50سوگند برای قتل زن دندانپزشک

با ارجاع پرونده قتل زن دندانپزشک از دیوان عالی کشور به دادسرای جنایی ، همسر مقتول باید برای اثبات بی گناهی در مراسم قسامه حضور یابد.
کد خبر: ۷۲۰۰۳

بعدازظهر 16خرداد 1380 ، سرایدار ساختمان شهریار در منطقه سعادت آباد تهران ، وقتی متوجه غیبت هاله دانشبدی ، دندانپزشک جوان برای خروج از ساختمان و تعطیلی مطلب خود شد، با حضور در این محل متوجه بسته بودن در شد ، اما از آنجا که وی اطمینان داشت ، هاله دانشبدی محل را ترک نکرده است ، موضوع را به بستگان او اطلاع داد و با عزیمت آنها به محل ، جسد زن جوان در حالی که خفه شده بود، کشف شد.

دستگیری همسر مقتول

با گزارش موضوع این جنایت به قاضی وقت دادسرای جنایی و عزیمت وی به محل ، مشخص شد عامل جنایت پس از قتل دکتر دانشبدی ، زیورآلات او را به سرقت برده است . پس از گذشت چند روز از تحقیقات ، پلیس همسر مقتول را به عنوان مظنون دستگیر کرد و تحقیقات خود را از وی ادامه داد، اما او در مراحل مختلف بازجویی عنوان کرد، از موضوع قتل همسرش اطلاعی ندارد. با برگزاری چندین جلسه تحقیق و بررسی و با شکایت والدین زن دندانپزشک مبنی بر این که داماد آنها در جنایت نقش داشته است ، پرونده برای صدور حکم نهایی به دیوان عالی کشور ارسال شد.

مراسم قسامه

روز گذشته قضات دیوان عالی کشور پس از بررسی پرونده این جنایت ، بار دیگر آن را به دادگاه جنایی تهران ارسال کردند. در این پرونده عنوان شده است ، تنها مظنون حادثه در مراحل مختلف تحقیقات نقش خود را در ارتباط با قتل همسرش انکار کرده است ؛ لذا براساس قانون مجازات اسلامی وی باید برای اثبات بی گناهی خود 50نفر از بستگان و آشنایان خود را به دادگاه معرفی کند تا آنها با ادای سوگند ، نسبت به بی گناهی مظنون پرونده شهادت دهند. با ابلاغ این حکم به همسر مقتول ، در چند روز آینده مراسم قسامه در ارتباط با یکی از پیچیده ترین پرونده های جنایی در دادسرای جنایی برگزار خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها