هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر انگلیس ـ معتبرترین لیگ فوتبال دنیا ـ دوشنبه شب با برتری 3 بر یک چلسی مقابل میزبانش یعنی برنلی به پایان رسید. در هفته نخست رقابت‌ها تمام تیم‌های مدعی به استثنای منچستریونایتد به پیروزی رسیدند. شکست 2 بر یک منچستریونایتد در ورزشگاه خانگی خود یعنی اولدترافورد باعث شد تا روزهای تلخ فصل گذشته دوباره برای هواداران یادآوری شود.
کد خبر: ۷۰۸۳۲۵

به هر صورت در هفته نخست لیگ برتر چلسی صدرنشین شد و نیوکاسل در قعر جدول قرار گرفت. بدون توجه به نتایج دقیق این هفته از رقابت‌های لیگ برتر نگاهی به برترین‌های هفته نخست لیگ جزیره می‌اندازیم.

تیم منتخب هفته:

دروازه‌بان: آلن مک گروگر (هال سیتی)

مدافعان: لورنت کوشینلی (آرسنال)، وینست کمپانی (منچسترسیتی) و ران ولار (آستون ویلا)

هافبک‌ها و خط میانی: ناتان دیر (سوانسی)، جیمز وارد پروز (ساوتهمپتون)، سسک فابرگاس (چلسی)، مایل جدیناک (کریستال پالاس) و رحیم استرلینگ (لیورپول)

مهاجمان: ادین ژکو (منچسترسیتی) و دیه گو کاستا (چلسی)

تیم برتر هفته

سوانسی و منچسترسیتی و چلسی هر سه می‌توانند تیم برتر هفته باشند. سوانسی در خانه منچستریونایتد 2 بر یک پیروز شد و منچسترسیتی و چلسی هم به ترتیب در خانه نیوکاسل و برنلی به پیروزی‌های قاطعانه‌ای دست یافتند. البته چلسی می‌تواند به تنهایی صاحب عنوان برترین تیم هفته باشد.

مربی برتر هفته

خوزه مورینیو با تیمش، بهترین نتیجه هفته نخست را به دست آورد. چلسی با نتیجه 3 بر یک برنلی را شکست داد تا صدرنشین لیگ برتر در هفته نخست شود. آقای خاص شروع بسیار خوبی در این هفته از رقابت‌های لیگ برتر داشت.

بازیکن برتر هفته

سسک فابرگاس در نخستین بازی خود برای چلسی در لیگ برتر هر چند گل نزد، اما بسیار عالی بازی کرد و ستاره تیمش بود. او در پیروزی 3 بر یک چلسی مقابل برنلی نقش اساسی ایفا کرد و دو پاس گل داد. فابرگاس فصل گذشته در بارسلونا آن بازیکن همیشگی نبود و فصل ناامید کننده‌ای را پشت سر گذاشت، اما در هفته نخست لیگ برتر نشان داد احیا شده است.

تازه وارد برتر

هفته نخست لیگ برتر شاهد بازیکنانی بود که یا برای نخستین بار در لیگ برتر بازی می‌کردند یا پس از سال‌ها در لیگ برتر بازی می‌کردند. اینجا باز هم نام چلسی و بازیکنانش در میان است. دیه‌گو کاستا که از اتلتیکومادرید به چلسی منتقل شده گل نخست تیمش را زد تا در همین نخستین تجربه‌اش در لیگ برتر پایش به گلزنی باز شود. او و دیگر هم تیمی‌اش یعنی سسک فابرگاس، برترین تازه‌واردهای هفته نخست بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها