جام جم آنلاین تحلیل می کند

اوباما؛ یک اعتراف و چند سوال

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به آغاز حمله کشورش با همراهی برخی از کشورهای عربی به مواضع داعش در سوریه، ادعا کرد که باید ایدئولوژی داعش را نیز نابود کرد.
کد خبر: ۷۲۰۸۷۲
اوباما چگونه ایدئولوژی داعش را از بین می‌برد ؟!

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "باراک اوباما" در نیویورک گفت که حملات هوایی آمریکا و متحدان عرب آن به مواضع گروه داعش در سوریه پیام واضحی به جهان دارد، با این محتوی که جهان در برابر تندروها متحد است.

اوباما در دیدار با مسؤولان کشورهای عربستان، اردن، بحرین، امارات عربی متحد و قطر اظهار داشت: تصور می کنم که به علت تلاش های بی سابقه این ائتلاف ما اکنون می توانیم این پیام را بدهیم که جهان یکپارچه است.

وی ادعا کرد: این ائتلاف نشان دهنده تصمیم جامعه بین الملل برای تضعیف و نابود کردن نه فقط داعش بلکه این نوع ایدئولوژی است که به این میزان از خونریزی منجر شده است.

ادعای اوباما در خصوص مقابله با ایدئولوژی و تفکرات داعش با همکاری هم پیمانانش، درحالی است این تفکر در مدارس مبلغان وهابی و سلفی‌های افراطی در عربستان، مصر و بسیاری از کشورهای عربی و غربی ریشه دارد، و مبلغان تکفیری همچنان در سایه حمایت دولتهای خود درحال گسترش و تبلیغ این ایدئولوژی خطرناک هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها