یک متخصص ارتوپدی، زمان آغاز درمان پا پرانتزی را از دوره نوزادی عنوان کرد و گفت: زانودرد، کمر درد و خستگی زودرس پیامد درمان نشدن پا پرانتزی است.
کد خبر: ۷۱۹۶۳۷

فرهنگ غنی‌پور، متخصص ارتوپدی در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: پای پرانتزی می‌تواند به علل فیزیولوژیک یا بیماری راشیتیسم و نرمی استخوان و گاهی به واسطه ژنتیک ایجاد شود که هر کدام درمان خاص خود را دارد. پس از انجام آزمایش و عکس اگر تشخیص نرمی استخوان داده شد، در این‌صورت درمان دارویی صورت می‌گیرد و در صورت درمان نرمی استخوان یا راشیتیسم، پای پرانتزی نیز اصلاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در موارد فیزیولوژیک نیز اغلب تا سه سالگی، پاهای پرانتزی به شکل طبیعی در خواهد آمد. چنانچه پس از سه سال و نیم، پای پرانتزی اصلاح نشد بر مبنای این‌که پاها در چه حد پرانتزی است از کفش‌های طبی استفاده می‌شود که با استفاده از این کفش‌ها پاهای پرانتزی اصلاح می‌شود. تا دوازده سالگی با اقدامات کمک درمانی، رشد استخوانی پاها را می‌توان اصلاح کرد و به شکل طبیعی باز گرداند و پس از این سن، زاویه بین استخوان ران پا و استخوان ساق پا اندازه‌گیری می‌شود و در صورت بیشتر بودن از حدی خاص نیازمند جراحی خواهد بود.

افزایش عمر دندان کودک با فلورایدتراپی

یک دندانپزشک با تأکید بر ضرورت تعویض خمیردندان در فواصل زمانی مختلف گفت: به والدین توصیه می‌شود فلورایدترایی را برای افزایش عمر دندان‌های کودکان نادیده نگیرند.

اکبر فاضل، در گفت‌و‌گو با فارس افزود: برای مدت زمان طولانی نباید از یک خمیردندان استفاده شود تا فلور میکروبی دهان به آن خمیردندان عادت نکند و خمیردندان استفاده شده تأثیر خود را روی دندان‌ها بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که رعایت بهداشت دهان و دندان برای کودکان سخت است و کودکان از مواد نشاسته‌ای و قندی بیش از دیگران استفاده می‌کنند با استفاده از فلوراید به کودکان کمک می‌شود تا دندانشان دیرتر پوسیده شود.

سیاهی دور چشم درمان می‌شود

یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اهمیت کار با چشم در نور کافی و پرهیز از خستگی مفرط چشم در پیشگیری یا برطرف کردن سیاهی دور چشم گفت: در انتخاب کرم ضد آفتاب دور چشم باید دقت شود تا کرم حاوی مواد سوزاننده پوست دور چشم نباشد.

دکتر ریحانه مهرگان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که برخلاف تصور عامه مردم سیاهی دور چشم قابل درمان است، افزود: عامل ارث مهم‌ترین علت بروز سیاهی دور چشم است. کمبود آهن نیز بویژه در زنان، مهم‌ترین علت سیاهی دور چشم است. کم‌خوابی و بی‌خوابی، کار طولانی مدت با رایانه، مطالعه طولانی در نور کم و آلرژی نیز از عوامل تاثیرگذار در بروز سیاهی دور چشم است.

وی تاکید کرد: برای برطرف کردن علل زمینه‌ساز، استفاده از صابون مناسب و استفاده نکردن از لوازم آرایشی نامرغوب به رفع سیاهی دور چشم کمک می‌کند.در افرادی که دچار کمبود آهن خون هستند، تجویز قرص آهن در حد تعادل و به میزان نیاز موجب کاهش میزان سیاهی دور چشم می‌شود، اما مکمل آهن حداقل باید به مدت سه ماه مصرف شود. در مبتلایان به آلرژی نیز پرهیز از مواد آلرژن، موجب کاهش 70 تا 80 درصدی سیاهی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها