پیشروی نیروهای امنیتی عراق به سمت مرکز بیجی‌

منابع اطلاع‌رسانی در عراق از پیشروی نیروهای امنیتی این کشور به طرف شهرستان بیجی و عملیات پاکسازی در استان صلاح‌الدین با کمک نیروهای مردمی خبر می‌دهند. این درحالی است که حملات خونین تروریست‌ها در بغداد و برخی دیگر از شهرهای عراق ادامه دارد و آمریکایی‌ها هم می‌گویند حاضرند مستشاران بیشتری را به عراق اعزام کنند. این درحالی است که بسیاری از ناظران بر این باورند که حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش تاکنون کارساز نبوده است.
کد خبر: ۷۳۰۵۶۸

به گزارش ایرنا و به نقل از الغد پرس از بغداد، شیخ خمیس الجبوری رئیس شورای قبایل این استان اعلام کرد ارتش عراق و دیگر تشکیلات امنیتی در این کشور به طرف شهرستان بیجی در حرکت و پیشروی هستند و پس از پاکسازی چند روستای حد فاصل تکریت و بیجی از وجود اعضای داعش، وارد روستای المزرعه نزدیک مرکز این شهرستان شده‌اند. جاسم الجباره، رئیس کمیته امنیتی در شورای استان صلاح‌الدین نیز اعلام کرد گروه‌های داعش فرار از استان صلاح‌الدین را به علت ناامنی، به طرف استان کرکوک آغاز کرده‌اند. بغداد پایتخت عراق طی روزهای گذشته بارها شاهد حملات خونین تروریست‌ها بود. در انفجارهای روز سه شنبه دست‌کم 20 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 40 نفرمجروح شدند. انفجارهای بغداد یک رستوران را در محله طالبیه و یک بازار محلی را هدف قرار داده بود. گروه تروریستی داعش در یک هفته گذشته به طرز چشمگیری حملات تروریستی خود علیه مردم غیر‌نظامی در شهرهای عراق را افزایش داده است.

پیرامون تحولات عراق، فواد معصوم رئیس‌جمهور این کشور گفته است کشورش همواره خواهان کمک‌های دو چندان آمریکا برای مقابله با گروه تروریستی داعش بوده است. درمقابل این درخواست مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند هرگونه درخواست از سوی بغداد برای اعزام مستشاران نظامی آمریکایی بیشتر برای کمک به نیروهای امنیتی عراق در مقابله با داعش را مورد بررسی خواهند داد.آمریکا اکنون نزدیک به 1400 مشاور نظامی و نیروی امنیتی دیپلماتیک در عراق دارد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) می‌گوید کمپین آمریکا برای مقابله با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق تاکنون 424 میلیون دلار هزینه برده است. به گزارش ایسنا و به نقل از آسوشیتدپرس، دریادار جان کربی، سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون با اعلام این خبر گفت: هزینه متوسط روزانه کمپین آمریکا علیه داعش در عراق و افغانستان 6 ‌/‌ 7 میلیون دلار برآورد شده است. جان کربی همچنین اعلام کرد: نیروهای امنیتی محلی عراق در حال پیشروی به سمت نیروهای داعش هستند و نیروهای محلی کرد نیز در کوبانی سوریه کنترل بخش اعظمی از این منطقه را به دست گرفته اما پیشرفت‌ها همچنان کم است و هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست.

و آخرین خبر مربوط به عراق این‌که معاون دبیرکل سازمان ملل در امور حقوق بشر اعلام کرد اقلیت‌های ایزدی‌ها در عراق آماج یک کشتار دسته‌جمعی توسط افراد مسلح داعش قرار گرفته‌اند. ایوان سیمونوویچ، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور حقوق بشر پس از این‌که از سفر به عراق بازگشت در کنفرانسی خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد: شواهدی وجود دارد که به‌صورت مشخص تلاش داعشی‌ها برای کشتار دسته‌جمعی ایزدی‌ها را نشان می‌دهد. چند ماه پیش گروه داعش اعلام کرد زنان و کودکان ایزدی را که در شمال عراق به اسارت خود درآورده است به عنوان غنیمت جنگی به نیروهای خود بخشیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها