در هفته هشتم لیگ برتر، سپاهان و پرسپولیس با نیمکت متفاوت به میدان می‌روند

لیگ به رنگ تغییر

صرف‌نظر از شرایط بحرانی اردوی سرخ‌ها، سپاهان و استقلال نیز از این هفته شرایط جدیدی را در لیگ برتر تجربه خواهند کرد؛ سپاهان با سرمربی جدید کارش را آغاز می‌کند و استقلال هم بتدریج در مصاف با تیم‌های نیمه بالای جدول، محک جدی می‌خورد.
کد خبر: ۷۱۵۸۹۳

هفته هشتم لیگ برتر فوتبال حال و هوای خاص خود را دارد، پرسپولیس در اوج بحران و حرف و حدیث‌های برکناری علی‌دایی و آمدن حمید درخشان، در حالی فردا پذیرای تیم ته‌جدولی نفت مسجدسلیمان است که سپاهان، از مدعیان جدی قهرمانی نیز به‌طور ناگهانی حسین فرکی را جایگزین زلاتکو کرانچار کرد، اما سپاهانی‌ها امروز در حالی در یکی از حساس‌ترین بازی‌های نیم فصل اول به مصاف تیم رده سومی پدیده مشهد می‌روند که فرکی نمی‌تواند روی نیمکت این تیم بنشیند چون باشگاه هنوز با کرانچار تسویه حساب نکرده است. همزمان استقلال هر چند در هفت بازی گذشته خود شش پیروزی کسب کرده و با 18 امتیاز پیشتاز لیگ است، اما شاگردان قلعه‌نویی بخوبی نفس‌های تراکتورسازی 16 امتیازی را پشت‌سر خود حس می‌کنند و می‌دانند تیم تبریزی فردا در دیداری آسان پذیرای راه‌آهن است پس جدال با نفت تهران به هیچ عنوان یک بازی معمولی برای آبی‌های تهران نخواهد بود و قلعه‌نویی و شاگردانش بیش از هر زمان دیگری به کسب پیروزی در دیدارهای این‌چنین نیاز دارند.

هر چند تا اینجای کار باد به پرچم تیم قلعه‌نویی می‌وزد، اما پیروزی‌های پیاپی شاگردان او ازسوی منتقدانش با این استدلال که هنوز با تیم‌های قدرتمند مواجه نشده، زیرسوال می‌رود. استدلال آنهایی که می‌خواهند صدرنشینی استقلال را گذرا جلوه دهند این است که استقلال تا اینجای کار فقط با یک حریف جدی مواجه شده که آن را هم به سپاهان واگذار کرده است. استقلال از هشت بازی باقی‌مانده خود تا نیم فصل پنج بازی را باید با تیم‌هایی برگزار کند که در حال حاضر در نیمه بالای جدول قرار دارند؛ نفت رده هفتمی، پدیده رده سومی، تراکتورسازی رده‌دومی، فولاد رده پنجمی و صبای رده هشتمی. اما یادمان نرود که در این بازی‌ها استقلال یکی از تیم‌هایی بود که خوب بازی کرده و برای مسابقات خود برنامه دارد.

به هر ترتیب امیر قلعه‌نویی که همواره نشان داده بخوبی حواسش به صحبت‌های منتقدانش است، هیچ دوست ندارد در مصاف با نفت و از خوب‌های لیگ تا اینجای کار، امتیاز از دست بدهد، اما شرایط استقلال چگونه است؟ قلعه‌نویی در نشست خبری دیروز خود در پاسخ به این پرسش گفت: هر بازی سختی خودش را دارد، نفت حریفی است که در دفاع خوب جمع می‌شود و بسرعت حمله‌ور می‌شود، بازی این تیم با گسترش فولاد را آنالیز کردیم و باید ارتباط هافبک و حمله را قطع کنیم تا در گل نخوردن قوی باشیم، نقاط ضعفی دارند که روی آن کار می‌کنیم.

وی گفت: دو، سه بازیکن مصدوم داریم از جمله کرار که به این بازی نمی‌رسد و امیدوارم جایگزین‌ها خوب کار کنند، اما به هر ترتیب هفته به هفته خوب می‌شویم و امیدواریم بازیکنان مصدوم اضافه شوند. آندو نسبت به قبل بهتر شده، از او و دیگر بازیکنان تیم ملی توقع بیشتری داریم تا کیفیت استقلال بالا برود.

قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: در همه بازی‌ها با همه موجودی بازی نکردیم. قاضی را 30 دقیقه به دفاع بردیم اگر مصدومان و یعقوب کریمی بازگردند مطمئنا بهتر بازی می‌کنیم. فعلا کج‌دار و مریز کار می‌کنیم تا همه موجودی تیم بازگردد.همچنین علیرضا منصوریان، سرمربی نفت درباره این بازی گفت: استقلال را آنالیز کردیم و می‌دانیم چه زمانی خطرناک هستند. این نشان می‌دهد که می‌دانیم چه می‌خواهیم. هفته گذشته گفتم که یک نیمه خوب مقابل گسترش فولاد داشتیم امیدوارم در مصاف با استقلال هم یک بازی زیبا را تماشاگران ببینید.

برنامه هفته هشتم لیگ برتر

پنجشنبه ـ بیستم شهریور

پدیده ـ سپاهان (16 و 45 دقیقه)، نفت تهران ـ استقلال ورزشگاه تختی (18 و 45)، فولاد خوزستان ـ گسترش فولاد تبریز (18 و 50 دقیقه)

جمعه ـ بیست و یکم شهریور

ملوان ـ سایپا (ساعت 17)، ذوب‌آهن ـ پیکان(18 و 35 دقیقه)، صبای قم ـ استقلال خوزستان (18 و 45)، تراکتورسازی ـ راه‌آهن (19)، پرسپولیس ـ نفت مسجدسلیمان (19 و 45 دقیقه)

محرومان هفته

میلاد شیخ فخرالدینی (استقلال تهران)، کارلوس سانتوز (ذوب‌آهن) اکبر صادقی (پدیده خراسان)، سجاد مشکل‌پور (سایپا)، ایمان موسوی (فولاد خوزستان)، اکبر پورموسوی (مربی استقلال خوزستان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها