حیدر العبادی، نخست‌وزیر جدید عراق از گروه‌های سیاسی این کشور خواست ظرف دو روز آینده، اسامی نامزدهای خود را برای پست‌های وزارتی معرفی کنند. این خبر در حالی منتشر می‌شود که درگیری‌های نظامی دولت عراق با گروه تروریستی داعش همچنان ادامه دارد و ایالات متحده آمریکا نیز می‌گوید هنوز استراتژی معینی برای مقابله با داعش ندارد.
کد خبر: ۷۱۰۸۹۸

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه السومریه، حیدر العبادی، نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه در عراق طی روزهای گذشته به طور پیوسته نشست‌های زیادی با همه گروه‌های سیاسی برای تشکیل کابینه و تدوین برنامه دولت که در آستانه نهایی شدن است، برگزار کرده است. وی با صدور بیانیه‌ای از همه گروه‌های سیاسی خواسته است تا نامزدهای خود را برای پست‌های وزارتی معرفی کنند. نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه یک ماه برای تشکیل دولت زمان دارد و این مدت در پانزدهم ماه آینده به پایان می‌رسد.

در همین رابطه، ابراهیم الجعفری، رئیس ائتلاف ملی عراق بر ضرورت حل مشکلات بین بغداد و منطقه کردستان عراق تاکید کرد. وی در دیداری با یک هیات از کردستان که برای حل اختلافات بین مرکز (‌بغداد)‌ و اقلیم کردستان تشکیل شده است، بر تسریع معرفی وزرا در دولت جدید براساس شایستگی و بی‌طرفی آنها تاکید کرد. هیات اقلیم کردستان عراق که ریاست آن را هوشیار زیباری به‌عهده داشت، ضمن تاکید بر وحدت عراق بر حمایت کردستان از تشکیل دولت جدید عراق براساس زمانبندی قانونی تاکید کرده است.

همچنین در خبرهای دیروز آمده بود که ارتش آمریکا بمباران مواضع داعش در استان «الانبار» را آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا، یک منبع امنیتی در استان الانبار گفت که جنگنده‌های آمریکایی از صبح روز جمعه بمباران مواضع داعش در منطقه «الخمسه کیلو» در غرب شهر «الرمادی» و مناطق جنوبی این شهر را آغاز کردند.

این منبع افزود که در این بمباران تلفات سنگینی به عناصر گروه تروریستی داعش وارد شده است. این حمله می‌تواند به پیشروی نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی برای آزادی مناطق تحت‌کنترل داعش کمک کند.

اوباما: راهبردی برای مقابله با داعش نداریم

در همین حال باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنانی گفته است واشنگتن از هر کسی که با این گروه می‌جنگد، حمایت می‌کند.

وی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید درباره تحولات عراق گفت که داعش هم برای عراق و هم برای منطقه خاورمیانه تهدید به شمار می‌رود. وی درعین حال گفت: ما هنوز راهبردی برای مقابله با داعش در سوریه نداریم و در حال تهیه راهبردی منطقه‌ای و بزرگ‌تر علیه داعش در عراق و سوریه هستیم.

با این حال وی اذعان کرد که چنین راهبرد و راه‌حلی هنوز تدوین نشده است و صریحا گمانه‌زنی‌ها درباره این‌که اقدام نظامی قریب‌الوقوعی در سوریه انجام خواهد شد، رد کرد و گفت که چنین گزارش‌هایی پیش از انجام ارزیابی‌های نظامی منتشر شده است.

آخرین خبر درباره عراق این‌که گفته می‌شود نیروهای ارتش این کشور پیشروی خود را برای شکستن محاصره آمرلی از جنوب آغاز کرده‌اند. بنا بر گزارش‌ها، ارتش در آغاز این عملیات توانسته پیشروی‌هایی را انجام دهد و خطوط پشتیبانی تروریست‌های داعشی را قطع کند. منطقه آمرلی در استان صلاح‌الدین با بیش از ده هزار نفر جمعیت که از ترکمان‌های شیعه عراق هستند چند ماه است در محاصره تروریست‌های داعشی قرار گرفته، ولی مردم این منطقه خودشان با مقاومت مانع از ورود تروریست‌ها شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها