ‌تاپ Asus K56CB دارم. چند روز پیش در حال ارتقای درایور گرافیک Nvidia از نسخه 335 به 340 بودم که یکباره نسخه 335 پاک شد اما نسخه 340 نصب نشد. از آن زمان هرگاه تلاش می‌کنم درایور را نصب کنم با خطای «این نرم‌افزار برای سخت‌افزار شما سازگار نیست» مواجه می‌شوم. ضمنا ویندوز 7 نسخه 64 بیت روی لپ‌تاپ نصب شده است.

توجه داشته باشید پیش از به‌روزرسانی درایور ‌باید درایور قبلی را به‌طور کامل پاک کنید. به احتمال زیاد ردپای درایور قبلی همچنان روی سیستم شما باقی‌مانده است. برای حذف کامل، مراحل زیر را دنبال کنید:

به کنترل‌پانل بروید و در بخش Programs and Features گزینه NVIDIA Windows Display Driver و دیگر گزینه‌های مشابه را که عنوان Nvidia دارند انتخاب و با کلیک روی Change‌/‌Remove، آنها را حذف کنید.

در نهایت پس از حذف کامل برنامه‌های اشاره شده یک‌بار رایانه را ری‌استارت کرده مجددا نسبت به نصب درایور اقدام کنید.

توجه: در صورتی‌که نتوانستید نرم‌افزارهای ذکر شده را با ابزار داخلی ویندوز حذف کنید و فایل‌های برنامه آسیب دیده بود، از نرم‌افزار Advanced Uninstaller Pro کمک بگیرید.

http:‌/‌‌/‌www.advanceduninstaller.com

علی نظری از قائمشهر: وقتی فرمان CMD را در کادر Run وارد می‌کنم و کلید اینتر را می‌زنم، کادر سیاهی باز می‌شود و اگر بخواهم فرمانی را اجرا کنم با خطا مواجه می‌شوم. به‌عنوان مثال با اجرای فرمان Ipconfig خطای not recognized as an internal or external command” in Windows به‌نمایش درمی‌آید. آیا بدون نصب مجدد ویندوز 7 مشکل حل می‌شود؟

بروز این مشکل دلایل متعددی دارد. گاهی برخی نرم‌افزارها با اعمال تغییرات اشتباه در سیستم‌عامل موجب این مشکل می‌شوند. پیش از هرچیز برای بررسی مشکل به پوشه Windows‌/‌System32 در درایو حاوی فایل‌های ویندوز مراجعه و جستجو کنید آیا فایل اجرایی Ipconfig در این پوشه وجود دارد؟ اگر این فایل وجود نداشته باشد یعنی فایل‌های اجرایی با مشکل مواجه‌اند و به همین دلیل نمی‌توانید فرمان بالا را اجرا کنید.

اما به‌احتمال زیاد فایل‌های اجرایی مشکلی ندارند، زیرا شما یک نمونه برای ما عنوان کردید و این احتمال که تمام فایل‌های اجرایی مربوط به فرمان‌های مختلف حذف شده باشند نیز بسیار کم است. پس اگر فایل اجرایی وجود داشته باشد، مسیر دسترسی به این فایل‌ها در ویندوز به‌هم ریخته است. برای اصلاح مسیرهای دسترسی ‌باید به این روش عمل کنید:

1 ـ روی آیکون Computer کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

2 ـ از ستون سمت چپ، روی Advanced System Settings کلیک کنید.

3 ـ پس از انتخـــاب تب Advanced روی گــــزینه Environment Variables کلیک کنید.

4 ـ در بخش System Variables، گزینه Path را پیدا و پس از انتخاب آن روی Edit کلیک کنید.

5 ـ کل محتوای موجود در کادر Value را انتخاب و در یک صفحه متنی از نوع Notepad کپی کنید (مطمئن شوید یک نسخه پشتیبان از این محتوا در اختیار دارید تا در صورت بروز خطا در ویرایش، محتوای اولیه را در کادر Value قرار دهید.)

6 ـ بدقت مقدار کپی شده را بررسی کنید. به احتمال زیاد مسیر پوشه Windows|System32 یا 32 SystemRoot |system در آن وجود ندارد یا خطای تایپی موجب بروز مشکل شده است.

7 ـ در حالت کلی علاوه بر دیگر مسیرهای مشخص شده در متن کپی، ‌باید یکی از مسیرهای زیر همراه با علامت، در انتهای مسیر نیز در متن شما وجود داشته باشد. (در صورتی که وجود ندارد آن را اضافه کنید.)

SystemRoot|system32;

Windows|System32;

8 ـ پس از اصلاح عبارت کپی شده، آن را انتخاب و کل مقدار موجود در بخش Value را به عبارت جدید تغییر دهید.

9 ـ در نهایت با کلیک روی Ok پنجره‌های فعال را ببندید، رایانه را یک‌بار ری‌استارت و نتیجه را بررسی کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها