
تحقیقات نشان داده است زنانی که قهوه مینوشند، کمتر دچار وزوز گوش میشوند.
این تحقیق بر روی بیش از 65 هزار زن آمریکایی 30 تا 44 ساله انجام گرفت که در میان آنها نزدیک به پنج هزار و 300 نفر دچار وزوز گوش بودند.
محققان دریافتند زنانی که روزانه کافئین مصرف میکردند، کاهش وزوز در گوششان داشتند.
دکتر «گری کارهان» از دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون افزود: هنوز مشخص نیست که چرا مصرف کافئین بیشتر، خطر ابتلا به وزوز گوش را کاهش میدهد.
کافئین باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی میشود و در پژوهشهای قبلی نشان داده شده است که اثر مستقیم بر گوش داخلی دارد.(ایسنا)
{$convert_old_media}
هوش مصنوعی یکی از قدیمیترین عادتهای ما در اینترنت را تغییر داده است
جامجم آنلاین بررسی کرد
در گفتوگو با جامجم آنلاین تشریح شد
جامجم آنلاین بررسی کرد
در گفتوگو با جامجم آنلاین مطرح شد