
ویتنام تا جنگ جهانی دوم، مستعمره فرانسه بود ولی پس از تقسیم آن به ویتنام شمالی و جنوبی و بروز جنگ میان آنها، امریکا در سال 1965 به حمایت از جنوبی ها وارد جنگ شد، هرچند سرانجام در سال 1975 ویتنام جنوبی شکست خورد و با اضمحلال آن، امریکا ناچار به خروج از این کشور شد.
منبع: شبکه نمایش
{$convert_old_media}
وقتی «جوکر» هم دیگر جواب نمیدهد
مستندسازان با ثبت جزئیات آیین حماسی بدرقه با رهبری شهید، درصدد تبدیل این سوگ ملی به سندی ماندگار از آغاز یک دوران جدید هستند