صحراگردی در تونس

اگر ابتدای پاییز می‌خواهید تجربه گرمای تابستان را همچنان برای خود ادامه بدهید یا این که قصد دارید از یک کشور اسلامی بازدید کنید یا به فرهنگ آفریقایی علاقه دارید یا در نهایت این‌که می‌خواهید یک آیین سنتی را تجربه کنید برای شما جشنواره بین‌المللی صحرا در تونس را پیشنهاد می‌کنیم.
کد خبر: ۷۲۳۸۶۹
صحراگردی در تونس

جشنواره بین‌المللی صحرا در تونس از سال 1910 یعنی زمانی که تونس هنوز در چنگال استعمار فرانسه بوده، به راه افتاده است. این جشنواره، آمیخته‌ای از فرهنگ و تفریح است. هم در آن می‌توان شعر شنید و از موسیقی عربی و بومی لذت برد و به تماشای پایکوبی مردان عرب نشست و هم می‌توان مسابقه و حتی کشتی گرفتن شترها را به تماشا نشست. تماشای شکار خرگوش به وسیله یک سگ مخصوص هم بخش دیگری از این جشنواره است. همچنین می‌توانید از ورزش‌های صحرایی مانند اسکی شن هم در این جشنواره لذت ببرید. خرید از بازار و دیدار از نقاط محلی اطراف هم که دیگر یک توفیق اجباری است.

گفته می‌شود سالانه 50 هزار نفر در جشنواره بین‌المللی صحرا در تونس شرکت می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید چنین کاری کنید باید از سفارت تونس در تهران ویزا بگیرید و از قطر یا ترکیه به عنوان کشور میانجی استفاده کنید تا به شهر تونس، پایتخت کشور تونس برسید. از آنجا هم دو ساعتی در راه هستید تا به شهر دوز، محل برگزاری این جشنواره برسید. به شما توصیه می‌شود در طول برگزاری جشنواره مراقب نوع پوششتان باشید. همچنین باید حواستان به گرما و احیانا حیوانات بیابانی هم باشد. (ضمیمه چمدان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها