معرفی کابینه جدید دولت ترکیه

داود اوغلو،چاووش اوغلو را وزیر خارجه کرد

حزب حاکم ترکیه رسما احمد داووداوغلو را به عنوان رئیس جدید خود و نخست‌وزیر آینده این کشور معرفی کرد.
کد خبر: ۷۰۸۳۹۰

به گزارش روزنامه حریت، همان‌طور که انتظار می‌رفت و عبدالله گل، رئیس‌جمهور ترکیه نیز روز چهارشنبه اعلام کرده بود، احمد داووداوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه به عنوان رئیس جدید حزب عدالت و توسعه انتخاب شد. به این ترتیب داووداوغلو بعد از نقل مکان رجب طیب اردوغان به کاخ ریاست‌جمهوری، به عنوان نخست‌وزیر جدید ترکیه کار خود را آغاز خواهد کرد.

در نشست شورای اجرایی حزب عدالت و توسعه که به ریاست اردوغان برگزار شد، با معرفی داووداوغلو به عنوان رئیس جدید حزب موافقت شد و قرار است در نشست آینده حزب که روز بیست و هفتم آگوست برگزار می‌شود، این تصمیم نهایی شود.

داووداوغلو فعلا وزیر امور خارجه ترکیه است. وی به دلیل طرح و اجرای سیاست رفع تنش‌ها با همسایگان به شهرت رسید، اما بحران سوریه و تصمیمات اشتباه آنکارا در این مورد موجب شد تا روابط ترک‌ها با برخی همسایگان دچار تنش شود./ مهر

روسیه تسلیحات اس ـ 300 به مصر می‌فروشد

یک مقام عالی‌رتبه صنایع نظامی روسیه از توافق مسکو و قاهره برای تحویل تسلیحات پدافند موشکی اس ـ 300 به مصر خبر داد.

این مقام روس دیروز به خبرگزاری ایتارتاس گفت که طرف مصری در جریان سفر اخیر عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر به مسکو علاقه‌مندی خود را برای خرید تسلیحات اس ـ 300 اعلام کرد. وی با اشاره به موافقت طرف روسی با فروش موشک‌های اس ـ 300 به مصر و شرایط این قرارداد تسلیحاتی خاطرنشان کرد: روسیه ممکن است مجموعه‌های اس ـ 300 را که برای تحویل به سوریه آماده کرده بود، با ایجاد برخی تغییرات به مصر تحویل دهد. این مقام روس اضافه کرد: این تغییرات به درخواست طرف مصری و در مدت کوتاهی ایجاد خواهد شد.

تسلیحات اس-300 دارای برد موثر حدود 250 کیلومتر بوده و در این شعاع می‌تواند اهداف پرنده شامل هواپیماها، موشک‌های تاکتیکی و بالستیکی را هدف قرار دهد.

رئیس‌جمهور مصر هفته گذشته از روسیه بازدید کرد و در جریان دیدارش با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، دو طرف بر همکاری‌های دوجانبه از جمله در حوزه‌های فنی ـ نظامی تاکید کردند./ ایرنا

هشدار شیخ علی سلمان به رژیم آل‌خلیفه

شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین ضمن هشدار نسبت به اعطای تابعیت غیرقانونی از سوی آل‌خلیفه، وحدت همه مردم را برای مقابله با این طرح خواستار شد.

دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین ادامه داد: من کشور دیگری بجز بحرین را نمی‌شناسم که دست به چنین اقدامی بزند.

شیخ علی سلمان ادامه داد: بحرینی که ما دوست داریم و همگی به آن احترام می‌گذاریم، این طرح را که به شیعه و سنی آسیب می‌رساند، نمی‌پذیرد.

وی ضمن درخواست برای کنار نهادن همه اختلافات سیاسی موجود در بحرین، از تمام مردم این کشور خواست که همگی در برابر این طرح ویرانگر متحد باشند./ العالم

بوکوحرام یک شهر دیگر را اشغال کرد

خبرگزاری فرانسه (AFP) به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که «افراد گروه اسلامگرای افراطی بوکوحرام روز پنجشنبه وارد شهر بونی یادی در استان یوبه در شمال نیجریه شدند و شماری از ساختمان‌های دولتی را اشغال کردند.» کسانی که از این منطقه گریخته‌اند از کشتار کور مردم و غارت اموال آنان توسط بوکو حرام خبر داده‌اند.

بوکوحرام شهر گووزه (Gwoza) را نیز در شمال نیجریه با ۵۰ هزار نفر جمعیت از اوایل ماه آگوست تصرف کرد. این گروه از سال ۲۰۰۹ حرکت خشونت‌باری برای ایجاد یک دولت اسلامی به راه انداخته که طی آن هزاران نفر در شمال شرقی نیجریه جان خود را از دست داده‌اند./ افکار نیوز

النصره، نظامیان مفقود شده لبنانی را به قتل تهدید کرد

گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» با طرد شیوخ سلفی، عضو هیات علمای مسلمان که مسئولیت میانجیگری بین آنها با ارتش و دولت لبنان را به‌عهده گرفته‌اند، تهدید کرد اگر به همه مطالبات آنها پاسخ داده نشود، نظامیانی را که در اختیار دارد، می‌کشد.

روزنامه لبنانی الاخبار در شماره دیروز خود به انتخاب «گزینه خونین» از سوی گروه جبهه النصره اشاره کرد و افزود: میانجیگری برای آزادی نظامیان ربوده شده به بن‌بست رسیده است و گروه النصره تصمیم گرفته برای وادار کردن دولت لبنان به تحقق مطالباتش، گزینه خونین را روی میز قرار دهد. این گروه تروریستی تکفیری تهدید کرده است اگر دولت لبنان به مطالباتش پاسخی مثبت ندهد، 29 نظامی لبنانی را که در اختیار دارد، در مدت 48 ساعت و یکی بعد از دیگری می‌کشد./ ایرنا

داعش فرمانده اش را اعدام کرد

گروه داعش، ابوعبیده المغربی، از فرماندهان بلندپایه خود در سوریه را به اتهام جاسوسی برای سازمان‌های اطلاعاتی غربی اعدام کرد.

به گزارش المیادین، در همین حال، عناصر داعش ۴۰ غیرنظامی از ساکنان روستای کرسان در شمال شهر حلب را به اتهام دادن اطلاعات علیه این گروه به گروه موسوم به «ارتش آزاد» ربودند./ ایلنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها