jamejamnashriyat
کد خبر: ۷۲۶۶۸۴   ۲۰ مهر ۱۳۹۳  |  ۰۰:۰۱

محققان دریافته‌اند شیوه‌های مختلف و بسیاری وجود دارد که فرد می‌تواند با کمک آنها خود را در مقابل آرتریت (التهاب مفاصل) حفظ و بدن را مقاوم سازد. پیشگیری اقدامی است که با توجه به فاکتورهای خطرزا و تاثیرگذار بر سلامت مفاصل انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، پژوهشگران تاکید می‌کنند برای پیشگیری از آرتریت توجه به نکات زیر ضروری است:

ـ فشارهای مداوم روی ماهیچه‌ها و مفاصل را کم کنید.

ـ مفاصل‌تان را ورزش دهید. الگوی زندگی بی‌تحرک، ماهیچه‌ها را ضعیف می‌کند و احتمال ابتلای فرد به آرتریت را افزایش می‌دهد. انجام مرتب حرکات ورزشی برای افراد ضرورت دارد و باعث می‌شود مفاصل منعطف‌تر و قوی‌تر شوند.

ـ مراقب وزنتان باشید. افراد چاق و مبتلا به اضافه وزن بیشتر در معرض ابتلا به التهاب مفاصل هستند. با کاهش وزن می‌توان این خطر را کاهش داد.

ـ کمبود ریزمغذی‌ها در مفاصل خود را جبران کنید. مصرف مواد خوراکی نامناسب، مواد شیمیایی زیست‌محیطی، استرس فزاینده، مصرف الکل، قرص‌های ضدبارداری و برخی انواع داروها، نارسایی‌های غذایی گسترده در جامعه مدرن را تشدید می‌کند.

ـ مفاصل را از آب محروم نکنید.

ـ انجام یوگا برای داشتن مفاصل منعطف موثر است.

تیک عصبی با پیاده‌روی بهبود می‌یابد

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: تیک‌ها جزو اختلالات حرکتی شایع در کودکان است که در بزرگسالان نیز دیده می‌شود، این اختلال معمولا قبل از هجده سالگی درمان می‌شود و با پیاده‌روی، شنا و رعایت بهداشت خواب کنترل می‌شود.

فاطمه خمسه در گفت‌وگو با فارس، با بیان این‌که تیک، شایع‌ترین اختلال حرکتی در کودکان است، اظهار کرد: تیک جزو اختلالات حرکتی شایع است که در کودکان بیش از بزرگسالان دیده می‌شود، هرچند در بزرگسالان نیز برای اولین بار به چشم می‌خورد. درواقع، تیک حرکات تکراری است که به شکل‌های مختلف مانند پلک‌ زدن مکرر، بالا انداختن شانه، چین انداختن بینی، صاف کردن گلو و... خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که در شرایط استرس تیک‌ها تشدید می‌شود، گفت: مبتلایان باید خود را در معرض استرس، اضطراب و بی‌خوابی قرار ندهند، زیرا این عوامل به افزایش و تشدید تیک آنها منجر می‌شود. برای درمان تیک در کودکان باید همه عوامل فشار را از بین برد.

شیوه‌های مبارزه با درد

محققان دریافته‌اند که مسکن‌های طبیعی می‌توانند گزینه مناسبی برای کاهش وابستگی به داروهای مسکن شیمیایی باشند.

به گزارش ایسنا، این پژوهشگران موثرترین شیوه‌های طبیعی را برای تسکین و کاهش درد به شرح زیر معرفی کرده‌اند:

ـ آندروفین خود را با ورزش آزاد کنید. هورمون آندروفین یک مسکن طبیعی است که از سوی بدن ترشح می‌شود و قدرت اثربخشی آن می‌تواند به اندازه بسیاری از مسکن‌های دارویی باشد.

ـ حرارت‌درمانی کنید. گرم کردن عضوی که درد می‌کند می‌تواند در کاهش درد مفید باشد. سرمادرمانی نیز یکی از شیوه‌های مفید تسکین درد است.

ـ قرارگیری در معرض نور خورشید به مدت ده تا 15 دقیقه به بدن کمک می‌کند تا ویتامین D تولید کند. ویتامین D همچنین با کمک به جذب کلسیم مورد نیاز برای رشد و ترمیم استخوان به کاهش درد کمک می‌کند.

ـ با تجسم یک فضای رویایی دردتان را تسکین دهید.

ـ‌ تفکرات ناخودآگاهی خود را تغییر دهید.

ـ از طب سوزنی استفاده کنید.

ـ به اندازه کافی و مناسب بخوابید.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
وضعیت قرمز گیشه

سینما سال جدید را هم با بحران شروع کرده و ظاهرا مردم هنوز رغبتی به فیلم دیدن ندارند

وضعیت قرمز گیشه

پیشخوان

بیشتر