وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز نظام سلطه می داند که خروج از گرداب‌های خودساخته مثل عراق و افغانستان به جز با تعامل با جمهوری اسلامی ایران حل نخواهد شد، گفت: نظام سلطه از این قدرت نفوذ ایران بسیار عصبانی است.
کد خبر: ۶۲۴۴۱۳
آمریکا برای خروج از گرداب به کمک ایران نیاز دارد

به گزارش واحد مرکزی خبر ، سردار سرتیپ حسین دهقان در هفتمین کنفرانس علمی و تخصصی فرماندهی و کنترل افزود: آنچه در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با ۱+۵ در جریان است، فقط موضوع هسته ای ایران است و هیچ بحث دیگری در دستور کار مذاکرات قرار ندارد.

وی افزود: به دنبال آن هستیم که به دنیا اثبات کنیم، مواضع نظام سلطه درباره انرژی هسته ای ایران فقط متکی به بهانه ای است که می خواهند بگویند ایران به دنبال سلاح هسته ای است.

دهقان گفت: ملت ما وظیفه ای بزرگ دارد و باید افشاکننده اهداف شوم نظام سلطه باشد.

وزیر دفاع افزود: نظام سلطه ، هم اکنون اجماع جهانی را با زور و تهدید به سمت خود جلب کرده که علیه ما اقدام کنند.

سردار دهقان گفت: ایران باید فضای شفافی را درباره انرژی هسته ای خود برای نهادهای بین المللی ایجاد کند تا ثابت کند که دیگران هستند که باید قابل اعتماد بودن خود را به ما نشان دهند.

وزیر دفاع با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، خباثت را طبیعت نظام استکباری دانست و افزود: نظام سلطه به سرکردگی امریکا، مجموعه های بین المللی و آژانس را نیز با نفوذ خود به سمت خود کشیده است .

سردار دهقان گفت: مواضع ایران آنقدر شفاف است که هیچگاه آژانس نتوانست بگوید جمهوری اسلامی ایران در انرژی هسته ای خود انحراف دارد.

وی افزود: ایران این اطمینان را به دنیا داده است که درباره انرژی هسته ای غیرصلح آمیز قدم بر نداشته و بر نمی دارد چرا که این یک حکم محکم و فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

سردار دهقان گفت: در این شرایط از مذاکرات، شفاف سازی از ما و بیان اعتماد از طرف مقابل است.

وی اضافه کرد: نظام سلطه از این فرآیند به دنبال حل مشکلات داخلی خود بود و ما همواره با مذاکره و تعامل موافق بودیم و هیچگاه از آن دوری نکردیم.

وزیر دفاع با بیان این سوال که چرا نظام سلطه برای توافق با ایران عجله داشت و دوست داشت هرچه سریعتر این کارها انجام شود، افزود: باراک اوباما بعد از سیاست های تنفرآمیز بوش پسر، به دنبال درست کردن چهره بیرونی امریکا بود اما دیدیم که نظام سیاسی امریکا در این باره هیچ موفقیتی را کسب نکرد و اوباما تنها به دنبال آن  است که پیروزی بزرگی را در کارنامه خود ثبت کند تا بتواند در صحنه داخلی مشکلات امریکا را حل کند.

سردار دهقان گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز سیاستش حل پرونده هسته ای خود بوده و است اما باید بدانیم که توافق انجام شده باید گام به گام و با تعامل دو طرفه باشد.

وی تاکید کرد: ما بعد از توافق نگرانی هایی داشتیم چرا که می دانستیم طرف مقابل دشمن ماست و باید کاملا مراقب دشمن بود.

سردار دهقان با بیان اینکه این سوال مطرح است که چرا بعد از این توافق، سردمداران جهان به سرکردگی امریکا این مواضع را علیه ما می گیرند، گفت: همزمان با مذاکرات، بسیاری از دولتها و شرکت ها به سمت ما آمدند تا حرکتی شتابان و رو به جلو را با جمهوری اسلامی ایران انجام دهند و با این کار شکاف جدی در اجماع جهانی علیه ایران به وجود آمد.

وی گفت: فهمیدیم که امریکایی ها به دنبال مسائل دیگری به جز مسئله هسته ای با ایران هستند چرا که ایران ثابت کرد آماده شفاف سازی کامل است.

وزیر دفاع افزود: دنیا به این نتیجه قاطع رسید که امروز توان هسته ایران قابل نفی و نادیده گرفتن نیست و جهان فهمید که تجهیزات مهم نیست، بلکه دانش بومی و ملی یک کشور بسیار مهمتر از داشتن تجهیزات است.

سردار دهقان گفت: امروز ایران یک قدرت هسته ای است نه در قالب داشتن بمب بلکه در قالب داشتن دانش بومی.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد: امروزه نظام سلطه، چالشی جهانی است نه منطقه ای.

سردار سرتیپ دهقان افزود: نظام سلطه و امریکا تلاش کرد جمهوری اسلامی ایران را از هر جهت محدود کند که نه تنها موفق نشدند بلکه باور و عزم مردم ایران را برای مقاومت بیشتر کردند.

وی گفت: امروز نیز در مذاکرات هسته ای و هم در صحنه های جهانی، ایستادگی ملت ایران نظام سلطه را در چالشی عظیم و راهبردی قرار داده است و آنها می دانند این چالش درست نمی شود مگر با تعامل سازنده با ایران و تأیید حق جمهوری اسلامی ایران در داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای.

سردار دهقان با بیان اینکه چیزی که برای ما مهم است حفظ چرخه سوخت و غنی سازی است، تأکید کرد: ما باید انرژی هسته ای را خودمان با توان خود در جغرافیای خود به وجود آوریم، زیرا "ان پی تی" نیز بر این مبنا استوار است.

وی با بیان اینکه پس از توافق اولیه، نظام سلطه مجدداً ایران را تهدید کرد، گفت: امریکا می خواهد همچنان اجماع جهانی علیه ایران بماند، اما آیا قادر خواهند بود با توجه به شرایط جهانی، منطقه ای و تجربه های تلخی که خود کسب کرده اند وارد عرصه درگیری با ایران شوند؟

وزیر دفاع تأکید کرد: آنها نه قادر به درگیری با ایران هستند نه می توانند؛ چرا که امروز انسجام داخلی ملت ایران و پیوند ملت با نظام سیاسی و رهبری و همچنین مجموع توانمندی های دفاعی و صنعتی و فناوری های بومی ملت ایران کاری کرده است که مطمئناً در یک صحنه درگیری واقعی دوستان ما بیش از دشمنان ما خواهند بود و توانمندی دفاعی ما نیز غیرقابل توصیف است.

وزیر دفاع همچنین درباره هفتمین کنفرانس علمی و تخصصی کنترل و فرماندهی ایران گفت: این موضوع بسیار مهمی است که می تواند پایداری و استقلال جمهوری اسلامی ایران را دائمی کند.


جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در هفتمین کنفرانس علمی فرماندهی و کنترل ایران با این یادآوری که وقتی انقلاب پیروز شد نظم ژئوپلتیک کهن جهان فرو ریخت، گفت: آن روز ما بیدار شدیم و در جستجوی یافتن هویتی بر اساس ارزش های بزرگ اسلام برآمدیم.

سردار سرتیپ حسین سلامی افزود: با این پیروزی، دیگر ما در مدار جاذبه و نقشه جامع ذهنی دشمنان نبودیم.

وی گفت: قدرت های بزرگ آن روز عادت کرده بودند موقعیت و مختصات ما را در دستگاه موازنه جهانی خود تعیین کنند و هویت ما را خود به تصویر بکشند و دستور دهند که ما در ظفار برای آنها بجنگیم و در ویتنام منافع امریکا را نگهبانی و در غرب آسیا موازنه غرب علیه شرق را برقرار کنیم.

سردار سلامی افزود: آنها برای ما قیافه فرهنگی غرب را تحت عنوان دروازه های تمدن بزرگ نشان دادند و خود می گفتند تا کجا پیشرفت کنیم، اقتصاد ما بر چه مبنایی باشد و چه کنیم که بتوانیم زندگی کنیم.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب تمام شئون حاکمیت خود را خود به دست گرفتیم، تأکید کرد: در این زمان بود که موازنه قوای جهانی تغییر کرد و سقوط امپراتوری ها آغاز شد و اسلام به صحنه سیاست آمد.

سردار سلامی با بیان اینکه پیام قدرت ایران اسلامی به جهان منتشر شد و هر کشوری به اندازه وسعت اندیشه و آرمانش از این پیام درس گرفت، گفت: ما پیش رفتیم در حالی که میدان های چالش های بزرگ پیش روی ما بود و اسلام، ژئوپلتیک، انرژی، امنیت و مدل نظام اسلامی موضوع نزاع دائمی ما با قدرت های بزرگ شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: حادثه های بزرگ و جهانی علیه ما شکل گرفت و از این واقعه سهمگین با موفقیت و پیروزی عبور کردیم و با اعتماد به نفس فهمیدیم که شکست ناپذیریم و می توان با قدرت های بزرگ درگیر شد و آسیب ندید.

سردار سلامی با تصریح بر اینکه این تجربه بزرگ برای آیندگان ما خواهد بود، گفت: همچنان باید با ائتلافی جهانی دامنه قدرت خود را گسترش دهیم.

وی افزود: در همه عرصه ها پیش رفتیم و انحصار علمی قدرت های بزرگ را شکستیم و اکنون در نانو، لیزر، پزشکی، انرژی هسته ای، فناوری های نوین، هوا و فضا، دریا، زمین و آسمان در جهان حرفی برای گفتن داریم.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: حالا می دانیم که زنده تر شده ایم اما دشمنان از پا ننشستند و دانشمندان ما را ترور کردند ولی حرکت ما آنقدر شتابان بود که هیچ چیز آهنگ پیش روی ما را نتوانست سد کند.

وی با اشاره به اینکه سلطه گران ما را تحریم اقتصادی کردند تا فلج شویم، گفت: از پای نایستادیم و رهبری روشنگرانه مقام معظم رهبری مسیر را روشن کرد.

وی تأکید کرد: مراکز فرماندهی و کنترل جهانی تمام رفت و آمدها، حرکات، صادرات و واردات ما را کنترل کردند تا ملت ایران تسلیم شود اما در اوج محاصره از تمام نیروهای جاذبه دشمن عبور کردیم و به سرعت فرار رسیدیم، سرعتی که موجودیت ما را در مسیری مستقل قرار داده است.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: کار ایران منحصر به فردترین وقایع تاریخ بشر را رقم زد، چرا که در اوج تحریم به غنی سازی 20 درصد رسیدیم و هزاران سانتریفیوژ را طراحی کردیم و ساختیم.

سردار سلامی گفت: اگر امروز می بینید رئیس جمهور پر نفوذترین کشور جهان و بزرگترین امپراتور تاریخ بشر که نیمی از قدرت نظامی عالم را در دست دارد این طور به عجزهای پنهان داخلی خود اعتراف می کند، گفت: صحبت های باراک اوباما اگرچه بی ادبانه بود، اما واقعیتی را نشان داد که امریکا در مقابل قدرت ایران عاجز است.

وی تأکید کرد: وقتی اوباما صریحاً می گوید اگر می توانستم پیچ و مهره های هسته ای ایران را از هم می گسستم و اقرار می کند که ایران کشوری است بزرگ که بر مبنای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل ساخته شده  است، اینها واقعیتی را نشان می دهد که ایران قدرتی جهانی است و باید این شکوه و عظمت را پاسداری و به حقایق قدرت خود برای ادامه حرکت اعتماد کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: ما در جهان چالش ها زندگی می کنیم و همه می خواهند قدرت جهانی ما را بگیرند پس پایانی بر این مجادله و نزاع وجود ندارد و پیکار ما با سلطه گران، بر سر بازیابی و ترسیم و ساخت ساختمان حقیقی ملت ایران است که ظرفیت قدرت جهانی شدن را دارد و این استراتژی محکم، فعال و عملیاتی ماست.

سردار سلامی تأکید کرد: اینجاست که نیاز ما در همه عرصه ها به مراکز فرماندهی و کنترل عیان می شود.

وی با بیان اینکه منازعه، رقابت و همکاری سه وجه موجود در جهان امروز است، تصریح کرد: قدرتمندان به دنبال منازعه با ایران هستند و فرماندهی و کنترل بومی و ایده های عملی منحصر به فرد و ترکیب تاکتیک های دقیق و جدی برای دستیابی به هدفی استراتژیک می تواند ما را در این منازعه پیروز کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها