کوتاه از جهان

اردوغان: پ. ک. ک و داعش یکی هستند

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه ضمن انتقاد از سیاستمداران حامی کرد‌ها در این کشور به خبرنگاران در استانبول گفت: از نظر ما پ.ک.ک همانند داعش است. این‌که آنها را دو گروه کاملا متفاوت بدانیم اشتباه است. این در حالی است که این سیاستمداران حامی کردها از دولت آنکارا به خاطر عدم کمک به کردهای سوریه انتقاد کرده‌اند.
کد خبر: ۷۲۵۰۰۶

اردوغان افزود: برخی به شهر کوبانی سفر می‌کنند و سپس می‌گویند کوبانی هدف حمله قرار دارد و ترکیه هیچ کاری برای کمک به مردم این شهر انجام نمی‌دهد. مردمی که از کوبانی می‌آیند به کجا می‌روند؟ آنها در کجا پناهنده می‌شوند؟ ‌/‌ ایسنا

16 کشته و 15 زخمی طی درگیری‌های جدید در لیبی

براساس گزارش‌های محلی، طی درگیری‌ میان نیروهای خلیفه حفتر، نظامی بازنشسته نیروی زمینی لیبی و نیروهای شورای انقلابیون بنغازی در 48 ساعت گذشته، 16 نفر کشته و 15 نفر دیگر از دو طرف زخمی شدند. براساس گزارش‌های منابع محلی، درگیری‌های میان دو طرف همچنان در منطقه بنینا و بخش‌هایی از ارتفاعات «الرحمه» در نزدیکی بنغازی ادامه دارد.

آسمان این شهر روز یکشنبه شاهد پرواز تعداد زیادی از جنگنده‌های نیروهای خلیفه حفتر بود. این جنگنده‌ها پایگاه‌های نیروهای انقلابیون بنغازی را مورد هدف قرار ‌داده و در مقابل هم انقلابیون بنغازی با آتش توپخانه‌های خود حملات آنها را پاسخ دادند. ‌/‌ ایسنا

خسارت 400 میلیون یورویی ایرفرانس از اعتصاب خلبانان

براساس اطلاعات منتشره از سوی شبکه «یوروپ 1»، اعتصاب خلبانان ایرفرانس حدود 350 تا 400 میلیون یورو خسارت و زیان مالی برای این شرکت هواپیمایی در پی داشته که این رقم از میزان انتظار و پیش‌بینی مدیریت این شرکت بسیار بالاتر است.

براساس این گزارش، اعلام این میزان خسارت در حالی صورت می‌گیرد که الکساندر دو ژونیاک، مدیرعامل ایرفرانس در جریان اعتصاب خلبانان ایرفرانس رقم خسارت این شرکت را روزانه 20 میلیون یورو اعلام کرده بود حال آن‌که رقم زیان کنونی بسیار بالاتر از میزان پیش‌بینی شده و اعلام شده است. ‌/‌ فارس

اعتراض گسترده مردم فرانسه به سیاست‌های خانواده‌ستیز دولت

70 هزار نفر در پاریس و 7500 نفر در بوردو روز یکشنبه گردهم آمدند تا به سیاست‌های دولت در قبال خانواده و بویژه صدور مجوز برای ازدواج همجنس‌گرایان و حمایت از آنان در داشتن فرزند اعتراض کنند.

تظاهرکنندگان که از قوانین دولت فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه در مورد خانواده به خشم آمده‌ا‌‌ند، با حمل پلاکاردهایی از دولت خواستند به جای پرداختن به چنین قوانینی به مسائلی چون حل معضل بیکاری مشغول شود.

تظاهرکنندگان همچنین هدف نهایی خود را لغو مجوز قانونی برای همجنس‌گرایان اعلام کردند./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها