محمد حسین ساعی گفت: استعمار باعث شد تا جمعیت ایران نصف شود، طبق آمار، قبل از شروع جنگ جهانی اول، ایران حدود 20 میلیون نفر جمعیت داشت که بعد از جنگ جهانی این جمعیت به حدود 10تا 12 میلیون رسید.
کد خبر: ۷۰۹۸۸۲
اولین هولوکاست قرن بیستم در ایران اتفاق افتاده است

به گزارش جام جم آنلاین ‌محمد حسین ساعی، کارشناس رسانه در برنامه شب آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما بیان داشت: یک موضوعی که امروزه فراموش شده است مفهوم استعمار است، باید کارهایی که استعمار انجام داده به یاد آورد، شاید مردم ما ندانند که استعمار باعث شد تا جمعیت ایران نصف شود.

وی ادامه داد: طبق آماری که در کتاب قحطی بزرگ دکتر محمد قلی مجد هم وجود دارد تا سال 1914 و قبل از شروع جنگ جهانی اول ایران حدود 20 میلیون نفر جمعیت داشت که بعد از جنگ جهانی این جمعیت به حدود 10تا 12 میلیون رسید، بنابراین می‌گویند اولین هولوکاست قرن بیستم در ایران اتفاق افتاد و گل سر سبد این اتفاقات و ژنرال اصلی این فجایاع دولت بریتانیا بود، سرزمینی که بیش از 80 برابر سرزمین خود را کنترل می‌کرده است.

ساعی اظهار داشت: می‌گویند کریستف کلمب قاره آمریکا را کشف کرد، جالب است اگر بدانید زمانی که این فرد به قاره آمریکا رفته بوده 50 میلیون نفر آن جا زندگی می‌کردند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: دکتر حسین نصر مقاله‌ای دارد تحت عنوان اسلام در آمریکا در این مقاله و در خاطره‌ ملوانانی که به قاره آمریکا رسیدند این مطلب آمده که آن‌ها زمانی که به آمریکا رسیدند مسجد وسرخپوست مسلمان دیده‌اند و این یعنی این که قبل از آن‌ها مسلمانان به قاره آمریکا رفته بودند و نه تنها سرخپوست‌ها را قتل عام نکرده بودند بلکه با آن‌ها تعامل خوبی هم داشتند.

وی تأکید کرد: استعمار با شیوه‌ای که امروزه از طریق رسانه‌ها و از طریق چیزی که امروزه از آن به نام قدرت نرم یاد می‌شود تلاش می‌کردند که سلطه خود را افزایش دهند، انگلیسی‌ها هند را که تسخیر کردند اولین کاری که کردند این بود که دو نشریه منتشر کردند، آن زمان زبان رسمی هند فارسی بود آن‌ها زبان رسمی هند را عوض کردند.

ساعی تصریح کرد: امروز نیز استعمارگران با ترفندهای رسانه‌ای در تلاش هستند تا اذهان و قلوب مردم را تغییر دهند و همان طور که در آن زمان و در این راستا از مدرن‌ترین رسانه‌ها استفاده می‌کردند، امروز نیز مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین رسانه‌ها را در این جهت به کار می‌گیرند.

وی بیان داشت: الان جمعیت فارسی زبان دنیا به کل زبان‌های دیگر تقریبا یک به 73 است اما بیش از 140 شبکه فارسی زبان وجود دارد VOA، صدای آمریکا تنها دو شبکه تلویزیونی دارد که یکی از این دو شبکه فارسی‌زبان است مسلماً این‌ها اتفاقی و بدون آگاهی و برنامه‌ریزی نیست چون با توجه به جمعیت فارسی زبان دنیا تأسیس این شبکه‌ها اصلاً از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نخواهد بود.

ساعی افزود: جالب اینجاست وقتی که فضای رکود اقتصادی هم پیش آمد و بودجه BBC کاهش پیدا کرد بودجه BBC فارسی را افزایش دادند، اینجا برای ما باید سؤال پیش بیاید که چرا این‌ها این همه هزینه می‌کنند.

وی گفت: استعمار و استکبار این هدف را دنبال می‌کنند که اراده طرف مقابل را بشکنند و در ذهن و فکر و قلوب آن‌ها نفوذ کنند که دیگر به این طریق نیازی به سلطه نظامی نباشد در اینجاست که باید افراد با سواد رسانه‌ای خود به این موضوعات دقت کنند و اولین چیزی که باید مورد توجه قرار دهند این است که صاحب شبکه‌ای که مورد استفاده آنان می‌باشد کیست؟

کارشناس رسانه در پایان خاطرنشان کرد: مسلماً این بسیار مهم است که چه کسی و با چه هدفی این شبکه را راه‌انداخته است به عنوان مثال فردی مثل مارک که صاحب تعداد زیادی از شبکه‌های ماهواره‌ای است یکی از ملعون‌ترین انسان‌های زمانه ماست ترویج انواع روابط جنسی و فروپاشی خانواده‌ها از جمله کارهایی است که این شخص به آن معتقد است و آنها را ترویج داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
تاریخ دان
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
۰
۰
هر چه می خواهد دل تنگت بگو
معلم
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
۰
۰
آقایان رضا و پژمان ! این بحث جدی است جای بچه ها برای شوخی نیست .
یه بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
۰
۰
.رائفی پور خیلی وقت پیش اینو گفته بود.ولی كو گوش شنوا !
آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
۰
۰
باسلام اگر كه ما فرهنگ قوی داشته باشیم هیچ فرهنگی نمی تواند درآن راه پیدا كند

نیازمندی ها