پلیس اندونزی، زوج آمریکایی را به اتهام جنایت خانوادگی بازداشت کرد

افشای راز جسدی در چمدان

پلیس اندونزی اعلام کرد یک زوج آمریکایی را به اتهام قتل دستگیر کرده است. ماه گذشته جسد یک زن میانسال در یک چمدان، در هتلی در بالی اندونزی کشف شد. با شروع تحقیقات مشخص شد تامی اسکافر بیست و یک ساله مادر نامزد خود را کشته و هتر ماک نوزده ساله برای پنهان کردن جسد مادرش به نامزد خود کمک کرده است. این دو به قتل شیلا ماک متهم هستند. انگیزه این دو برای قتل، مخالفت مادر هتر با ازدواج آن دو بود.
کد خبر: ۷۲۳۷۳۵
افشای راز جسدی در چمدان
پلیس گفته تحقیقات ادامه دارد و هنوز مشخص نیست در اتاق شماه 317 هتل سنت رجیس در بالی چه اتفاقی افتاده و نقش دقیق هتر در قتل مادرش چه بوده است. به گفته رئیس پلیس بالی، فیلمی از مشاجره این زن و دختر و نامزد دخترش وجود دارد که نشان می‌دهد آن سه قبل از ورود به اتاق در هتل با هم مشاجره لفظی شدید داشتند. این زوج پس از خروج از اتاق نیز با یکدیگر جر و بحث می‌کردند.

مقامات اندونزی گفته‌اند جسد شیلا ماک شصت و یک ساله که بشدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته، داخل ملحفه‌ای پیچیده شده که سراسر آن را خون شیلا پوشانده بود. قاتلان جسد را داخل یک چمدان بزرگ جاسازی و در صندوق عقب یک تاکسی رها کرده بودند. آنها بعد از کرایه تاکسی، راننده را به منطقه‌ای شلوغ کشاندند و به او گفتند منتظرشان بماند تا آنها بعد از انجام کارشان برگردند و به این ترتیب هر دو گریختند. راننده تاکسی بعد از انتظار طولانی و بازنگشتن مسافرانش متوجه وجود لکه‌های خون روی چمدان شد و موضوع را به پلیس گزارش داد. ماموران پلیس در ایستگاه کوتا در جنوب بالی، چمدان را باز و جسد غرق خون شیلا را پیدا کردند.

دختر مقتول و نامزدش بعدا در هتلی دیگر در 15 کیلومتری محل حادثه شناسایی و دستگیر شدند. پلیس گفته اتاق آنها در هتل قبلی بسیار آشفته و به‌هم ریخته بود و لباس‌های زیادی وسط اتاق پیدا شد که نشان می‌دهد آنها چمدان را برای جادادن جنازه با عجله خالی کرده‌اند.

این زوج هنگام دستگیری به پلیس گفته بودند هیچ ارتباطی با قتل ندارند و علت این‌که فرار کردند، این بود که از سوی یک باند مسلح تهدید شده بودند و همین باند مسلح مادرشان را به قتل رسانده است. پلیس ادعاهای دو مظنون را باور نکرد و به تحقیق از آنها ادامه داد تا این‌که سرانجام زن و مرد جوان بعد از حدود دو ماه به قتل اعتراف کردند.

تامی اعتراف کرد به دلیل این‌که مادر نامزدش با ارتباط آن دو مخالف بود، وی را به قتل رساند. هتر هم گفت در پنهان کردن جسد به نامزدش کمک کرده، اما در قتل به طور مستقیم نقشی نداشته است. پلیس اندونزی اعلام کرده است تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد و درخصوص استرداد این دو شهروند آمریکایی به کشورشان هنوز اظهار نظری نکرده و گفته در این مرحله چنین موضوعی مطرح نیست. همچنین تاکنون وکیلی برای دو متهم معرفی نشده است.

به نظر می‌رسد این زوج همراه مادر دختر جوان برای گذراندن تعطیلات به بالی رفته بودند، اما مشاجرات آنها سرنوشت شومی را برای زن میانسال رقم زده است.

پلیس درخصوص دسترسی مقامات آمریکایی به دو متهم فعلا اظهار نظری نکرده است. این دو اکنون در بالی اندونزی به اتهام قتل در بازداشت به سر می‌برند و برایشان قرار وثیقه‌ای صادر نشده است. پلیس همچنین گفته هم‌اکنون با دو متهم هیچ گفت‌وگویی خارج از چارچوب اداره پلیس ممکن نیست. (ضمیمه تپش)

منبع: سی.ان.ان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها