در پاسخ به جنایت‌ صهیونیست‌ها

سلحشور :سریال موسی(ع) را با کمک مردم می ‌سازیم

فرج‌الله سلحشور با بیان اینکه دولتمردان کمکی برای ساخت سریال حضرت موسی(ع) نکردند با اعلام شماره حساب برای کمک مردمی جهت ساخت این سریال گفت: سریال حضرت موسی(ع) را در پاسخ به جنایت‌های صهیونیست‌ها می‌سازیم.
کد خبر: ۷۰۹۲۰۰
سلحشور :سریال موسی(ع) را با کمک مردم می ‌سازیم

سلحشور در نشستی خبری که ظهر امروز در مؤسسه فرهنگی هنری تبیان برگزار شد با بیان اینکه برخی اتفاقات در جمهوری اسلامی می‌افتد که غیرقابل باور است گفت: برخی در داخل کشور رسیدن جوانان ایران به درجه اتمی یا ساخت موشک را باور نمی‌کنند و هنرمندان و طرفدارانشان نیز از طرفی دیگر هالیوود و اسکار و کن را ملاک و معبد خود قرار دادند و صراط مستقیمشان فرش قرمز است.

موفقیت‌های سریال یوسف پیامبر(ص) در جهان

وی افزود: اگر گفته شود که فیلم ایرانی در دنیا پربیننده شده است باور نمی‌کنم اما اتحادیه رادیوتلویزیون‌های اسلامی اعلام کرده که سریال یوسف پیامبر در ماه مبارک دو سال پیش توسط 60 شبکه تلویزیونی پخش شده است و همچنین تاکنون 150 بار این سریال تنها در داخل ایران پخش شده است.

سلحشور بیان داشت: گروهی از مهندسان هندی اینجا بودند و گفتند یوسف پیامبر بیش از هر اثر دیگری در این کشور دیده شده است و در افغانستان نیز 6 سال است که شبکه‌های این کشور آن را مدام تکرار می‌کنند و همچنین یک مهندس ایرانی در چین می‌گفت یوسف پیامبر را به زبان چینی دوبله کردیم و نزدیک 170 میلیون نسخه از آن در عرض دو ماه به دست مسلمانان این کشور توزیع شد.

این کارگردان سینما و تلویزیون به دوبله سریال یوسف پیامبر به زبانهای روسی، بوسنیایی، ترکی، عربی، فرانسوی، انگلیسی، مالایی، اردو اشاره کرد و گفت: ترکیه که قطب سریال‌سازی است اصحاب کهف و یوسف پیامبر را دیده‌اند و این سریال همچنان پس از 6 سال در کشور پربیننده است.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از سریال حضرت یوسف تصمیم گرفتند سریال حضرت موسی (ع) را بسازند درباره چرایی این تصمیم گفت: داستان حضرت موسی (ع) یک هفتم حجم قرآن را در بر گرفته است و حضرت محمد (ص) می‌فرمایند داستان قوم بنی‌اسرائیل و حضرت موسی تابع نعل به نعل مسلمانان و تاریخ آنان است.

سلحشور افزود: این داستان مسائل تربیتی، اخلاقی، عبادی و عرفانی فراوانی دارد و نقد این قوم از لحاظ اخلاقی و ایمانی است و همچنین به سمت سؤالات خانوادگی و تربیتی می‌رود وبه آنها پاسخ می‌دهد.

این کارگردان تلویزیون با اشاره به مسائل سیاسی داستان حضرت موسی (ع) تصریح کرد: فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‌هایی که تاکنون درباره حضرت موسی ساخته شده بسیار زیاد است اما همه آنها زیرنظر یهودی‌ها و صهیونیست‌ها ساخته شده است ولی ما قصد داریم برای نخستین بار روایتی از زندگی حضرت موسی (ع) ارائه دهیم که زیرنظر آنها ساخته نشده است.

کمک محققین و کارشناسان اسلامی در نوشتن فیلمنامه

وی با بیان اینکه سریال حضرت موسی 72 قسمت دارد افزود: برای نوشتن فیلمنامه این سریال 23 نفر از علما، مفسرین، محققین و کارشناسان اسلامی و کارشناسان هنری و منتقدین سینما با ما همراهی کردند و اینک فیلمنامه این سریال پس از 4.5 سال آماده شده است.

سلحشور با بیان اینکه معتقدیم کار باید مورد تشویق حضرت موسی (ع) قرار بگیرد ادامه داد: شاید شما از عظیم‌ترین صحنه‌ای که از فیلم‌هایی چون بنهور دیده‌اید شکافته شدن دریا است اما در سریال حضرت موسی (ع) 20 صحنه عظمت شکاف دریا داریم که همه از قلب تاریخ خارج شده است.

این کارگردان سینما و تلویزیون تأکید کرد: ما قصد داریم سریال حضرت موسی را در پاسخ به کشتار فرزندان فلسطین و در پاسخ به اصحاب اخدود و کشتار صبرا و شتیلا و کشتار این روزهای مردم غزه بسازیم.

سلحشور تأکید کرد: اگر مردم کمک کردند این سریال را در اسرع وقت ارائه می‌دهیم و اگر کمک نکنند تکلیف از دوش ما برداشته شده است.

وی با اشاره به برخی سخنان مبنی بر اینکه سلحشور کاسه‌ گدایی به دست گرفته است افزود: بنده از مردم با افتخار گدایی می‌کنم اما دستم را جلوی کن و اسکار دراز نمی‌کنم و این گدایی را عزت می‌دانم چرا که مقلد امامی هستم که پابرهنه‌ها را ولی نعمت خود می‌دانست.

سلحشور با اعلام شماره حساب 0108340390001 نزد بانک ملی شعبه ولایت به نام مؤسسه فرهنگی هنری تبیان ادامه داد: اگر هم پول به حد نصاب ساخت این سریال نرسد مردم می‌توانند پولهای خود را پس بگیرند یا فیش بانکی خود را به شماره 88328998 فاکس کنند و اسم و فامیلی خود را اعلام کنند و یا نام و نام خانوادگی خود را و شماره ملی‌شان را در فیشی که در بانک می‌نویسند ثبت کنند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امیر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
۰
۰
سلام انشا الله كمك خواهم كرد...

نیازمندی ها