حواستان هست آیا؟ دارید به نفع کارلوس کرش کار می‌کنید ها... فردا روزی اگر دوباره فدراسیون فوتبال با کرش قرارداد بست و او به عنوان سرمربی کارش را با فوتبال ایران ادامه داد، آن‌وقت است که باز هم او به کیفیت این لیگ اعتراض خواهد کرد و قبل از جام ملت‌های آسیا، لیگ را در اندازه‌ای نمی‌بیند که بتواند بازیکنان تیم ملی را به حد آمادگی لازم برساند و باز هم لیگ را تعطیل خواهد کرد.
کد خبر: ۷۰۶۲۴۹

آن‌وقت با این کیفیت مسابقات لیگ حرف او خریدار خواهد داشت. می‌دانیم که شما از همین حالا چه توجیهی دارید. می‌گویید که لیگ تازه شروع شده است و هنوز تیم‌ها جانیفتاده‌اند. اگر بخواهیم از این اصطلاح آشپزی برای توصیف مراحل آماده‌سازی یک تیم فوتبال استفاده کنیم؛ آن‌وقت باید گفت که تمام آشپزهای دنیا پیش از آن‌که غذایشان به مرحله آمادگی نهایی برسد، چند بار آن را بچشند.

باید خیلی اغماض را به حواس خود اضافه کنیم که لیگ فوتبال را اکنون در مرحله چشیدن بدانیم. اکنون لیگ مثل غذایی می‌ماند که سر سفره ما آمده است و در کلیت خیلی نمی‌توان از بلعیدن آن لذت برد. اگر تیم سپاهان و در رده پایین‌تر فولاد را کنار بگذاریم؛ باقی تیم‌ها به هیچ‌وجه با استانداردهای یک لیگ در سطح بالا، حتی در سطح آسیا همخوانی ندارند. این لیگ مزه ندارد، بی‌نمک است. سطح تاکتیکی لیگ فقط کمی بالاتر از فاجعه است. میزان گل‌های به ثمر رسیده در لیگ بسیار پایین‌تر از چیزی است که بتوان از آن دفاع کرد.

خیلی از گل‌هایی که در لیگ به ثمر رسیده هم بیشتر از روی اتفاق و شانس و اشتباهات بسیار فاحش مدافعان و دروازه‌بانان بودند. به این نکته توجه داشته باشید که اکثر مربیان حال حاضر لیگ منتقد عملکرد تیم ملی در جام جهانی بودند. به قول آن ضرب‌المثل معروف: «بیله دیگ... بیله چغندر» یا «این گوی و این میدان» حالا وقت آن است که ببینیم فوتبال مطلوب این مربیان چیست و در عمل آنچه می‌بینیم؟ یک لیگی است که جاذبه‌های فوتبالی آن بسیار کم است و حاشیه‌های غیرفوتبالی آن بسیار زیاد. این لیگ آن‌قدر بهانه مستند دست کرش می‌دهد تا اگر باز هم با تیم ملی ایران قرارداد بست، به این بازی‌های غیرجذاب اشاره کند و لیگ فوتبال ایران را فاقد پویایی لازم برای پشتوانه‌سازی برای تیم ملی بداند. این روزها سرمربیان تیم‌های لیگی و منتقدان کرش دارند به نفع او عمل می‌کنند.

افشین خماند / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها