چیت چیان: کمبود اعتبار مانع اجرای پروژه‌های عمرانی است

اجرای 850 طرح عمرانی در وزارت نیرو

وزیر نیرو از اجرای 850 طرح عمرانی در این وزارت خانه خبر داد و گفت: در حال اجرا تمامی طرح‌ها با کمبود منابع اعتباری مواجه هستند.
کد خبر: ۷۰۵۶۳۲
اجرای 850 طرح عمرانی در وزارت نیرو

حمید چیت چیان صبح جمعه در آیین کلنگ‌زنی تصفیه خانه سلماس با بیان اینکه اگر روند اختصاص اعتبارات در سال‌های آینده به این روند بوده و افزایش نداشته باشد 35 سال طول می‌کشد تا طرح های در دست اجرا تمام شود، افزود: برای اتمام این طرح ها 150 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه شرایط کشور طوری است که محدودیت منابع، تحریم‌ها و گستردگی نیازهای مردم، وظیفه ما را سنگین کرده‌است، افزود: بخش خصوصی و شرکت های غیردولتی ظرفیت های بالایی دارند و ناچاریم از توانمندی بخش خصوصی در این خصوص استفاده کنیم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه مردم ما می توانند با تشکیل تعاونی ها و نیز دریافت تسهیلات بانکی خودشان در اجرای تکمیلی شبکه‌های زهکشی پیشقدم باشند، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمامی روستاهایی که در مسیر انتقال آب این طرح قرار دارند از امکانات این پروژه برخوردار می شوند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با قدردانی از فعالیت‌های دولت یازدهم در امر آبرسانی به مناطق مختلف کشور، گفت: عملکرد موثر وزارت نیرو در منطقه سلماس به خوبی نمایان است و ساخته شدن سه سد در این شهرستان موید همین مطلب است.

علی اکبر آقایی احداث تصفیه خانه فاضلاب برای شهروندان سلماس را ضروری خواند و افزود: تکمیل سدهای زولا و دریک و شبکه‌های آن و نیز تکمیل سد دیرعلی که جزو مطالبات مردم منطقه است از جمله مسائلی است که امیدواریم با سفر وزیر نیرو این امر محقق شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی هم در این مراسم با ذکر این مطلب که 55 درصد جمعیت سلماس تحت پوشش فاضلاب شهری قرار دارند، گفت: تامین آب شرب شهر سلماس و تازه شهر جزو اولویت های اساسی آب و فاضلاب شهری استان است.

رسول اکبری افزود: برای طرح آبرسانی به شهر سلماس و تازه شهر 27 کیلومتر لوله گذاری از طریق سد زولا در حال انجام است که اجرای آن از پیشرفت 15 درصدی برخوردار است.

طرح احداث تصفیه خانه آب سلماس صبح امروز طی مراسمی با حضور وزیر نیرو و معاونان این وزارتخانه، مسئولان استانی و شهرستان کلنگ زنی شد.

ظرفیت این تصفیه خانه 49 هزار و 680 مترمکعب در شبانه روز است که در محل تامین آب خام از طریق سد نهم دی (زولا) انجام می‌شود و در مدت 30 ماه به اتمام می‌رسد.

فرآیند تصفیه خانه آب به صورت اختلاط، انعقاد و زلال‌سازی بوده و برای احداث آن 379 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

با بهره برداری از این طرح بیش از 160 هزار نفر از جمعیت شهرستان سلماس تحت پوشش قرار می گیرند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها