روزنامه خندان

من آدم باحالی هستم

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند.حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۷۱۴۶۲۶
من آدم باحالی هستم

سیاست روز: من آدم باحالی هستم

ابوالفضل پورعرب: یک بار با خانم "نیکی کریمی" پینگ‌پنگ بازی کردم و توبیخ شدم.

با توجه به این مطلب کدام یک از بازی‌های زیر را قابل توبیخ نمی‌دانید؟

الف) گرگم به هوا

ب) منچ

ج) مارپله

د) هفت‌سنگ

"نظریه فلسفی" زیر از کیست؟

به نظر من دولت قبل تمام شد و رفت.

الف) ذیمقراطیس

ب) جابرابن حیان

د) ابوعلی سینا

د) برادر موسی الرضا ثروتی – نماینده مجلس

نقطه‌چین زیر را با یکی از گزینه‌های مناسب پر کنید.

من فقط محمدرضا رحیمی نیستم، من ... هم هستم.

الف) ساکن ساختمان خیابان فاطمی

ب) میم - ر

ج) آدم باحال

د) معاون اول این نظام

شرق: آب‌بندی سیاسی

داشتم سهمیه آبم را مصرف می‌کردم و قلپ‌قلپ آب می‌خوردم که یکهویی شرکت آب و فاضلاب تهران پرید توی آمبولانس و من هول شدم و آب پرید توی گلوم و اهن و اوهون صدام درآمد و آب و فاضلاب گفت: «داری چی‌کار می‌کنی؟»

گفتم: دارم آب می‌خورم.

آب و فاضلاب گفت: چرا اهن و اوهون می‌کنی و مثل آدم آب نمی‌خوری؟

گفتم: شما گذاشتی من مثل آدم آب بخورم؟

آب و فاضلاب گفت: از این به‌بعد وقتی آب مصرف می‌کنی باید توجه کنی.

گفتم: یعنی چی توجه کنم؟ یعنی ببینم کجا مصرف می‌شود؟ یا ببینم کجا می‌ریزد؟ یا ببینم کی می‌ریزد و چرا می‌ریزد؟ بعد به چی توجه کنم؟ به اینکه چطوری مصرفش می‌کنم؟ یا کجا مصرفش می‌کنم؟ یا چرا مصرفش می‌کنم؟ اصلا اگر توجه نکنم چی می‌شود؟

آب و فاضلاب گفت: «آب مشترکان بی‌توجه هفته آینده قطع می‌شود

گفتم: ببخشید، باز به ما که رسید آسمان رمبید؟ یعنی به ما که رسید باز آب قطع شد؟ باباجان یکی دیگر آب را بد مصرف کرده و یکی دیگر مدیریت مصرف آبش خوب نبوده و یکی دیگر آب را ریخته جایی که می‌سوخته و یکی دیگر آب بسته به برنامه‌ها و یکی دیگر آب پاکی را ریخته روی دست همه و یکی دیگر از خجالت آب شده به دلیل گرانی و یکی دیگر اگر آب دنیا را ببرد، او چون کج خوابیده و انحرافی خوابیده خواب می‌بردش و یکی دیگر آب یخچالش راه افتاده است و یکی واسه این جناح است و دارد از آب کره می‌گیرد و یکی هم واسه آن جناح است و دارد از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرد و یکی دیگر آقازاده‌طور است و آب توی دلش تکان نمی‌خورد و یکی دیگر آب‌به‌آب شده از بس می‌رود آن‌ور آب و یکی دیگر زیر پوستش آب رفته چون تپل‌تپل می‌خورد و یکی هم مثل من که آب از سرش گذشته و یک‌وجب روغن هم روش است، می‌بینی؟ هان؟ این‌همه آب دارد توی این مملکت مصرف می‌شود، بعد چطوری به ما که رسید ما باید آب را کم مصرف کنیم؟ هان؟ هان؟ هان؟

آب و فاضلاب از این‌همه دلیل آبکی کم آورد و آب شد و رفت توی زمین

اعتماد: دسته جمعی به فراموشخانه امجدیه برویم

موسیو شیطان گفت: هرچه خبرها را زیر و رو کردم دیدم مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی زمان دقیق انجام بازسازی ورزشگاه شهید شیرودی را اعلام نکرده اما گفته احتمالااز طریق محل فروش اماکن ورزشی که دولت در اختیار ما می گذارد بتوانیم هزینه بازسازی این ورزشگاه را فراهم کنیم.

عمو حسام گفت: از محل فروش اماکن ورزشی دقیقا یعنی چی؟ یعنی ورزشگاه آزادی را می فروشند که پول بازسازی شیرودی فراهم شود؟

خانم باجی گفت: منفی بافی نکنی شبت روز نمی شه؟ بازسازی که خوبه. واقعا قراره امجدیه را بازسازی کنند؟

موسیو شیطان گفت: البته این طور که من شنیده ام منظورشان از بازسازی تخریب کامل ورزشگاه و ساخت یک مجتمع تجاری ورزشی لوکس و خیلی شیک است که برندهای معتبر آنجا وسایل ورزشی بفروشند.

خانم باجی گفت: وا ! یعنی چی؟ یعنی تاریخ این شهر را خراب می کنند جاش پاساژ می سازند؟

مهاراجه گفت: سختگیری نهی نهی... پاساژ خوب کرتاهه. رونق کرتاهه. اصلاشما حافظه تاریخی داشتن کرتاهه؟ با حافظه تاریخی نان سر سفره آمدن کرتاهه؟ عکس آقابزرگ گفت: نه ولله. این روزها انگار واقعا نان تو فراموشی است. هرکه گذشته اش را فراموش کند بیشتر برد می کند.

موسیو شیطان گفت: راستش من می گویم حالاکه قرار است حافظه تاریخی شهر را خراب کنند بهتر است به جای آن یک مرکز پزشکی بیماران آلزایمری درست کنند.

عکس آقابزرگ گفت: ولی به نظرم بیشتر این شهر به یک فراموشخانه درست و حسابی احتیاج دارد.

عمو حسام گفت: حداقل حالاکه حافظه شهر را تخریب می کنند با پول فروش تراکمش داروی تقویت حافظه وارد کشور کنند.

موسیو شیطان: چه پیشنهاد الکی ای دادی ها. تازه باید یک دارو کاهش تقویت حافظه وارد کنند که ما بخوریم و کلیه بدبختی هامان را فراموش کنیم.

خانم باجی گفت: نخیر به نظر من بهتر است کاربری ورزشی اش حفظ شود. بنابراین کاش یک مرکز بزرگ جامپینگ جایش بسازند که با سقوط آزادی که داریم می کنیم همخوانی داشته باشد.

مهاراجه گفت: نهی نهی. رستوران خیلی خیلی خوب کرتاهه. فود کورت ساختن کرتاهه. مردم چاق کرتاهه، چله کرتاهه. بعد نیاز به ورزش کرتاهه. این باعث رونق ورزشگاه های دیگه کرتاهه.

خانم باجی گفت: حالادستش نزنند نمی شود؟ شما همان بازسازی ورزشگاه نقش جهان اصفهان را تمام کنید ساخت امجدیه پیشکش تان

موسیو شیطان گفت: فکر خوبی است ها. اصلاکاش میدان نقش جهان اصفهان را هم تخریب کنند جاش مرکز تجاری بسازند و توی پاساژ عکس ها و سنگ های نقش جهان را بفروشند. آن وقت امثال ریچارد فرای هم دیگر هوس نمی کنند جنازه شان اینجور جاها به خاک سپرده شود.

کیهان : پول

گفت: سایت «فرارو» که قبلاً اصلاح‌طلب بود و امروز حامی دولت است طی یادداشتی جبهه اصلاحات را به نقد کشیده و با ارائه دلایل منطقی و شواهد مستند، زیگزاگ‌ها و حرکت بی‌ریشه این جبهه را برشمرده است.

گفتم: باید برخورد واقع‌بینانه این سایت را به فال نیک گرفت. از فرزند یک فقیه پاکدل و خداجوی جز این هم انتظار نبود و معلوم بود که با طناب پوسیده مدعیان اصلاحات به قعر چاه نمی‌رود.

گفت: نوشته است در دهه 70 هاشمی را عامل همه مشکلات می‌دانستید و در دهه 90 برای اینکه فرزندش شهردار نشده است یقه چاک دادید! کروبی را خائن به اصلاحات می‌نامیدید و بعد از انتخابات 88 او را بت کردید. خاتمی را برجسته‌ترین لقب داده بودید ولی بعدها از اینکه یک تدارکاتچی بیشتر نبوده است گله می‌کردید و... بالاخره نتیجه گرفته که اصلاحات زنده نبوده است که حالا بمیرد.

گفتم: حرف حساب جواب نداره. یارو می‌گفت مشکل ما به هیچوجه «پول» نیست، بلکه «بی‌پولی» است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها