وزارت خارجه مصر حمایت دولت عبدالفتاح السیسی را از دولت عراق برای مقابله با گروه تروریستی داعش اعلام کرد.
کد خبر: ۶۸۳۵۲۵
اعلام حمایت دولت السیسی از عراق در برابر تروریست های داعش

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه الانصار عراق، بیانیه وزارت خارجه مصر حاکی از اعلام حمایت دولت عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر از عراق در برابر گروه تروریستی داعش و اهتمام قاهره به حفظ تمامیت ارضی آن کشور است.

در این بیانیه از همه گروه های سیاسی و مدنی در عراق خواسته شده است که اختلافات خود را برای بنای دولتی قوی و جامع برای همه عراقی ها کنار بگذارند و در مقابل نیروهای افراط گرا بایستند.

بیانیه وزارت خارجه مصر می افزاید: ناصر کامل معاون وزیر خارجه مصر روز گذشته (پنجشنبه) از سفر عراق بازگشت و در آن سفر با مسئولان عراقی و نمایندگان گروه های سیاسی دیدار کرد.

وی درباره روابط دوجانبه بین قاهره و بغداد و تحولات منطقه ای با مسئولان عراقی بحث و تبادل نظر کرده است.

همچنین قرار است گزارش کاملی از این سفر شامل بررسی اوضاع عراق تقدیم نبیل فهمی وزیر خارجه مصر شود.

گزارش های رسانه های عراقی نیز از رایزنی درباره همکاری امنیتی بین دو کشور برای مبارزه با تروریسم در عراق حکایت دارد.

دارالافتای مصر: پیوستن به داعش حرام است

مرکز دینی صدور فتوای مصر (دارالافتاء) روز جمعه پیوستن به گروه تروریستی داعش را حرام اعلام کرد و آن را سازمانی دانست که برای تخریب کشورها و چهره اسلام در جهان تلاش می کند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از السومریه نیوز، ابراهیم نجم سخنگوی رسمی درالافتای مصر در گفت و گو با رسانه ها گفت: اعمال ترور و قتل و تخریب عراق از سوی جماعت داعش و غیر آن، منافع دشمنان اسلام را تامین می کند و باعث تخریب و ویرانی کشورهای عربی و اسلامی می شود و بهانه ای برای دخالت بیگانگان فراهم می کند.

نجم افزود: سازمان داعش با تفکر تندروی آن، بسیاری از جوانان را تحت نام دین و دولت اسلامی گمراه کرده و فریب داده است. دولتی که داعش برای تاسیس آن می کوشد در حقیقت تلاشی برای تخریب چهره دین، ویران کردن کشور و ریختن خون بندگان خدا است.

سخنگوی رسمی درالافتای مصر تصریح کرد: داعش و سایر گروه های تندرو، در استنباط ادله شرعی به بیراهه و در فهم آیات و احادیث به خطا رفته اند...آنها متون (دینی) را آنقدر می پیچانند تا مواضع و اعمال خونبار و افراطی خود را توجیه کنند، چون از ریختن خون خلایق و صدور فتواهای ناپسند در جهت روش تکفیری خود برای فساد در زمین ابایی ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سیدمحسن
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
۰
۰
خدا شكر مرسی كافر در مصر سرنگون شد كه اگر می بود فاجعه ای بود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها