از سال آینده پرونده سلامت روانی- اجتماعی برای مدیران و مربیان مهدها تشکیل می‌شود

2000 مهدکودک غیرقانونی در کشور

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور از اختصاص بیست و سه میلیارد و 400 میلیون تومان برای اجرای طرح یک وعده غذای گرم به کودکان مهدهای کودک در مناطق آسیب پذیر و حاشیه نشین و همچنین برخورد با مهدکودک های متخلف پس از ارسال پیامک به سازمان بهزیستی خبر داد .
کد خبر: ۷۲۴۴۸۸
برخورد فوری با مهدکودک متخلف فقط با یک پیامک

محمد نفریه با اشاره به اینکه هزار و 700 کودک در حال حاضر تحت پوشش مهدهای کشور بوده و از خدمات آموزشی و تفریحی آنها بهره مند می شوند، افزود:براساس آمارهای موجود در حال حاضر 17 هزار مهد کودک در سراسر کشور فعالیت می کند که از این تعداد حدود 8 هزار مهد در مناطق روستایی قرار دارند.

وی از اجرای طرح یک وعده غذای گرم خبر داد و گفت: این طرح در گذشته فقط در مهدهای کودک در مناطق روستایی اجرایی می شد اما امسال براساس برنامه ریزیهای انجام شده قصد داریم در مناطق حاشیه نشین و آسیب خیز نیز که کودکان دچار سوء تغذیه هستند این طرح را اجرایی کنیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از افزایش اعتبار غذای گرم کودکان خبر داد و تاکید کرد: در سال جاری بیست و سه میلیارد و 400 میلیون تومان بدین منظور اختصاص داده شده است که قرار بوده از ابتدای مهرماه آغاز شود که البته با چند روز تاخیر در برخی مناطق شروع شده است.

به گفته نفریه، اعتبار مربوط به این طرح به استانها ارسال می شود و هر استان براساس کودکان مناطق حاشیه ای و روستایی اعتبارات خود را تقسیم می کنند.

وی همچنین در مورد تخلفات برخی از مهدهای کودک که شهریه بیش از نرخ مصوب از والدین دریافت می کنند گفت: در سال جاری شهریه مهدهای کودک 25 درصد افزایش یافت که مهدهای کودک حق افزایش بیش از این مقدار را ندارند و برهمین اساس با مهدهای متخلف بطور جدی تر از گذشته برخورد خواهد شد.

وی گفت: والدین در صورت بروز مشکلات با شماره پیامک 30008530 به سازمان بهزیستی اطلاع دهند و به طور حتم بازرسین با مهد خاطی ظرف 24 ساعت برخورد می کنند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها