یک گروه وابسته به «القاعده» با اعلام پیوستن به گروهک تروریستی داعش، حوثی‌های یمن و ارتش این کشور را به اجرای عملیات تروریستی تهدید کرد.
کد خبر: ۷۲۶۶۶۵

به گزارش خبرگزاری مصری الشرق‌الاوسط، داعش در بیانیه شماره یک خود در شبکه اینترنت از اهل تسنن خواست که به مراکز تجمع حوثی‌ها نزدیک نشوند. تروریست‌های داعش خطاب به حوثی‌های یمن افزودند: ما برای کشتن شما آمده‌ایم؛ سرهای شما را قطع می‌کنیم و جهاد ما علیه شما متوقف نخواهد شد.

همچنین در یک خبر دیگر، سرلشکر عبدالرزاق ناظوری، رئیس ستاد کل ارتش لیبی گفت: نیروهای ارتش توانستند 40 یمنی عضو گروه تروریستی داعش که قصد پیوستن به گروه‌های تروریستی را داشتند، دستگیر کنند. بازداشت‌شدگان از طریق دریا برای حمایت از گروه‌های تروریستی وارد لیبی شده بودند.

کاستلو ،رئیس اجرایی توییتر نیز فاش کرد که داعش، وی و کارمندان توییتر را تهدید به قتل کرده‌ است. دیک کاستلو، رئیس اجرایی توییتر در مصاحبه با مجله ونیتی‌‌فر اعلام کرد:‌ پس از این‌که برخی از صفحات وابسته به داعش بسته شد، این گروه تهدید کرد که کارمندان ما را ترور می‌کند.‌/‌ ایرنا و ایسنا

گورباچف برای زنده ماندن می‌جنگد

آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی که به دلیل شرایط حاد جسمانی در بیمارستان بستری شده، گفته است که برای زنده ماندن مبارزه می‌کند.

به نوشته روزنامه دیلی‌میل، میخائیل گورباچف هشتاد و سه ساله، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی جزئیات دقیق بیماری‌اش را فاش نکرد، اما گزارش شده که وی از دیابت حاد رنج می‌برد و برای معالجه به آلمان رفته است. معلوم نیست گورباچف اکنون در کدام بیمارستان بستری شده است.

وی گفت: در هفت روز گذشته شرایطم خوب بود، اما امروز در بیمارستان بستری هستم. اکنون وضع سلامتی‌ام وخیم است و دستگاه‌های متعددی به من وصل است. شما روحیه و خصوصیت مرا می‌شناسید. من در زندگی بر مبارزه تمرکز کرده‌ام.

گورباچف از سال 1985 تا 1991 رهبر اتحاد جماهیر شوروی بود و به خاطر پایان دادن به جنگ سرد، در سراسر جهان از احترام خاصی برخوردار است. /‌ ایسنا

تکذیب شایعه کودتا در کره​شمالی از سوی آمریکا

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا برکناری رهبر کره‌ شمالی و احتمال کودتا علیه وی را رد کرد. مقام‌های آمریکا می‌گویند تحولات کره ‌شمالی را بدقت زیر نظر دارند، بنابراین احتمال کودتا علیه رهبر این کشور مردود است.

کیم در یک ماه اخیر در انظار عمومی ظاهر نشده و همین مساله باعث مطرح شدن گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر دستگیری و برکناری وی و همین‌طور کودتای فرماندهان نظامی کره‌ شمالی در این کشور شده است. مقام‌های کره ‌شمالی اعلام کرده‌‌اند کیم از ناحیه زانو مورد عمل جراحی قرار گرفته و برای بهبود کامل به سه ماه زمان نیاز دارد.‌/‌ ایلنا

کمپین «حق زن برای رانندگی» در عربستان

بار دیگر فعالان حقوق زنان در عربستان کمپین حق رانندگی برای زنان در این کشور را راه‌اندازی کردند.

شبکه خبری «العربیه»، گزارش داد زنان عربستانی و فعالان حقوق زنان با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و راه‌اندازی این کمپین خواستار قانونی شدن رانندگی زنان شد‌ه‌اند. عربستان تنها کشوری است که زنان را از حق رانندگی محروم کرده است. پنجشنبه گذشته 2400 نفر از زنان عربستانی با امضای طوماری خواستار رفع ممنوعیت رانندگی زنان شده‌اند. قرار است این کمپین تا بیست و ششم اکتبر (چهارم آبان) با انتشار تصاویر زنان عربستانی که در حال رانندگی هستند، ادامه پیدا کند.

بر اساس این کمپین، ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان هیچ توجیه مذهبی ندارد و فقط به دلیل شرایط فرهنگی در این کشور صورت می‌گیرد. بسیاری از پژوهشگران علوم اجتماعی، نقض آشکار حقوق زنان در عربستان را به وضع سیاهان در نظام تبعیض نژادی آفریقای جنوبی شبیه دانسته‌اند. ‌‌/‌‌ فارس

حزب‌الله مانع تشکیل حکومت داعش در لبنان شد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر لزوم حمایت از ارتش این کشور تصریح کرد، جانفشانی‌های حزب‌الله لبنان نگذاشت داعش در شرق لبنان، حکومت خود را بنا کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: جبهه النصره دیگر به قلمون بازنخواهد گشت و آنها این امکان را ندارند که به بیروت برسند.

وی افزود: گذشت روزها ثابت می​کند که آنها عقب‌نشینی خواهند کرد و جایی در لبنان ندارند./‌‌ واحد مرکزی خبر

دعوت ملاله یوسف‌زی از نخست‌وزیران هند و پاکستان

ملاله یوسف‌زی که همراه کایلاش سات یارتی فعال هندی حقوق کودکان، برنده جایزه نوبل صلح شده است در اقدامی صلح‌آمیز نخست‌وزیران هند و پاکستان را برای شرکت در مراسم اعطای این جایزه دعوت کرد. این مراسم قرار است ماه دسامبر در اسلو برگزار شود.

یوسف‌زی در کنفرانسی خبری اعلام کرد: «این جایزه متعلق به همه کودکانی است که صدای آنها باید شنیده شود.» وی که مدافع حقوق دانش‌آموزان دختر است پس از آن‌که سال 2012 نزدیک خانه‌اش در دره سوات پاکستان از ناحیه سر هدف تیراندازی طالبان قرار گرفت، برای درمان به انگلیس انتقال داده شد. یوسف‌زی در حالی از نخست‌وزیران هند و پاکستان برای این مراسم دعوت کرده که این دو کشور روابط چندان خوبی با یکدیگر ندارند.‌‌/‌‌ واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها