آشنایی با حریفان ایران در جام جهانی بسکتبال (1)

نسل طلایی ماتادورها

اسپانیا در گروه A رقابت‌های جهانی بسکتبال، با تیم‌های صربستان، فرانسه، برزیل، ایران و مصر همگروه است. این تیم به عنوان میزبان رقابت‌های جهانی و همچنین یکی از مدعیان قهرمانی این دوره، برای ورود به بازی‌ها بسیار هیجان‌زده است.
کد خبر: ۷۰۶۱۱۰

خوان کارلوس ناوارو و پائو گسول، مردان اصلی در ترکیب تیم اسپانیا هستند که از سال 1999 در بازی‌های ملی همراه یکدیگر بودند، با این حال ناوارو در رقابت‌های باشگاهی با بارسلونا و گسول در NBA با لیکرز درخشش فراوانی داشتند. گسول که بتازگی به تیم شیکاگو بولز پیوسته است، با لیکرز در NBA قهرمان شد. او همراه برادرش، مارک گسول که در NBA برای ممفیس بازی می‌کند، برابر مردان ایران قرار می‌گیرند؛ بازیکنانی مانند حامد حدادی که سال‌ها همبازی مارک بود.

ماتادورها در دهه اخیر موفقیت‌های زیادی در بسکتبال به دست آوردند. قهرمانی جهان در سال 2006 و دو بار نایب قهرمانی المپیک 2008 و 2012 از اراده آهنین نسل طلایی بسکتبال این کشور برای فتح دوباره قله قهرمانی در بازی‌های جهانی خبر می‌دهد.

علاوه بر این مقام‌ها، آنها در اروپا نیز نشان‌های برتری زیادی ربودند. وقتی اسپانیا در رقابت‌های یورو 2009 لهستان، مدال طلا را تصاحب کرد، گسول به عنوان ارزشمندترین بازیکن تورنمنت انتخاب شد و دو سال بعد در لیتوانی این ناوارو بود که موفق به دریافت این جایزه موسوم به MVP شد. اسپانیا در این سال‌ها نشان داد به دو ستاره خود وابسته نیست. ریکی روبیو پدیده جوان این کشور بود که توسط مینه‌سوتا صید شد. با موفقیت‌های بارسلونا و رئال مادرید در رقابت‌های باشگاه‌های اروپا، بازیکنانی مانند رودی فرناندز یا رودریگوئز به همراه فیلیپه رئیس آماده‌تر نشان می‌دهند. خوزه کالدرون گارد راس این تیم باسابقه بازی در تورنتو، دیترویت، دالاس و انتقال به نیویورک در فصل جاری NBA از دیگر مردان اسپانیا در جام جهانی است.

بسیاری معتقدند فینال امسال را تیم‌های اسپانیا و آمریکا برگزار می‌کنند، اما نباید فراموش کرد که تیم ملی اسپانیا با عنوان سومی رقابت‌های اروپا در سال 2013 وارد بازی‌ها می‌شود. شاید مصدومیت برخی ستارگان مانع از تکرار قهرمانی در رقابت‌های اسلوونی شده بود، اما در جام جهانی شرایط برای این تیم کاملا متفاوت است. نسل بازیکنان قهرمان بسکتبال اسپانیا با آمادگی ذهنی و جسمانی برابر دیدگان تماشاگران خود به دیدار رقبا می‌روند.

تیم ملی بسکتبال ایران هشتم شهریور در دیدار افتتاحیه رقابت‌های جهانی در گرانادا برابر اسپانیا بازی می‌کند.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها