5 دلیل برای قهرمانی منچستریونایتد در فصل جدید

امید پس از کابوس

فصل گذشته فصل کابوس واری برای منچستریونایتد بود، اما شیاطین سرخ با سرمربی جدید آن خاطرات تلخ را فراموش کرده‌اند و حالا به فتح لیگ برتر فصل جدید فکر می‌کنند. چیزی به آغاز فصل جدید لیگ برتر باقی نمانده و هواداران این تیم پرطرفدار و پر افتخار منتظر هستند ببینند لوئیس فان خال هلندی چه تیمی از منچستر ساخته است و میراث تخریب شده دیوید مویس(سرمربی فصل گذشته) را چگونه بازسازی کرده است.
کد خبر: ۷۰۴۴۹۶

منچستری‌ها در مهلت نقل و انتقالات تابستانی به اندازه کافی تقویت شده‌اند و فان خال روحیه بالایی به تیمش تزریق کرده است. اما آیا همه اینها برای قهرمانی منچستر در فصل جدید کافی است؟ شاید اینطور باشد چرا که پنج دلیل قانع‌کننده برای قهرمانی منچستریونایتد در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر وجود دارد؛ پنج دلیلی که چاره‌ای جز قهرمانی برای منچستری‌ها باقی نمی‌گذارد.

1ـ تاثیرات لوئیس فان خال

فان خال با آن شخصیت کاریزماتیکی که دارد و البته مهارت و باریک بینی که از آن برخوردار است در نخستین فصل حضور خود در تیم‌هایی همچون بارسلونا و بایرن مونیخ موفق به احراز عنوان قهرمانی شد. همان‌طور که ذکر شد او روحیه‌ای بسیار بالا هم دارد و قادر است با هر چالشی کنار بیاید. او حالا با چنین خصوصیاتی به منچستریونایتد آمده است و می‌خواهد این تیم را به روزهای خوش گذشته‌اش برگرداند. فان خال بدون توجه به مقام هفتمی منچستریونایتد در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر فقط یک چیز در سر دارد؛ بازگشت شیاطین سرخ به جمع مدعیان لیگ برتر جزیره. تیم‌های تحت هدایت فان خال اصولا تاکتیک‌های متنوعی دارند و زیبا بازی می‌کنند. با این اوصاف و با چنین مربی توانایی بازگشت منچستری‌ها به کورس قهرمانی بسیار محتمل است.

2 ـ زوج رونی ـ فن پرسی

زوج گلزن و فوق‌العاده منچستریونایتد یعنی روبین فن پرسی و وین رونی با هدایت یک مربی ناموفق به نام دیوید مویس فصل گذشته تقریبا تحلیل رفتند و اثری از این دو بازیکن که پیش از این عنوان برترین گلزن لیگ برتر را از آن خود کرده بودند، نبود. حفظ این دو مهاجم یکی از ضروری‌ترین کارها برای منچستری‌ها بود که فان خال این کار را انجام داد. این هلندی با تجربه از جدایی این بازیکنان جلوگیری کرد و حالا می‌خواهد از این زوج گلزن دوباره پرده‌برداری کند. خوآن ماتای اسپانیایی نیز پشت سر این دو قرار دارد و آنها را کاملا تقویت می‌کند. یکی از دلایل ناکامی منچستری‌ها در فصل گذشته این بود که رونی و فن پرسی از 55 بازی فصل گذشته فقط 16 بار کنار یکدیگر بازی کردند و فرصت چندانی برای مکمل بودن یکدیگر پیدا نکردند. این دو قرار است زیر نظر فان خال احیا شوند.

3 ـ خوآن ماتا

خوآن ماتای اسپانیایی فصل گذشته پس از پایان نیم فصل نخست با رقم سنگین 37.5 میلیون پوندی از چلسی به منچستریونایتد پیوست تا یکی از خبرسازان بزرگ لیگ جزیره شود، اما این بازیکن توانمند و موثر زیرنظر مویس چندان درخشان نبود، چرا که اصلا از توانایی‌های مثال زدنی او استفاده نشد. ماتا، چه به‌عنوان مهاجم و چه به‌عنوان هافبک می‌تواند برای تیم‌های حریف بسیار خطرناک و زهر‌دار باشد اما مشکل مویس این بود که از این بازیکن در جای درست خود استفاده نکرد. فان خال در اردوی آمریکایی منچستر این بازیکن را به پست اصلی‌اش برگرداند و از او به‌عنوان بازیکن میانی استفاده کرد، جایی که باید پشت سر فن پرسی و رونی قرار بگیرد و خلأ به‌وجود آمده در میانه میدان را پر کند. ماتا اکنون در سیستم 2ـ 1ـ 4ـ3 سرمربی هلندی بخوبی جا افتاده است. او نسبت به ستاره‌ای که در چلسی بود می‌تواند حتی بمراتب بازیکن بهتری هم باشد.

4 ـ تقویت همه‌جانبه

منچستریونایتد در فصل نقل و انتقالات تابستانی فقط 60 میلیون پوند صرف بازیکنانی نظیر آندر هررا و لوک شاو هجده ساله کرد، اما هنوز خریدهای گران قیمت و البته موثر فان خال تمام نشده است. منچستر پس از اتمام فصل گذشته لیگ برتر شاهد جدایی بازیکنان موثر و با تجربه‌ای همچون ریو فردیناند، پاتریس اورا و نمانیا ویدیچ بود بنابراین خریدهایی که تا امروز انجام شده ناکافی به نظر می‌رسد. البته به جمع جدا شده‌های منچستر باید رایان گیگز را هم اضافه کرد که از فوتبال خود را بالاخره بازنشسته کرد تا در فصل جدید دستیار فان خال باشد. منچستری‌ها اکنون با بودجه کلانی که در اختیار دارند جذب مهره‌های بزرگی را در سر می‌پرورانند، بازیکنانی نظیر هوملس که با آلمان قهرمان جام جهانی 2014 شد. به هر حال به نظر می‌رسد منچستر با خریدهایی که انجام داده و می‌دهد نسبت به فصل گذشته بسیار تقویت شده‌ است.

5 ـ غیبت در لیگ قهرمانان اروپا

بهای نتایج ضعیف منچستریونایتد در لیگ برتر فصل گذشته از دست دادن حضور در لیگ قهرمانان اروپا در این فصل است. این اتفاقی است که پس از 19 سال می‌افتد و برای هواداران این تیم بسیار غم‌انگیز است. شاید این اتفاقی غم‌انگیز باشد اما می‌توان از آن استفاده‌های زیادی برد. منچستر بدون حضور در لیگ قهرمانان اروپا آن هم در حالی که دیگر مدعیان لیگ برتر یعنی آرسنال، چلسی، منچسترسیتی و لیورپول درگیر این رقابت‌ها هستند، می‌تواند تمرکز بیشتری روی هدف قهرمانی داشته باشد. قهرمانی در لیگ برتر بدون حضور در لیگ قهرمانان اروپا ساده‌تر به نظر می‌رسد.

دیلی میرور / مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها