روحانی در جمع اساتید و دانشجویان ایرانی مقیم آمریکا:

در چارچوب منافع ملی با دنیا تعامل می کنیم

تاکید روسای جمهوری ایران و گینه بر گسترش روابط دوجانبه

رییس جمهوری با اشاره به جایگاه افریقا در سیاست خارجی کشورمان گفت : جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت های خود برای توسعه با کشورهای جهان بویژه کشورهای آفریقایی استفاده خواهد کرد.
کد خبر: ۷۲۱۹۹۹
تاکید روسای جمهوری ایران و گینه بر گسترش روابط دوجانبه

به گزارش پایگاه اطلاع​رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در دیدار رییس جمهور گینه گفت : دو کشور می توانند مناسبات فیما بین را با شناسایی زمینه های همکاری بویژه در عرصه های اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی گسترش دهند.
روحانی با اشاره به تهدیداتی چون تروریسم و شیوع بیماری ابولا در افریقا تصریح کرد: کشور ما در چارچوب نهادهای بین المللی نظیر سازمان ملل متحد و صلیب سرخ جهانی در رفع مخاطرات که جان انسانهای بی گناه را تهدید می کند همکاری کرده است.
رییس جمهوری همچنین با اشاره به روند مذاکرات ایران با ۱+۵ در خصوص موضوع هسته ای از موضع گیری های گینه در سازمان ملل متحد در حمایت از ایران قدردانی و اظهار امیدواری کرد ، طرفین با استفاده از فرصت بوجود آمده به توافق جامع نهایی دست یابند.
رییس جمهوری گینه نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی دو کشور ، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کشوری غیر متعهد که نه به شرق وابسته است و نه به غرب، ستود و گفت : ایران پیشرفتهای زیادی در عرصه های مختلف داشته است و می تواند در حوزه های مختلف بویژه در عرصه کشاورزی ، سدسازی و استخراج معادن به گینه کمک کند.
خوزه ماریو واز با تاکید بر اینکه از مستحکم شدن همکاریهای دوجانبه استقبال می کند، افزود: این همکاریها می تواند منافع دو کشور را بیش از پیش تامین کند و باید در عرصه های منطقه ای و بین المللی تقویت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها