با رای کارشناسان حوزه فوتبال صورت گرفت

انتخاب بهترین بازیکنان تاریخ قاره آسیا؛ علی دایی در صدر

جام جم ورزشی: نخستین دوره جام جهانی فوتبال اسطوره ها در کشور قطر برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۷۲۵۶۱۷
برگزاری جام جهانی اسطوره‌ها در یک کشور آسیایی

سایت پربیننده «اسپورتس اف آر» با درج این خبر آورده است: برگزاری جام جهانی اسطوره ها روز دوشنبه این هفته در کنگره جهانی «سپایر فور اسپورتس» که در پاریس برگزار شد، مورد تصویب قرار گرفت.

بنوشته این سایت، نخستین دوره این رقابت ها قبل از برگزاری جام جهانی 2022 دوحه باشرکت بازیکنان سرشناس جهان که سن آنها بین 35 الی 45 سال باشد، سال 2016 در قطر برگزار خواهد شد.

سایت اسپورتس اف آر بنقل از منابع مطلع درفیفا افزوده، طبق برنامه قرار است سه مرحله از این رقابت ها بصورت آزمایشی در سه کشور منطقه خاورمیانه برگزار شود که شهر دوحه قطر برای میزبانی نخستین دوره در سال 2016 انتخاب شده است.

در این مسابقات 16 تیم شرکت دارند و فیفا هیچ گونه حمایت مالی از این مسابقات نخواهد کرد و قرار است درآمد آن از حق پخش تلویزیونی و بلیت فروشی است، به سازمان حمایت از کودکان 'یونسیف ' اختصاص یابد.

جزئیات بیشتری دراین خصوص منتشر نشده است.

آبان ماه سال گذشته نیز در حاشیه نشست خبری شرکت 'world sport' از برگزاری جام جهانی اسطوره ها در سال 2016 در کشور قطر خبر داده شد اما این موضوع به دلیل تصویب نشدن مسکوت ماند.

مدیر قطری این شرکت گفته بود: برگزاری جام جهانی اسطوره ها با استقبال بسیاری از ستاره های بازنشسته همراه شد و این طرح را بازیکنان بزرگی همچون زین الدین زیدان، پائولو مالدینی، روماریو و تعداد دیگری از بازیکنان سابق فوتبال جهان ارائه دادند.

عبدالجبار افزود: در حال گفت و گو با فدراسیون های فوتبال در سراسر جهان هستیم و سپ بلاتر رییس فدراسیون بین المللی فوتبال و میشل پلاتینی رییس اتحادیه فوتبال اروپا از برگزاری چنین رقابتی استقبال کردند، اگر در پایان به توافق نهایی برسیم برگزاری این رقابت ها را در تقویم فیفا قرار خواهیم داد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها