جام جم ورزشی: برای این‌که به یک تیم عنوان «بهترین تیم اروپا» را بدهیم، پارامترهای زیادی برای قضاوت وجود دارد. در طول سال‌های مختلف و در بازه‌های زمانی متفاوت تیم‌های زیادی شرایط فوق‌العاده‌ای را دارا بودند و توانستند در زمان خود بهترین تیم اروپا باشند.
کد خبر: ۷۰۴۴۹۹
چرا رئال مادرید بهترین تیم کنونی اروپاست؟

منچستر یونایتد با سر آلکس فرگوسن ثبات فوق‌العاده‌ای را طی سال های مختلف داشته و توانسته مدت زیادی از بهترین‌های اروپا باشد. میلان، بارسلونا، بایرن مونیخ و رئال مادرید نیز طی سال‌های گذشته توانسته بودند خودشان را به عنوان برترین تیم اروپا معرفی کنند. تیم‌هایی همچون منچسترسیتی، پی‌اس‌جی و چلسی نیز با مالکان جدیدشان سعی در معرفی خود به عنوان برترین تیم اروپا داشته‌اند که البته این مساله طبیعتا طی زمان به دست خواهد آمد.​اما سوال اصلی اینجاست که اکنون چه تیمی برترین تیم فوتبال اروپا محسوب می‌شود؟ پاسخ این پرسش روشن است: رئال مادرید. اروپا اکنون به رئال مادرید تعلق دارد. آنها مدتی پیش برای دهمین بار توانستند قهرمان اروپا شوند و رکوردی خارق‌العاده از خود باقی گذاشتند. باشگاه فلورنتینو پرس از لحاظ مالی نیز از توان فوق‌العاده بالایی برخوردار است و این مساله را می‌توان از خریدهای آنان براحتی دریافت. مادرید اکنون بهترین تیم اروپاست و برای این مساله دلایل مختلفی را می‌توان ذکر کرد.

پشتیبانی مالی

فلورنتینو پرس، مدیر عامل رئال مادرید، قابلیت‌های زیادی در مسائل اقتصادی دارد و همین مساله باعث شده تا پایتخت‌نشینان اسپانیا از بهترین تیم‌های دنیا در مسائل اقتصادی و مالی باشند. به گفته مجله معتبر فوربس، رئال مادرید در انتهای فصل ورزشی 13ـ2012 ارزشمندترین باشگاه ورزشی در دنیا محسوب می‌شود. رئال مادرید همچنین دومین باشگاه ورزشی دنیا از حیث «درآمد خالص» است که این مساله نیز بخوبی وضع اقتصادی آنان را مشخص می‌کند. فلورنتینو پرس به کمک همین توانایی‌های اقتصادی موفق‌ترین تیم اروپا در فصل نقل و انتقالات محسوب می‌شود. آنها هر بازیکنی را که بخواهند در نهایت موفق به جذبش می‌شوند. از گرت بیل گرفته تا خامس رودریگز که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به توافقات پیرامون انتقال او دست پیدا کرده بودند. اهمیت توانایی مالی برای باشگاه‌هایی که در ورزش فوتبال فعالیت می‌کنند، مساله‌ای غیرقابل انکار است.

رئال مادرید پتانسیل بالایی در جذب هوادار دارد. ورزشگاه آنها یعنی سانتیاگو برنابئو یکی از مدرن‌ترین ورزشگاه‌های دنیا محسوب می‌شود که در هر بازی بیش از 84 درصد از ظرفیت آن تکمیل می‌شود. قدرت این تیم در فصل نقل و انتقالات باعث می‌شود​ هواداران زیادی در سراسر دنیا به این تیم جذب شوند. رئال در کنار بارسلونا و منچستر یونایتد معتبرترین برند فوتبالی در دنیاست که هواداران پرشماری را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده است. ضمن این‌که این هواداران با خرید محصولات باشگاه، بخش زیادی از بودجه مورد نیاز رئال را نیز تامین می‌کنند.

تاریخ باشگاه

تاریخ رئال مادرید از دیگر عوامل بسیار غنی این تیم محسوب می‌شود. آنها ده بار قهرمان اروپا شده‌اند و نزدیک‌ترین رقیب‌شان، میلان، با هفت عنوان قهرمانی است که به توجه به شرایط فعلی‌اش بسیار بعید به نظر می‌رسد طی سالیان آینده بتواند به رکورد آنها نزدیک شود. رئال نه تنها در جام‌های اروپایی بلکه در رقابت‌های داخلی نیز فوق‌العاده قدرتمند ظاهر شده است. آنها ده قهرمانی بیشتر از بارسلونا در لالیگا اندوخته‌اند که تاریخ باشگاه را در سطح بسیار بالاتری نسبت به رقیب دیرینه‌شان قرار می‌دهد. مادرید چه در اسپانیا و چه در اروپا پیشتاز مطلق افتخارات است. رئال مادرید بدون شک اکنون قدرتمندترین خط حمله اروپا را در اختیار دارد. رونالدو، بیل و بنزما توسط استعدادهایی همچون خامس رودریگز و تونی کروس حمایت خواهند شد که بدون شک برای هر حریفی دلهره‌آور خواهد بود. رئال مادرید تیمی ترسناک در اختیار دارد که بدون شک قبل از هر مصافی در اروپا، تیم بهتر و خطرناک‌تر از رقیبش محسوب خواهد شد.

سرمربی بین‌المللی

کارلو آنچلوتی مربی‌ای است که با تیم‌های متفاوتی در نقاط مختلف اروپا موفق به کسب افتخار شده است و از این حیث گزینه‌ای کاملا به روز و بین‌المللی برای رئال مادرید محسوب می‌شود. او با میلان دو بار موفق به کسب عنوان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و سپس در چلسی قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی را به ارمغان آورد. کارلتو در فرانسه نیز موفق بود و توانست پی‌اس‌جی را به قهرمانی فرانسه برساند و در نهایت رئال مادرید را در اولین فصل حضور خود قهرمان جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا کرد. کارلتو بدون شک یکی از موفق‌ترین مربیان دنیا محسوب می‌شود که رئال مادرید از داشتنش بسیار راضی به نظر می‌رسد.

نیمکت قدرتمند

رئال مادرید در دیدار فینال لیگ قهرمانان فصل گذشته مقابل آتلتیکو مادرید بازیکنان فوق‌العاده‌ای همچون دیگو لوپز، په په و مارسلو و ایسکو را روی نیمکت ذخیره‌های خود داشت که نشان می‌دهد این تیم از پشتیبانی قدرتمندی نیز در صورت نیاز برخوردار خواهد بود. با پیوستن کروس و خامس رودریگز، این پشتیبانی در فصل پیش رو قطعا چند برابر خواهد شد و رئال​مادرید را به تیمی بهتر تبدیل خواهد کرد. آنها امسال رقابت‌هایی بسیار فرسایشی در جبهه‌های مختلف خواهند داشت و داشتن بازیکنانی قدرتمند در همه خطوط، یکی از عامل‌های تعیین‌کننده خواهد بود.​ یکی دیگر از عوامل برتری رئال مادرید فعلی داشتن بازیکنانی باتجربه و جوان در کنار یکدیگر است. به عنوان مثال آنها در خط دفاع رافائل واران را در اختیار دارند که به اعتقاد ژوزه مورینیو بهترین مدافع جوان دنیا محسوب می‌شود. در خط جلو نیز بازیکنانی همچون خامس رودریگز حضور دارند که قطعا در کنار امثال ژابی آلونسوی باتجربه می‌توانند تلفیقی از استعداد و تجربه را به نمایش بگذارند.

خانه ستاره‌ها

ترکیب رئال مادرید در فصل آینده مملو از ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال است. کریستیانو رونالدو در کنار لیونل مسی بهترین بازیکن دنیای فوتبال محسوب می‌شود که با پشتوانه 31 گل زده در لالیگا و 17 گل در لیگ قهرمانان اروپا رقابت‌های فصل جدید را آغاز خواهد کرد. گرت بیل در اولین فصل حضورش در مادرید فوق‌العاده کار کرد و علاوه بر 15 گل در لالیگا، دو گل فوق‌العاده سرنوشت‌ساز در فینال لیگ قهرمانان و فینال کوپا دل‌ری به ثمر رساند. سرخیو راموس و کریم بنزما نیز در پست‌های خود از ستاره‌های مسلم دنیای فوتبال هستند که هر دو بازیکن نیز به احتمال بسیار زیاد در ترکیب ثابت رئال در فصل پیش رو حضور خواهند داشت. از طرف دیگر رئال دو ستاره بزرگ جام جهانی 2014 را نیز جذب کرده است. تونی کروس به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بهترین بازیکن جام جهانی 2014 بوده است و خامس رودریگز نیز با پشتوانه آقای گلی جام جهانی کار خود را در مادرید آغاز خواهد کرد.

whatculture / مترجم: بهنام جعفرزاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها