برنامه «گنجینه​ها» امروز با طرح مسائل اجتماعی گروه سنی سالمندان ساعت 10 صبح از رادیو تهران پخش می​شود.
کد خبر: ۷۱۶۲۹۸

مهدی فرهمند، تهیه​کننده در این باره به جام‌جم گفت: این برنامه با هدف ترویج فرهنگ سالمندی و سالمندمداری ماموریت دارد تا مسائل اجتماعی سالمندان را در یک بستر رسانه‌ای طرح کند. طرح مسائل سبب دیده شدن سالمند در جامعه می​شود.

وی ادامه داد: دانستنی​های کاربردی درباره زندگی سالمندی، انتقال تجارب سالمندان به نسل جوان برای پر کردن شکاف نسلی، معرفی سبک و شیوه سالم زندگی در سالمندی در قالب بخش​های مختلف این برنامه بیان می​شود. برنامه گنجینه​ها شامل بخش​های با من حرف بزن، درددل یک سالمند، با سالمندان بی​حوصله چه کنیم، سالمندان از خانه چه می‌خواهند و الهی پیر بشی ولی آزار نبینی است. پخش سرودهای نوستالژیک و قدیمی از دیگر بخش‌های این برنامه است.

رضا خضرایی گوینده، سمیرا صدیقی و الهام حاجی‌نژاد گزارشگر این برنامه هستند.

برگزاری مسابقه صدای نینوا

مرکز هنرهای نمایشی رادیو تصمیم دارد امروز مسابقه رادیویی صدای نینوا را برگزار کند.

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی رادیو، این مسابقه با مضمون تعزیه و به سفارش و همت مرکز هنرهای نمایشی رادیو برگزار می​شود. در این مسابقه دو گروه دو نفره در دو بخش نظری و عملی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می​توانند نام و نام خانوادگی و شماره تماس خودشان را به سامانه پیامکی مرکز هنرهای نمایشی رادیو 3000089 پیامک کنند.

همچنین علاقه‌مندان به شنیدن برنامه​های طنز رادیویی می​توانند امروز ساعت 9 صبح شنونده نمایش صبح چهار فصل به کارگردانی رضا عمرانی از رادیو نمایش باشند.

بانوی نقاش در رادیو

برنامه زنان و زمان امروز ساعت 11 و 30 دقیقه در رادیو ایران میزبان زهرا محمودی، بانوی نمونه کشور در حوزه نقاشی است.

این برنامه که رویکردی اطلاع رسانی دارد، این بار به بهانه برگزاری نمایشگاه نقاشی دفاع مقدس، میزبان زهرا محمودی بانوی نمونه کشور و دانشجوی دکترای‌پژوهش فنی است. این بانوی نمونه عضو بنیاد کارگروه نخبگان در فرهنگستان هنر، عضو علمی بنیاد علمی نخبگان و عضو کمیسیون شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز است. صحبت مرضیه توکلی پزشک مغز و اعصاب و ترانه برای مادران شهدا از دیگر بخش‌های این برنامه است.

مدیریت برتر را بیاموزیم

برنامه «مدیریت برتر» امروز با موضوع مدیریت دولتی و نقش آن در توسعه و تربیت نیروی انسانی از رادیو اقتصاد پخش می​شود.

این برنامه به تهیه​کنندگی مطهره محرابی امروز ساعت 11‌و 35 دقیقه میزبان عبدالرضا بهادری​فرد، مدرس دانشگاه و کاوه فرهادی است و آنها در مورد نقش مدیر در توسعه و تربیت نیروی انسانی با یکدیگر صحبت می​کنند.

بررسی اندیشه ناب تشیع

رادیو معارف در برنامه پا به پای پیامبر به واکاوی شخصیت شهید مرتضی مطهری و تاثیر ایشان بر جهان تشیع می‌پردازد.

این برنامه با هدف طرح جریان​شناسی تشیع در جهان اسلام به واکاوی شخصیت شهید مرتضی مطهری و تاثیر ایشان بر جهان تشیع می‌پردازد. برنامه پا به پای پیامبر میزبان حجت‌الاسلام جبرئیلی کارشناس و پژوهشگر جهان اسلام، ادیان و مذاهب است و او علاوه بر معرفی صحیح اندیشه تشیع در دنیای پر تنش کنونی، در راستای معرفی شخصیت‌های تاثیرگذار تاریخ تشیع به معرفی شهید مرتضی مطهری و اقدامات ایشان در تثبیت مذهب تشیع خواهد پرداخت. برنامه پا به پای پیامبر کاری از گروه معارف و اندیشه به تهیه​کنندگی و سردبیری ابوذر رجبی و اجرای کارشناسی محمدجواد فلاح است که ساعت 16 از رادیو معارف پخش می​شود.

سپر دفاعی زمین در رادیو سلامت

برنامه افق روشن امروز در رادیو سلامت موضوع ایران پیشرو در حفاظت از سپر دفاعی زمین را مطرح می‌کند.

این برنامه به سردبیری فاطمه شهبازی کاری از گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت است و امروز میزبان مریم حسنی، کارشناس ارشد حفاظت لایه ازن سازمان حفاظت محیط‌زیست و مهدی صالحی، مدیرکل هواشناسی استان اصفهان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها