بررسی اطلاعات از ۱۲ کشور نشان داد

کشف ارتباط سریع فکر کردن با عملکرد نوعی ژن

دانشمندان دریافتند شش ژن مختلف بر میزان نوشیدن قهوه و رضایت افراد از آن تاثیر دارند.
شش ژن بر میزان نوشیدن قهوه تاثیر دارند

این تحقیق توسط گروهی از دانشمندان بین‌المللی انجام شده و واکنش‌های مختلف افراد نسبت به کافئین از جمله افراد معتاد به قهوه و تاثیرات خوب و بد قهوه را مشخص می‌کند.

بعد از تحقیق، ژنوم بیش از 120 هزار نفر که به طور منظم قهوه می‌نوشیدند بررسی شد. دانشمندان شش ژن مختلف جدید را که در میزان نوشیدن قهوه دخالت دارند، شناسایی کردند.

جنی هوی، دانشمند بهداشت دانشگاه استرالیای غربی و از محققان این تحقیق گفت: برخی از این ژن‌ها بر میزان رضایت روانی و فیزیولوژی فرد از نوشیدن قهوه موثر هستند. عملکرد مولکولی، میزان مصرف قهوه و ترکیبات آن و در نتیجه تاثیرات دارویی و بهداشتی قهوه را مشخص می‌کند.

مصرف متوسط قهوه به ژن افراد و تجربه تاثیر کافئین بر آنان بستگی دارد. دانشمندان دریافتند افرادی که به قهوه اجازه متابولیسم و یا تجزیه در بدن را می‌دهند، بیشتر قهوه می‌نوشند.

این موضوع به این معنی است که ژن‌ها هستند که به شما اجازه می‌دهند به قهوه معتاد شوید یا خیر و همچنین تاثیرات مفید بر سلامت بدن افراد را تعیین می‌کنند.

مرلین کورنیلز از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد گفت: قهوه و کافئین بر روی بدن تاثیرات خوب و بد بسیاری دارند. نتایج تحقیقات به ما کمک می‌کند گروه‌هایی از افراد را که مصرف قهوه تاثیر مفیدی بر بدن آنان دارد، شناسایی کنیم.

به جز این شش ژن شناسایی شده، دو ژن که در متابولیسم با کافئین تاثیر دارند نیز مشخص شدند. این دو ژن به ژن‌های گلوکز و متابولیسم چربی نزدیک هستند. محققان در حال حاضر تاثیرات این ژن‌ها و مصرف کافئین را بررسی می‌کنند.

نتایج این تحقیق در نشریه روانپزشکی مولکولی منتشر شده است.(ایسنا)