سرپرست وزارت علوم با اشاره به آخرین وضع پرونده بررسی بورسیه‌ شده‌‌های سال‌های گذشته گفت: 2100 نفر از بورسیه شده‌هایی که پرونده آنها رسیدگی شده است، از نظر ادامه تحصیل مشکلی ندارند.
کد خبر: ۷۲۵۱۰۹

به گزارش تسنیم، محمدعلی نجفی در حاشیه انعقاد موافقت‌نامه همکاری با وزارت نفت در جمع خبرنگاران افزود: همان‌طور که گفته شده بود کمیسیون پنج نفره‌ای مسئولیت تطبیق وضع این بورسیه‌‌شده‌ها را با ضوابط و آیین‌نامه‌های وقت بر عهده دارد.

سرپرست وزارت علوم گفت: در این زمینه به پرونده ۴۵۰ دانشجو و بورسیه شده رسیدگی و وضع آنها مشخص شده است. البته بررسی تمام پرونده‌ها و زمان این فرآیند به حجم و وقتی که اعضا برای این مساله می‌گذارند بستگی دارد. ممکن است مدت زمان ثبت شده برای یک پرونده طولانی شود یا شکل دیگری باشد که امیدوارم تا پایان هفته آینده تکلیف همه بورسیه‌ها مشخص شده باشد. نجفی یادآور شد: پرونده‌های ۴۸۰ نفر از بورسیه‌های اعلام شده نیز که مربیان دانشگاه‌ها بودند برای تصمیم‌گیری به هیات‌امنای دانشگاه‌ها ارسال و تا حدودی تکلیف‌شان مشخص شده است.

وی افزود: حدود 2100 نفر از این افراد بر اساس بررسی‌های اولیه اداره‌کل بورسیه وزارت علوم از نظر ادامه تحصیل مشکلی ندارند، بنابراین در این بین تکلیف ۱۱۰۰ نفر باقی می‌ماند که از این تعداد نیز ۴۵۰ پرونده در کمیسیون مطرح و تکلیف‌شان مشخص شده و فقط حدود ۶۵۰ پرونده بررسی نشده در کمیسیون وجود دارد. سرپرست وزارت علوم با امیدواری به این‌که در هفته آینده با تشکیل دیگر جلسات کمیسیون، تکلیف ۶۵۰ پرونده باقیمانده نیز مشخص شود، اضافه کرد: مجلس در هفته آینده تعطیل است و از این نظر که دو نفر از اعضای این کمیسیون از نمایندگان مجلس هستند، امیدواریم با حضور این افراد و انجام جلسات مختلف تا پایان هفته آینده نتیجه قطعی بورسیه این افراد که حدود 3700 نفر هستند مشخص شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها