معاون اقتصادی وزیراقتصاد گفت: در پنج ماه اول امسال بیش از ٨٠ درصد درآمدهای نفتی کشور محقق شده است.
کد خبر: ۷۰۸۸۵۱

به گزارش شانا، شاپور محمدی، دیروز در نشستی خبری اظهار کرد: درآمدهای نفتی کشور در پنج ماه اول امسال بیش از ٨٠ درصد محقق شد و توانستیم به هدفگذاری‌های پیش‌بینی شده دست یابیم. وی به رقم این درآمد اشاره‌ای نکرد.

وی همچنین در مورد سهم وزارت نفت از بودجه اختصاص یافته برای هدفمندی یارانه‌ها گفت: شرکت‌هایی که باید سهم خود را واریز کنند دارای تقدم و تاخرهایی هستند اما، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سهم خود را تا پایان سال پرداخت خواهند کرد.

محمدی افزود: سهم ٢٠ درصدی درآمدهای نفتی در صندوق توسعه ملی صرف توسعه فعالیت‌های عمرانی در کشور خواهد شد، ضمن این‌که باید از وضع موجود اقتصادی بهترین استفاده را داشت.معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و داریی ادامه داد: خوشبختانه تولید و صادرات نفت براساس آمارهای موجود رشد خوبی داشته است و گزارش‌های ارائه شده خبری خوب برای اقتصاد ایران است.

وی تصریح کرد: بسته خروج از رکود غیرتورمی پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی ضمانت اجرایی خواهد داشت و به تحرک در اقتصاد و تولید کشور منجر خواهد شد.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد افزود: در لایحه خروج از رکود ٤٠ هزار میلیارد تومان از منابع ارزی صرف پرداخت بدهی‌های دولت خواهد شد، همچنین بیش از یکصد هزار میلیارد تومان سهام قابل واگذاری وجود دارد، ضمن این‌که در بودجه امسال نیز ارقامی برای واگذاری سهام پیش‌بینی شده است.

محمدی درباره ثابت ماندن درآمدهای صندوق توسعه ملی در لایحه خروج از رکود اظهار کرد: درآمدهای نفتی به‌خاطر تحریم و نیز کاهش صادرات کم شده و انتقال منابع با مشکل مواجه است.

این مقام مسئول با اشاره به وضع بورس کالا و ارز آزاد، گفت: بازار آزاد را نمی‌توان نفی کرد، ضمن این‌که عرضه و تقاضا تعیین‌کننده قیمت‌ها در این بازار است. بازار بورس اکنون روند منطقی پیدا کرده و بلندمدت بودن آن قابل ادعاست و در مدت کوتاه فرصت سودآوری بالا ایجاد نخواهد شد.

وی تصریح کرد: انجام اقدامات اصلاحی موردنظر بانک جهانی می‌تواند در سال‌های آینده در بهبود رتبه ما در حوزه کسب و کار تاثیرگذار باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها