منابع امنیتی و پزشکی مصر گفتند که در حمله افراد مسلح به یک کاروان ارتش این کشور در شبه جزیره سینا 10 نظامی کشته شده اند.
کد خبر: ۷۱۲۵۳۱
قتل 11 نظامی مصر در سینا به دست شبه نظامیان

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، این منابع امنیتی افزودند: 2 نظامی بر اثر انفجار بمب کنار جاده ای کشته شدند و بقیه از جمله یک افسر، هنگام تلاش برای فرار از صحنه حادثه هدف گلوله شبه نظامیان قرار گرفته و جان سپردند.

حملات شبه نظامیان از هنگام سرنگونی محمد مرسی رییس جمهوری وقت مصر به دست عبدالفتاح السیسی فرمانده کل ارتش در ژوییه 2013، به ماموران پلیس و نیروهای ارتش در سینا، تشدید شده است.

دولت مصر، تفاوتی میان جنبش غیرقانونی اعلام شده اخوان المسلمین که مرسی نیز در آن عضویت دارد و شبه نظامیان فعال در سینا، قایل نیست.

برخی منابع نیز از آغاز فعالیت های گروت تروریستی داعش در صحرای سینا خبر می دهند و گفته می شود علت حمایت عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر از مبارزه با داعش در عراق و سوریه نگرانی از نفوذ تروریست های داعشی به مصر و صحرای سینا با توجه به برکناری دولت اخوان المسلمین از قدرت است.

این حملات شبه نظامیان که ابتدا با هدف قرار قرار دادن نیروهای امنیتی در سینا آغاز شد که یک بخش دورافتاده و در عین حال منطقه راهبردی مصر است که میان خاک فلسطین اشغالی، نوار غزه و آبراه سوئز قرار دارد، اکنون به صورت بمب گذاری به خاک اصلی مصر نیز گسترش یافته است.

این خشونت ها به صنعت گردشگری که از دیرباز ستون اقتصاد مصر به شمار می رفته، لطمه زیادی زده است.

یک گروه شبه نظامی مصر فعال در سینا در ماه ژوییه اعلام کردکه 4 مصری را به اتهام ارایه اطلاعات به رژیم صهیونیستی که منجر به حمله هوایی این رژیم و کشته شدن 3 جنگجوی این گروه شد، اعدام کرده است. (ایرنا- تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها