متهمان برای گرفتن دیه، تصمیم گرفتند خودروی سرقتی را از صاحب آن خریداری کنند

سارقان با پای خود به محل سرقت بازگشتند

2 نفر از همدستان متهم، متواری و جستجوی پلیس برای دستگیری آنها ادامه دارد

مامور قلابی​200راننده را سرکیسه کرد

«به ما گزارش شده در حال انتقال موادمخدر هستید و باید خودرو را بازرسی کنیم. » گفتن این جمله و مشاهده چراغ‌گردان بر روی سقف خودرو کافی بود تا رانندگان برای اثبات بی‌گناهی خود اجازه بازرسی از خودروهایشان را به سارقان مامورنما بدهند و در دام آنها گرفتار شوند.
کد خبر: ۷۳۰۶۲۷

به گزارش جام‌جم، 20 روز پیش راننده جوان، بار نیسان را به یک باربری در شهر کرج تحویل داد و با دریافت سه میلیون تومان راهی خانه‌اش در شهرستان شهریار شد.

در میان راه خودروی پژویی آژیرکشان به تعقیبش پرداخته و یکی از سرنشینان آن با بلندگویی که در دست داشت از او خواست خودرو را در حاشیه جاده متوقف کند. وقتی مرد میانسال از خودرو پیاده شد سه سرنشین پژو با معرفی خود به عنوان مامور ادعا کردند، راننده نیسان با چند سارق سابقه‌دار در ارتباط است و باید پس از بازرسی خودرو، همراه آنها به پلیس آگاهی بیاید.

مرد جوان هر چه به گفته‌های آنها اعتراض کرد بی‌فایده بود. ماموران خودرو را بازرسی کرده و با سرقت پول‌ها و کارت بانکی، سوار خودرو شده و به این بهانه که گزارش اشتباه بوده محل را ترک کردند.

راننده جوان پس از فرار سه مامور متوجه شد آنها پلیس قلابی بوده و در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 موضوع را گزارش داد.

کارآگاهان پلیس آگاهی غرب استان تهران با حضور در محل سرقت به تحقیق از شاکی پرداخته و با چهره‌نگاری از متهمان، تحقیقات برای دستگیری آنها آغاز شد.

در حالی که جستجوی پلیس ادامه داشت افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌هایی را مطرح کردند. بررسی شکایت‌ها نشان می‌داد همگی آنها راننده بوده و در زمینه باربری فعالیت داشته‌اند که در دام همان سه مامور قلابی گرفتار شده‌اند و پول و کارت‌های بانکی‌شان سرقت شده و سارقان ساعاتی بعد موجودی حسابشان را هم خالی کرده‌اند.

پس از وقوع این سرقت‌های سریالی از سوی سه مامور قلابی محل‌هایی که احتمال حضور آنها برای ارتکاب سرقت می‌رفت زیر نظر گرفته شد تا این که چند روز پیش ماموران هنگام گشتزنی در شهرک اندیشه متوجه راننده نیسانی شدند که در حاشیه خیابان متوقف شده و سه مرد که سرنشینان خودروی پژو هستند در حال بازرسی از خودروی مورد نظر هستند. آنها به محض مشاهده ماموران سوار خودروی پژو شده و آنجا را ترک کردند.

راننده نیسان در جریان تحقیقات گفت: این سه مرد پلیس بوده و در حال بازرسی خودروی من بودند. با این اظهارات ماموران اطمینان پیدا کردند که متهمان فراری همان سه مامور قلابی هستند. بلافاصله عملیات تعقیب و گریز آغاز شد و ماموران با متوقف کردن خودروی پژو توانستند یکی از سارقان را دستگیر کنند.

مامور قلابی برای تحقیق به پلیس آگاهی منتقل شد که پس از مواجهه حضوری با مالباختگان در بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود.

دزدی در خانواده ما ارثی است

متهم به افسر بازجو گفت: من دزدی با جعل عنوان پلیس را از پدرم آموختم. این گونه دزدی‌ها در خانواده و اقوامم ارثی است. از سال گذشته دزدی از رانندگان باربری‌ها را با همدستی دو نفر از دوستانم شروع کردم. ما ابتدا سرقت‌هایمان را در تهران شروع کردیم. به دلیل این‌که تحت تعقیب پلیس قرار گرفتیم و احتمال دستگیری‌مان وجود داشت، با سفر به شهرستان‌های استان تهران سرقت‌ها در این منطقه را آغاز کردیم. پس از شناسایی طعمه، سد راه او شده و به بهانه این‌که بار موادمخدر یا محموله سرقتی دارد، به بازرسی خودرو پرداخته و اقدام به سرقت پول و کارت عابربانک می‌کردیم. در این مدت نیز از 200 راننده سرقت کردیم.

بازپرس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار در این باره به خبرنگار ما گفت: با اعتراف متهم به 200 فقره دزدی سریالی از رانندگان، تحقیقات تکمیلی از او برای مشخص شدن دیگر تبهکاری‌هایش و نیز دستگیری دو همدست فراری وی ادامه دارد.

اصغر احمدی افزود: از مردم درخواست داریم چنانچه افرادی با معرفی خود به عنوان مامور از آنها خواستند تا اجازه بازرسی خودروهایشان را بدهند قبل از هر کاری از او کارت شناسایی طلب کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

با دستور قضایی، تصویر این مامور قلابی بدون پوشش چهره در روزنامه چاپ می‌شود تا چنانچه افرادی از وی شکایت دارند در پلیس آگاهی غرب تهران یا دادسرای شهرستان شهریار حاضر شده و به طرح شکایت بپردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها