یک روز مانده به برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید افغانستان یک بمب مغناطیسی در منطقه دیپلمات‌نشین شهر کابل و نزدیک سفارت ایران منفجر شد.
کد خبر: ۷۲۲۲۱۷
انفجار در نزدیکی سفارت ایران در کابل

در نتیجه انفجار یک بمب مغناطیسی در چهار راه «زنبق» در منطقه مهم و دیپلماتیک نشین شهر کابل و نزدیک به سفارت جمهوری اسلامی ایران یک نفر زخمی شد.

این بمب حوالی ساعت 9:30 صبح امروز به وقت محلی رخ داد که سبب زخمی شدن یک نفر و تخریب یک خودرو شد.

تاکنون از خسارات و تلفات بیشتر و هدف این انفجار هنوز اطلاعی دقیقی در دست نیست.

این انفجار در حالی در کابل به وقوع پیوست که قرار است مراسم تحلیف رئیس جمهور و رئیس اجرایی دولت وحدت ملی فردا (دوشنبه 7 مهرماه) با حضور 1400 نفر از شهروندان افغانستان و مهمانان عالی‌رتبه خارجی در کابل برگزار شود.

این در حالی است که «نجیب‌الله امین» معاون دبیرخانه شورای وزیران افغانستان شب گذشته در گفت‌وگو با رسانه‎‎ها اظهار داشت: رئیس جمهور جدید و رئیس اجرایی دولت وحدت ملی در یک روز سوگند وفاداری یاد می‌کنند.

وی در ادامه گفت: پس از مراسم تحلیف، رئیس جمهور جدید طی فرمانی عبدالله را به عنوان رئیس اجرایی معرفی کرده و رئیس اجرایی نیز در این مراسم سوگند یاد می‌کند و در این فرمان معاونان رئیس اجرایی نیز تعیین خواهند شد.

امین تصریح کرد: این مراسم با حضور 1400 مهمان داخلی و خارجی در ساختمان «سلامخانه» کاخ ریاست جمهوری افغانستان برگزار میشود.

این مقام کاخ ریاست جمهوری افغانستان افزود: در میان این شرکت کنندگان حدود 200 مهمان خارجی حضور دارند و تعدادی از رؤسای جمهور همسایه نیز برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: ورود مهمانان از ساعت 8 صبح آغاز و برنامه رأس ساعت 9:30 شروع میشود و به مدت یک ساعت ادامه خواهد داشت.

امین تصریح کرد: ابتدا رئیس جمهور و سپس رئیس اجرایی در این مراسم صحبت میکنند و با پایان برنامه رئیس جمهور جدید به دفتر کار خود رفته و «حامد کرزی» نیز به خانه خود خواهد رفت.

کرزی در آخرین سخنرانی خود گفت: آمادگیها برای برگزاری مراسم تحلیف گرفته شده و قرار است در مراسمی بزرگ با شرکت هزاران نفر از شهروندان افغانستان و مهمانان خارجی این مراسم در کابل برگزار شود.

رئیس جمهور سابق افغانستان همچنین در این سخنرانی گفت: در کابل میماند و همراه خانواده‌اش در همین خاک (افغانستان) زندگی میکند.

مراسم تحلیف ریاست جمهور جدید فردا (دوشنبه 7 مهرماه) در کابل برگزار می‌شود و فردا تمام ادارات دولتی، دانشگاهها و مدارس در کابل تعطیل است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها